България отново е на първо място по брой убити при катастрофи в целия Европейски съюз, съобщиха от Съюза на българските автомобилисти /СБА/ в понеделник.
Основният показател, по който се сравнява безопасността на движение в отделните страни в Европа, е брой на загинали при пътнотранспортни произшествие на един милион жители, а по този критерий през 2016 г. нашата страна заема челна позиция с близо 100 загинали /99,7/ на 1 млн. население.
Още по-тревожно е, че се запазва тенденцията от последните години за ръст на жертвите у нас, е показал анализ на тема "Оценка на безопасността на движението по пътищата по области в България", изготвен от Атанас Вълев и Георги Младенов от Техническия университет в София.
През 2015-а загиналите са били 99 на 1 млн. жители, през 2014-а - 91,8 души, през 2013-а и 2012-а - 82 души.
По този показател за 2016 г. с най-малък брой на загиналите са Швеция, Обединеното кралство, Холандия, Испания, Дания, Германия, Ирландия. Средните стойности за ЕС са точно наполовина по-малко, отколкото в България - 49,99 убити на 1 млн. жители.
В последните години Европейската комисия е предприела редица инициативи за подобряване на безопасността в държавите-членки. Ако се съди по статистиката, те са дали резултат в по-развитите западноевропейски държави, но не и у нас, е отбелязват от СБА.
През 2001 г. 54 900 души са загинали при пътни злополуки по пътищата в Евросъюза, а през миналата година този брой е 25 500. Спадът е забележителен - жертвите са наполовина по-малко. В България също има намаляване на загиналите, но не с такъв процент. През 2001 г. убитите са били 1011, а през 2016 г. - 708.
Авторите на изследването са отбелязали, че ако в ЕС има тенденция за намаляване на жертвите на 1 млн. жители, то тези стойности за България бележат значителни колебания.
При среден брой 99,7 загинали на един милион в 18 области има повишаване на средното за страната. Особено се открояват областите Ловеч с 263, Разград с 208, Видин със 169, Монтана със 163 и Силистра със 143 души загинали на 1 млн. население. Посочените области са с изключително високи стойности не само за България, но и за ЕС.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
8 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Това означава погазване на един от най-важните Вселенски Закони : Не прави на ближния това, което на теб не искаш да ти направят! Безкруполно отношение, никакъв респект към околните, а какво да говорим за по-висши чувства? Ако тези неща не се подобрят, нищо добро не чака България, в никаква област !
Всичко, което споменавате по-долу е вярно, но не е основната причина. Основната причина, както и за голяма част от неволите български, е че няма превенция за нарушаване на елементарни норми и закони. Така полека се превръщаме в примати. И няма да има, докато няма работеща съдебна система. Чувството за безнаказаност, чувството, че "всеки така прави", чувството за бездържавност - всичко това е свързано с липсата на превенция. И съвсем не съм го измислил аз. Вероятно ви е позната "Теорията на счупените …
позорци", но ако не може да се поинтересувате в нета. И отново се връщаме на съдебната система - който я контролира управлява и определя държавата. Неслучайно онзи с фразата "живее ми се мам.. му" пръв обсеби ВСС. Така сме му удобни.
Не са споменати баналните причини за това - несъобразена скорост, неспазване на предимство, агресия. С две думи, няма кой да ни отнеме лидерството по простотия. За Европа е ясно, че сме първенци. Не съм сигурен дали не сме номер едно в света.
Войната по пътищатата ли? Ясно, Баце пак ще удвоява глобите.
Нали знаете какво ни очаква - НОВИ ПРОМЕНИ В ЗАКОНА И ДРАСТИЧНО УВЕЛИЧАВАНЕ НА НАКАЗАТЕЛНИТЕ САНКЦИИ !!!От това , разбира се , войната па пътищата няма да спре !!! Няма да спре , защото две мижави магистрали не могат да компенсират отчайващото , плачевно състояние на останалите пътища в блатото ,наречено "държава" България - дупка до дупка , изровени и тесни !!! Няма да спре , защото джиповете и лимузините не могат да самоограничават скоростта си на движение! А всички знаем "КОЙ" може да превозва …
безценните си телеса в сскъпарски возила - богопомазаните, недосегаемите и ненаказуемите !!! Разбира се , гледайки ги , "мъдрият" мат'рял не остава по-назад - " щом за тия може , значи и за мен може!!" и....пришпорва 20-30 годишните , разпаднали се опелчета и феатчета...
И, питам аз :
- до кога ще ни заблуждават с това, че взимат мерки за оправяне на въпросните пътища ?!; до кога ще се извършват абсолютно некачествени и нетрайни "кърпежи", за които се отделят огромни купища от НАШИТЕ ПАРИ - от данъци , винетки , глоби... ?!; до кога ще продължава тази далавера - "кърпежи" за милиони, които издържат няколко месеца(обикновено зимата и дъждовете са виновни?!!!) , след което "гласуване" и "усвояване" на нови милиони и така - НЕСКОНЧАЕМ ГРАБЕЖ до безкрай !!! А броят на жертвите.....
тая работа с катастрофите е пряко свързана с ГРАНДИОЗНАТА общонарода изпростялост! Хората масово са толкова глупави, че просто не могат да ... научават неща и да съобразяват ситуации - нямат с какво...! - например как се кара кола според писаните и според природните закони (да не говорим за по-сложни неща като ... как се живее с други хора)... И резултатът е горното: повечето самоутепали се са били адски изненадани, че гравитацията и центробежните сили НЕ СА! се оказали, каквито съответният тъnок си е мислил... Лошото е, че много често тъnокът убива не себе си, а отсрещния, който може и да не представител на глупендерската масовка.