България е прекалено малка хапка за завод на компанията "Марс"

Нови четири продукта на американската фирма навлизат на българския пазар

Ръководният екип на "Марс" в България

България е прекалено малка хапка за завод на компанията "Марс", но американската фирма ще разшири портфолиото си у нас с четири нови продукта. Това стана ясно при представянето на плановете на фирмата за разширяване на бизнеса в България.

До месец в магазините вече ще се предлагат малките шоколадови бонбони Maltesers, а по-късно през годината ще бъде пуснат и нов бранд дъвки. Другите два артикула са за домашни любимци – едната е храна от висок клас Perfect Fit, а другата хигиенни материали за котки.

Без фабрика в България

За разлика от големите си конкуренти "Монделиз" и "Нестле", които имат свои фабрики в България и държат първите пазарни позиции при шоколадите, "Марс" не планират в близко бъдеще да имат свой завод.

България, както и останалите балкански страни, са прекалено малки, за да има завод на "Марс" (Mars), каза Предраг Милинчич, директор на българското дружество на американската компания.

Той каза, че е добре запознат с водената в момента битка между България и Сърбия за привличането на "Фолксваген", който има планове да строи завод за автомобили на Балканите.

Като фамилна компания още от основаването си преди повече от век концепцията на "Марс" е да изградят един голям завод, който да обслужва цял регион. България попада в региона, който се обслужва от фабриката на "Марс" в Полша. Суровините за производство на продуктите са основно полски и холандски, каза Милинчич.

Другите две фабрики на "Марс" в Европа са във Франция и Холандия.

Без двойни стандарти

Няма двойни стандарти при производството на храни в "Марс", каза Скайте Сруотайте, директор корпоративни въпроси за Балтийския регион. Тя уточни, че е добре запозната с този проблем, който беше поставен по време на българското европредседателство, а в момента се приема европейско законодателство по случая.

Един от петте принципа, на които залага в работата си от компанията, не случайно е качеството, посочи тя.

"Продуктите на "Марс" са с най-високо качество и най-добър вкус и не може да си позволим да направим и най-малкия компромис", каза Сруогайте. Така че не правим разлика между Изтока и Запада, между френския и българския пазар, допълни тя.

Оборот от над 61 млн. лв. в България

"Марс" (Mars) стъпва на българския пазар през 1993 г. като "Мастерфудс" (Masterfoods). През 2007 г. компанията сменя името си на "Марс Инкорпорейтед България" ЕООД. Година по-късно Wrigley се присъединява към портфолиото на "Марс".

Компанията разполага с екип от над 80 служители, от които 55 работят на терен, а останалите са в офиса в София. Продуктите ѝ достигат до 40 000 търговски обекта у нас.

За 2017 г. оборотът на българския офис възлиза на над 59 млн. лв. През миналата година приходите са се увеличили с 4.3 на сто на годишна база, което е над средния за региона, каза Предраг Милинчич. Това означава, че оборотът е нараснал до над 61 млн. лв.

"Марс" произвежда шоколадови изделия, дъвки и бонбони, хранителни продукти и напитки. Компанията предлага също продукти и услуги за домашни любимци.

"Марс" е собственик на над 115 марки, сред които и такива, които генерират продажби в размер на над 1 милиард долара годишно. Това са бонбонките M&M’s, шоколадовите десерти Snickers и Twix, както и храните за кучета Pedigree и за котки Whiskas.

В България "Марс" е пазарен лидер при дъвките с добре познатите брандове Orbit, 5-th, Airwaves и Skittles, като държи 88% от този сегмент. Компанията има и най-голям дял на пазара на храна за домашни любимци.

Американската семейна компания "Марс" е основана преди повече от 100 години. Дружеството не е публично и е базирано в Маклийн, Вирджиния. Днес дружеството оперира в повече от 80 страни по света. За нея работят над 115 000 сътрудници. Годишният ѝ оборот надхвърля 35 млрд. долара.

Инвестиции от над 1 млрд. долара в борбата с климатичните промени

През следващите няколко години "Марс" ще инвестира над 1 милиард долара в опит да се справи с наболели проблеми като климатичните промени и бедността.

Едно от най-значимите постижения на изпълнявания от компанията план досега е свързано с пестенето на енергията. Операциите на "Марс" в САЩ и Великобритания изцяло се захранват от възобновяеми енергийни мощности – вятърни централи. Ефектът е 10% спад на парниковите емисии, отбеляза Ваня Вагич, мениджър "Корпоративни клиенти".

Компанията представи новата си визуална идентичност, която може да бъде обобщена с посланието - Светът, който искаме утре, започва от това как правим бизнес днес.

"Марс" винаги е правила бизнес с ясна цел, но за първи път я изразяваме ясно. От години компанията ни е водена от своите пет принципа – качество, отговорност, взаимодействие, ефективност и свобода. Ангажирани сме да развиваме своя бизнес така, че да имаме позитивно въздействие върху хората, околната среда и всички останали сфери, в които оперираме", каза Предраг Милинчич.

Сред целите на компанията е намаляване на неустойчивото използване на вода наполовина до 2025 г. Освен това "Марс" ще направи всичко възможно всеки в рамките на разширената верига на доставки на продуктите на компанията да получава достойно заплащане. Заложено е още непрекъснато повишаване на стандартите за качество и безопасност на храните, насърчаване на здравословното хранене и подпомагане на клиентите да ограничат приема на захар и трансмазнини, докато в същото време се наслаждават на любимите си лакомства.

Това няма да стане със заместване на захарта с изкуствени подсладители, което в последно време се отрича от част от учените, а с намаляване на грамажа на продуктите, стана ясно от обясненията на Скайсте Сруогайте.

Споделяне

Още от Бизнес

Нужно ли е писмено споразумение за новото правителство?