Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БСП ще сезира Брюксел за трамваен конкурс

7 коментара

БСП смята да сезира Европейската комисия за наличие на дискриминационни условия в конкурс на Столичната община за закупуването на трамваи. Според лидера на червените в градския парламент Жельо Бойчев с вписването на определени условия в тръжната документация "наглостта на кметската администрация минава всички граници".

Според червените конкурсът е опорочен, защото от участниците в него се изисква да осигурят база за гаранционно обслужване на трамваите в България, за да кандидатстват. "Коя фирма може да има такава база в държава, която не е купувала трамваи през последните 30 години", добави Бойчев.

БСП недоумява защо в условията е записано, че се допускат фирми, произвеждащи трамваи освен по европейския и хърватския стандарт. От групата заявиха своето искане за незабавно спиране на конкурса. "Ако това не се случи в началото на следващата седмица, ще обявим предварително избрания победител", каза Бойчев.

В същото време изпълнителният директор на "Столичния електротранспорт" Евгени Ганчев заяви, че не намира никакви нередности в процедурата. От Столичната община вече са обяснявали допускането на стандарта на хърватската фирма "Кончар" с факта, че техните трамваи са значително по-евтини от останалите.

Общо шест фирми са купили документи за участие в конкурса. Сред тях са "Кончар", френската фирма "Бомбардие", "Сименс" и други. Според Ганчев в България има достатъчно сервизни бази, където да се извършва гаранционно обслужване на трамваи и няма пречки участниците да сключат договори с тях.

Ганчев допусна възможността при изготвянето на документацията да е станала някаква техническа грешка, но допълни, че условията в техническата спецификация отговарят на стандартите на ЕС.

БСП обявиха, че има корупция и при търговете за доставки на гуми за тролеите. Според тях "Столичен електротранспорт" е нагласил документацията така, че да спечели фирма "Диана" с оферта за гуми, които вече не се произвеждат. В конкурсните условия се изискват "диагонални гуми с металкор".

Евгени Ганчев обясни, че има много фирми в света, които произвеждат този тип гуми. "Те са по-подходящи за нашите 30-годишни "Икаруси", добави той.

Относно твърдението, че цените на спечелилата фирма за по-високи от тези на загубилия участник Ганчев каза, че не може да прави сравнение, тъй като втората оферта не е била отворена. "Другата явила се на конкурса фирма не бе предоставила всички необходими документи за участие и не бе допусната", каза той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. 0000
    #8

    Хърватско е държава в преход,както и ние,и цените им са по-нормални.

  2. van
    #7

    Да, след като БСП ни спретнаха кризата с боклука, сега искат да няма и нови трамвай - тогава какво ще кара СТАНИШЕВ интересно. Лошо е, че София става заложник на политическите интереси и домогвания на комунистите, които със зъби и нокти си бранят властта - нали от това се хранят...

  3. Дебилчо
    #6

    Он че каже за трамвайот.

  4. вахтьор
    #5

    да се закупят - модел красная москва

  5. Петър Младенов
    #4

    Да се върнат руските трамваи модел Т-34! Те се движат и през дупки и ями, с които са осеяни софийските улици, даже и при липса на релси и кабели -спестяват се разправиите на общинските чиновници с обичайното препитание на мургавия електорат на БатБойко & Ко. мутри!

  6. mrn
    #2

    Обясненията на общината засега звучат убедително. София има нужда от нови трамваи и няма защо да се търси повод за компрометиране на всяко начинание преди още да има видим риск от корупционна схема.

  7. Петър Младенов
    #1

    директора на столичния електротранспорт да представи договорите за реклама, които е сключил без никакви обществени поръчки

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.