БТК опитала да манипулира данни, за да повиши цените си

БТК опитала да манипулира данни, за да повиши цените си

Цените за услугите  на БТК, предлагани от началото на февруари, отговарят на  методиката за отчитане на разходите при ценообразуването и конкуренцията на пазара като отчитат индекса на потреблението, но телекомът през миналата година се е опитал да манипулира данни, за да постигне нереално увеличение на цените си. Това съобщи в петък вицепремиерът Ивайло Калфин в отговор на парламентарно питане на независимия депутат Минчо Христов за новото ценообразуване на БТК от февруари.

Когато през април 2006 г. операторът внесъл в Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) предложението си за промяна на цените, органът установил, че БТК едностранно направила изменение в данните на потребителската кошница и по тази причина цените ѝ не отговарят на реалните, каза от парламентарната трибуна Калфин. В новото заявление от юни КРС отново установила несъответствие със Закона за далекосъобщение и пак отхвърлила искането. Чак във внесения през октомври вариант цените на БТК отговаряли на изискванията и на 14 декември регулаторът одобрява промяната на цените и на зонирането за градските и междуселищните разговори.

Според Минчо Христов увеличението на месечния абонамент за стандартния план от 12,60 лв. на 13,80 лв. заради включването на още 10 безплатни минути в пакета – до 50 минути месечно, е съмнително. Не е ясно как са разпределени тези минути и къде е първоначалната такса за свързване от 13 ст. за всяко “ало”.

В отговор Калфин заяви, че месечният абонамент е практика на телекомуникационните оператори във всички държави членки на ЕС и КРС не е намерила причини да не потвърди размера на тарифата.

Пазарът в България е изключително либерализиран, коментира вицепремиерът и допълни, че “аз вкъщи не ползвам стационарен телефон и не се чувствам откъснат  от света въпреки това”. Репликата на Христов бе, че не всеки може да си позволи мобилен телефон

В същото време от БТК информираха, че клиентите ѝ вече ще могат да проверяват в интернет типа на разговора, който смята да проведат до съответното населено място, съобщиха от телекома в петък. Компанията е разработила такъв справочник на сайта си, а до дни ще пусне и калкулатор, с който потребителите ще могат да пресметнат точно колко им струва разговорът.

Новата услуга е свързана с промяната от началото на февруари в зоните за провеждане на селищните и междуградските разговори в мрежата на БТК. Четирите зони станаха две като се разшири градската, а се намали разстоянието за междуселищните обаждания. Това промени цените на разговорите до населените места в 30-километровата зона от точката на съответното позвъняване.

В петък от БТК съобщиха за разширението на  зоната за градски разговори в областите Хасково, Кюстендил, Пазарджик, Ямбол и Смолян.

Още от Бизнес

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: