БСП спазари Азис и Ивана да агитират за евроизборите

БСП спазари Азис и Ивана да агитират за евроизборите

Азис ще пее на предизборни прояви на БСП в кампанията за депутати в Европейския парламент, НДСВ пък залага на Дони, на енергийна безалкохолна напитка и значка с мигащи светлини. В сряда щабовете на двете формации обявиха акценти от предстоящата си кампания, която официално стартира след два дни.

Левицата ще открие своята на 20 април с концерт във Варна, на който първа ще пее фолкпевицата Ивана, която миналата година се изяви на предизборни прояви в подкрепа на Първанов. Тя ще изпълни песента  “Дъжд от рози”.

Коалицията “Платформа Европейски социалисти”, като каквато се явява БСП на тези избори, ще прави концерти в по-големите областни градове. В тях ще участват повечето фолкзвезди - Азис, Ивана, Анелия, Камелия, Софи Маринова и Устата, както и Николина Чакърдъкова, Веселин Маринов, Мариана Попова, трупата на Нешка Робева и др.

На 1 май БСП организира в столичната Борисова градина изпращане на дуета Елица и Стунджи, които представят България на конкурса "Евровизия". Шефът на предизборния щаб Ивелин Николов обясни, че настоящият временен депутат в ЕП и водач на листата Кристиян Вигенин е изпратил писма до структурите на БСП с призив да участват в гласуването за българските представители в музикалния конкурс.

В плаката на БСП, който е кръгъл, са включени имената на всичките 5304 населени места в България, а девизът на кампанията е "Европа за теб".

Логото е роза със седем звезди. Седем е съдбовно число за настоящата кампания - в жребия в ЦИК "Платформа Европейски социалисти" изтегли седми номер на бюлетината, седем са и жените в листата, обясниха от предизборния център.

Николов заяви, че очаква кампанията да е позитивна, “иска ни се с никого да не влизаме в недостойни конфликти”. "Очакваме, че атаката на тези избори ще бъде повсеместно върху БСП", каза продуцентът Нидал Алгафари от предизборния център, като намекна, че ако някой се опита да води компроматна война, те са се подготвили и ще отвърнат на удара.

Ивелин Николов коментира, че се стремят към по-евтина кампания и вероятно ще изхарчат под планираните 2 млн. лв.

Цялото царско войнство включено в кампанията на НДСВ

Основните предизборни материали на НДСВ бяха представени от министъра на държавната администрация Николай Василев и от говорителя на партията Станимир Илчев.

В предизборния клип на партията публиката ще види инженер, компютърен специалист и студент, а след техните думи се показва някое от популярните лица на партията – първо лидерът Симеон Сакскобургготски, следван от бившия външен министър Соломон Паси, който се разплаква на церемонията по приемането ни в НАТО. В клипа е използван и кадър от клетвата на Меглена Кунева като еврокомисар, отговарящ за защитата на потребителите.

На въпрос дали не се притесняват, че останалите партии няма да погледнат с добро око на участието на Кунева в клипа, тъй като тя е комисар, излъчен от България, а не от една формация, Илчев обясни, че не трябва да се търси под вола теле. “Повече от закономерна е появата ѝ, тя е наш приятел, колега, съосновател на партията, няма нищо по-естествено от появата ѝ в клипа”, коментира той.

Лозунгът на кампанията на жълтите е под надслов “Европейското лице на България”, а песента, написана и изпълнена от Дони, се казва “Правим различен света”.

Текстът на песента е залепен на бутилка с безалкохолна енергийна напитка, създадена специално за евроизборите от великотърновска фирма. Собственикът ѝ е симпатизант на НДСВ и я произвежда като “подарък” за кампанията, обясниха от партията.  

Министър Василев показа нагледно, че напитката става за консумация, като отпи от бутилката, боядисана в жълто-синьо. На нея пише още “VOTE и Българска напитка с 18+1 положителни качества”. Бутилката датирала още от кампанията за парламентарните избори през 2005 г., когато обаче била само “виртуална”.  

18+1 били 18-те номинирани за евродепутати в листата на НДСВ плюс едно бебе, което се очаква да дойде на бял свят през лятото, тъй като една от кандидатките за ЕП е бременна.

В 28-те предизборните концерти и прояви ще се включат още Нети, Глория, Маргарита Хранова, която е в листата на НДСВ, Наталия Симеонова и др.

Василев се похвали, че мигащата в жълто и синьо значка е негова идея. “Видях я през 2004 г. на закриването на олимпийските игри в Атина”, обясни той. Значката е китайско производство. 

Станимир Илчев не назова сумата, която партията предвижда да използва за кампанията, но обясни, че  “няма да е пищна, разточителна, но ще е изобретателна”.

Стартът на кампанията на НДСВ ще бъде даден на 21 април в Благоевград.

Още от България

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: