България е пета сред 20 държави по прогнозни разходи за Коледа

България е пета сред 20 държави по прогнозни разходи за Коледа

Българските домакинства ще похарчат до 24% от месечните доходи за коледни подаръци, с което страната ни се нарежда на пето място сред 20 държави с прогнозни разходи за празниците. Това показва проучването "Коледен барометър" на "Фератум Груп", което се прави за четвърта поредна година сред 21 000 домакинства.

Мексико е държавата, в която тази Коледа ще бъдат похарчени най-много средства (до 34.6%) от доходите на домакинствата за подаръци. Латиноамериканската страна е следвана от Румъния (31.9%), Испания (29.6%) и Бразилия (28.2%).

Нова Зеландия и Австралия също са в челните класации - домакинствата от двете страни разпределят 22% - 23% от месечната си заплата за празниците.

Абсолютна противоположност са Хърватия (14.4%), Норвегия (13.4%), Финландия (12.3%) и Холандия (11.8%), които ще запазят позицията си от миналата година като най-малко харчещи за коледните празници.

"Силата на барометъра е именно неговият глобален характер, който по уникален начин сравнява различните държави и същевременно носи стойност за локалните пазари", коемнтира Ивет Димитрова, управител на българския офис на "Фератум Груп".

Хората в Румъния и Испания се готвят да изразходват бюджета си за същите подаръци, за които и българите, а именно дрехи, електроника, играчки, пътувания и лакомства. В коледния списък се включват и подаръчни ваучери и музикални инструменти, които са по-важни за страни като Великобритания и Мексико.

България се нарежда на пето място по прогнозни коледни разходи от 20 държави, но е на предпоследно сред страните, използващи мобилно банкиране по празниците, което е израз на явен контраст в потребителските навици, коментира още Ивет Димитрова.

Подобно на миналата година, броят на домакинствата, които пазаруват онлайн, ще бъде около 25%. Най-много с помощта на глобалната мрежа пазаруват в Германия, Великобритания и Холандия, докато в Хърватия, Латвия и Мексико са най-големи традиционалисти и предпочитат да посетят магазин, показва още проучването.

България се нарежда на 13-о място с 21% от домакинствата, които планират да закупят подаръци за празника онлайн.

Най-купувания подарък за Коледа са дрехите. Така са отговорили 17.5 на сто от анкетираните. Играчките и игрите (13.7%), сладките (12%) и потребителската електроника (9.1%) са други популярни решения за подаряване и получаване.

Българските домакинства също поставят дрехите на първо място в списъка си с подаръци (17%), следвани от електроника и играчки.

Финландия (17.5%) и Хърватия (23.9%) ще похарчат голяма част от коледния си бюджет за сладкиши и деликатеси, докато домакинствата във Великобритания, Швеция, Австралия и Естония ще изхарчат 20% от бюджета си за играчки и игри.

"Фератум Груп" е международен доставчик на мобилно банкиране и на онлайн кредити както за крайните потребители, така и за малкия бизнес. Основана е през 2005 г. и е със седалище в Хелзинки, Финландия, а днес работи в 25 страни в Европа, Африка, Южна и Северна Америка и Азиатско-тихоокеанския регион. От 2016 г. предлага и мобилно банкиране.

Споделяне
Още от Бизнес

Защо главният прокурор размахва пръст на политици?