
Цените за услугите на БТК, предлагани от началото на февруари, отговарят на методиката за отчитане на разходите при ценообразуването и конкуренцията на пазара като отчитат индекса на потреблението, но телекомът през миналата година се е опитал да манипулира данни, за да постигне нереално увеличение на цените си. Това съобщи в петък вицепремиерът Ивайло Калфин в отговор на парламентарно питане на независимия депутат Минчо Христов за новото ценообразуване на БТК от февруари.
Когато през април 2006 г. операторът внесъл в Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) предложението си за промяна на цените, органът установил, че БТК едностранно направила изменение в данните на потребителската кошница и по тази причина цените ѝ не отговарят на реалните, каза от парламентарната трибуна Калфин. В новото заявление от юни КРС отново установила несъответствие със Закона за далекосъобщение и пак отхвърлила искането. Чак във внесения през октомври вариант цените на БТК отговаряли на изискванията и на 14 декември регулаторът одобрява промяната на цените и на зонирането за градските и междуселищните разговори.
Според Минчо Христов увеличението на месечния абонамент за стандартния план от 12,60 лв. на 13,80 лв. заради включването на още 10 безплатни минути в пакета – до 50 минути месечно, е съмнително. Не е ясно как са разпределени тези минути и къде е първоначалната такса за свързване от 13 ст. за всяко “ало”.
В отговор Калфин заяви, че месечният абонамент е практика на телекомуникационните оператори във всички държави членки на ЕС и КРС не е намерила причини да не потвърди размера на тарифата.
Пазарът в България е изключително либерализиран, коментира вицепремиерът и допълни, че “аз вкъщи не ползвам стационарен телефон и не се чувствам откъснат от света въпреки това”. Репликата на Христов бе, че не всеки може да си позволи мобилен телефон
В същото време от БТК информираха, че клиентите ѝ вече ще могат да проверяват в интернет типа на разговора, който смята да проведат до съответното населено място, съобщиха от телекома в петък. Компанията е разработила такъв справочник на сайта си, а до дни ще пусне и калкулатор, с който потребителите ще могат да пресметнат точно колко им струва разговорът.
Новата услуга е свързана с промяната от началото на февруари в зоните за провеждане на селищните и междуградските разговори в мрежата на БТК. Четирите зони станаха две като се разшири градската, а се намали разстоянието за междуселищните обаждания. Това промени цените на разговорите до населените места в 30-километровата зона от точката на съответното позвъняване.
В петък от БТК съобщиха за разширението на зоната за градски разговори в областите Хасково, Кюстендил, Пазарджик, Ямбол и Смолян.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент