БТК обвърза преноса на фиксираните номера с условия за мобилните

БТК обвърза преноса на фиксираните номера с условия за мобилните

Жалба срещу решението на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС),определящо правилата за преносимост на фиксираните номера1 подаде БТК, като постави условия за опростяване на същата процедура при мобилните номера, при които ще оттегли протеста си, съобщиха от телекома в петък.

От компанията оправдават предприетата крайна мярка с отстояване правата на потребителите. Третият GSM-оператор “Вивател“ е част от БТК Груп.

На 9 февруари КРС даде задължителни указания за съдържанието и процедурата за въвеждане на преносимост на номера във фиксирани мрежи. Едно от тях е уведомяването за повиквания към номера, които са били прехвърлени в друга фиксирана мрежа, да става чрез звуков сигнал до 3 секунди.

“За БТК е смущаващ фактът, че КРС както своевременно наложи тези правила за фиксираната преносимост, така бави вече година налагането на подобни ограничения за мобилните оператори. Това поставя под въпрос принципа за равнопоставеност на потребителите на фиксирани и мобилни услуги“, посочва в съобщението си телекомът.

Операторът монополист при фиксираните мрежи посочва още, че от всички страни в ЕС единствено в България потребителите, които решат да сменят мобилния си оператор, но да запазят номера си, трябва да преминат през сложна процудера, посещавайки и стария и новия си доставчик. Не по-малка бариера за развитието на преносимостта на мобилните номера се оказа и въведеното гласово съобщение от двата най-големи оператора, известяващо, че повикването е към пренесен номер в друга мрежа, коментират от БТК.

Според телекома, въпреки че съобщението на единия оператор, че номерът е прехвърлен, е било намалено от първоначалните 16 секунди, то продължава да звучи заблуждаващо. Така хората прекъсвали повикването, защото остават с впечатление, че набраният номер е закрит.

От БТК заявиха, че ще оттеглят жалбата си незабавно в момента, в който влезе в сила ефективно ограничение за начина на уведомяване на потребителите и при мобилните оператори и при въвеждането на обслужване на едно гише прехвърлянето на номерата.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес