Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БСП поема пътната агенция след оставката на шефа й

ГЕРБ оставя на следващите да разпределят пътни поръчки за близо 700 млн. лв.

8 коментара
Дончо Атанасов и Лазар Лазаров

Социалистът Дончо Атанасов застава начело на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) от 1 декември, след като досегашния председател на Управителния съвет Лазар Лазаров подаде оставка, съобщи Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Лазаров е подал оставка по лични причини. "Чувствам се част от екипа на правителството и смятам, че е редно и аз да подам оставка", заяви Лазаров пред Mediapool.

Така приключването на търговете за строеж на няколко отсечки от магистрала "Хемус", тунел "Железница", който е част от магистрала "Струма", скоростния път Бургас – Слънчев бряг и ремонта на 250 км републикански пътища общо за близо 700 млн. лв. ще бъдат довършени от следващото правителство и нов директорски борд на АПИ.

Най-вероятно по този начин ГЕРБ цели да неутрализира всякакви коментари за нагласени пътни търгове, които се печелят от фирми, зад които неофициално стоят депутатът от ДПС Делян Пеевски и изпълнителният директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Именно заради "витаещите съмнения", че техни компании печелят търга за магистрала "Хемус" в края на 2015 г., в началото на тази година премиерът Бойко Борисов прекрати поръчката, след което последва серия от спрени търгове.

АПИ се управлява от тричленен борд

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) се управлява от 3-членен управителен съвет.

По време и на двете правителства на Бойко Борисов, когато начело на регионалното министерство е Лиляна Павлова, председател на директорския борд е Лазар Лазаров.

Другите двама членове са Дончо Атанасов и Илиана Захариева.

Бившият депутат от БСП Дончо Атанасов стана член на управителния съвет на АПИ през ноември 2013 г. по времето на управлението на Пламен Орешарски. Второто правителството на Бойко Борисов го остави на поста му.

През периода 1995-1997 г. Дончо Атанасов е народен представител в 37-то Народно събрание от БСП. Заемал е ръководни постове в различни търговски дружества. В периода 2008-2009 г. Атанасов беше директор на дирекция "Оперативен контрол и управление на риска" в Национална агенция "Пътна инфраструктура“.

Илиана Захариева влезе в ръководството на АПИ по времето на първия мандат на Бойко Борисов, когато начело на регионалното министерство беше Лиляна Павлова. Тя остана на поста си и по време на правителството на Пламен Орешарски, когато министър на регионалното развитие беше Десислава Терзиева.

Към момента няма яснота дали ще бъде назначен някой на мястото на Лазаров.

Големите пътни търгове

Най-големият от пътните търгове с прогнозна цена от 250 млн. лв. е за строежа на тунел "Железница", който е част от магистрала "Струма". По него все още не са отворени ценовите оферти. Тук интересите са големи, а кандидатите в процедурата са 17.

Следващото правителство в спешен порядък ще трябва да вземе решение и за трасето на магистрала "Струма" през Кресненско дефиле, след като няколко поредни правителства не решиха този въпрос и той остава отворен. Двата обекта се финансират със средства от оперативна програма "Транспорт" 2014-2020 г.

Предстои да бъдат избрани и изпълнителите на участъци от магистрала "Хемус". В петък бяха отворени ценовите оферти за изграждането на 10-километровата отсечка от Ябланица до Боаза с прогнозна цена от 80 млн. лв. Най-евтини оферти дадоха обединения, в които участват фирми, свързвани с Пеевски и Златев.

Все още не са отворени ценовите предложения за изграждането на 16-километровата отсечка между пътните възли "Белокопитово" и "Буховци" на магистрала "Хемус" с прогнозна стойност от 133 млн. лв. Кандидатите за нея са осем.

Предстои да бъдат подписани и договорите за изграждането на скоростния път между Бургас и Слънчев бряг. За два от трите участъка вече има избрани изпълнители, но договорите все още не са подписани, според регистъра на обществените поръчки.

За изпълнител на 5-километровата отсечка между Ахелой и Поморие е избрана "Пътстрой Бургас" с цена от 21.5 млн. лв. с ДДС. "Пътстрой Бургас" е собственост на "Хидрострой", зад която стои бившия пътен шеф Велико Желев. През лятото "Хидрострой" стана собственик на свързваната с Пеевски "Водстрой 98".

За изпълнител на обхода на Поморие е избрано обединението ДЗЗД "Поморие 2015", в което влизат "ПСТ Груп" и "Понсстройинженеринг". "ПСТ Груп" се свързва със собствениците на ПИБ, а "Понс" е на бургаския бизнесмен Милко Милков, за когото се твърди, че е приятел на Пламен Орешарски. Те печелят търга с цена от 206 млн. лв. с ДДС за 5 километра.

Все още не е приключила процедурата за обхода на Ахелой за 26 млн. лв.

Строителството на магистрала "Хемус" между София и Варна и на скоростния път Бургас - Слънчев бряг се финансира с пари от държавния бюджет.

В момента тече и изборът на изпълнители на ремонта на 250 км пътища за 150 млн. лв. До момента има избрани строители за 7 от общо 15 лота, но договорите с тях все още не са подписани. Тази поръчка се финансира със средства от оперативна програма "Региони в растеж".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. т€еритория на Мики Маус
    #8

    Батко и Братко! Накрая държавата плати на Брюксел 120 млн евро, а оня се измъкна от панделата

  2. [email protected]
    #7
  3. Nikola Nikolov
    #6

    ЗА ОГРОМНО СЪЖАЛЕНИЕ - ЗАПОЧНАХА НИ!!! ДУША ДА НИ Е ЯКА...и продънените ни джобове.....

  4. Мони_deactivated_1480055728
    #5

    пеевски , доган и КО остават! Само "другите наши"-от другия клан ще раздават порциите ...

  5. [email protected]
    #4

    Ураааа,вече няма да ядете асфалт,парите ще се препозиционират към сметките на другарите комуняги. Вече предполагам всички ще сте доволни че няма да се правят нови пътища. ;))))

  6. redsky
    #3

    Плъховете напускат потъващият кораб.

  7. Мони_deactivated_1480055728
    #2

    Разпределят си обещаните сфери на влияние! Радан го написа преди няколко дена: "...Но не си правим илюзии - двете най-големи партии не споделят това желание за промяна. Те продължават да поставят партийния си интерес над общия. И са готови да се коалират - борбата е за премиерския пост и за съотношението на порциите. Ако народът пожелае това, ние ще бъдем силна опозиция. И ще продължим да променяме нещата от тази изходна функция.

  8. Дядо ми Петър
    #1

    Аре сега в Софийския централен.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.