Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България е прекалено малка хапка за завод на компанията "Марс"

Нови четири продукта на американската фирма навлизат на българския пазар

2 коментара
Ръководният екип на "Марс" в България

България е прекалено малка хапка за завод на компанията "Марс", но американската фирма ще разшири портфолиото си у нас с четири нови продукта. Това стана ясно при представянето на плановете на фирмата за разширяване на бизнеса в България.

До месец в магазините вече ще се предлагат малките шоколадови бонбони Maltesers, а по-късно през годината ще бъде пуснат и нов бранд дъвки. Другите два артикула са за домашни любимци – едната е храна от висок клас Perfect Fit, а другата хигиенни материали за котки.

Без фабрика в България

За разлика от големите си конкуренти "Монделиз" и "Нестле", които имат свои фабрики в България и държат първите пазарни позиции при шоколадите, "Марс" не планират в близко бъдеще да имат свой завод.

България, както и останалите балкански страни, са прекалено малки, за да има завод на "Марс" (Mars), каза Предраг Милинчич, директор на българското дружество на американската компания.

Той каза, че е добре запознат с водената в момента битка между България и Сърбия за привличането на "Фолксваген", който има планове да строи завод за автомобили на Балканите.

Като фамилна компания още от основаването си преди повече от век концепцията на "Марс" е да изградят един голям завод, който да обслужва цял регион. България попада в региона, който се обслужва от фабриката на "Марс" в Полша. Суровините за производство на продуктите са основно полски и холандски, каза Милинчич.

Другите две фабрики на "Марс" в Европа са във Франция и Холандия.

Без двойни стандарти

Няма двойни стандарти при производството на храни в "Марс", каза Скайте Сруотайте, директор корпоративни въпроси за Балтийския регион. Тя уточни, че е добре запозната с този проблем, който беше поставен по време на българското европредседателство, а в момента се приема европейско законодателство по случая.

Един от петте принципа, на които залага в работата си от компанията, не случайно е качеството, посочи тя.

"Продуктите на "Марс" са с най-високо качество и най-добър вкус и не може да си позволим да направим и най-малкия компромис", каза Сруогайте. Така че не правим разлика между Изтока и Запада, между френския и българския пазар, допълни тя.

Оборот от над 61 млн. лв. в България

"Марс" (Mars) стъпва на българския пазар през 1993 г. като "Мастерфудс" (Masterfoods). През 2007 г. компанията сменя името си на "Марс Инкорпорейтед България" ЕООД. Година по-късно Wrigley се присъединява към портфолиото на "Марс".

Компанията разполага с екип от над 80 служители, от които 55 работят на терен, а останалите са в офиса в София. Продуктите ѝ достигат до 40 000 търговски обекта у нас.

За 2017 г. оборотът на българския офис възлиза на над 59 млн. лв. През миналата година приходите са се увеличили с 4.3 на сто на годишна база, което е над средния за региона, каза Предраг Милинчич. Това означава, че оборотът е нараснал до над 61 млн. лв.

"Марс" произвежда шоколадови изделия, дъвки и бонбони, хранителни продукти и напитки. Компанията предлага също продукти и услуги за домашни любимци.

"Марс" е собственик на над 115 марки, сред които и такива, които генерират продажби в размер на над 1 милиард долара годишно. Това са бонбонките M&M’s, шоколадовите десерти Snickers и Twix, както и храните за кучета Pedigree и за котки Whiskas.

В България "Марс" е пазарен лидер при дъвките с добре познатите брандове Orbit, 5-th, Airwaves и Skittles, като държи 88% от този сегмент. Компанията има и най-голям дял на пазара на храна за домашни любимци.

Американската семейна компания "Марс" е основана преди повече от 100 години. Дружеството не е публично и е базирано в Маклийн, Вирджиния. Днес дружеството оперира в повече от 80 страни по света. За нея работят над 115 000 сътрудници. Годишният ѝ оборот надхвърля 35 млрд. долара.

Инвестиции от над 1 млрд. долара в борбата с климатичните промени

През следващите няколко години "Марс" ще инвестира над 1 милиард долара в опит да се справи с наболели проблеми като климатичните промени и бедността.

Едно от най-значимите постижения на изпълнявания от компанията план досега е свързано с пестенето на енергията. Операциите на "Марс" в САЩ и Великобритания изцяло се захранват от възобновяеми енергийни мощности – вятърни централи. Ефектът е 10% спад на парниковите емисии, отбеляза Ваня Вагич, мениджър "Корпоративни клиенти".

Компанията представи новата си визуална идентичност, която може да бъде обобщена с посланието - Светът, който искаме утре, започва от това как правим бизнес днес.

"Марс" винаги е правила бизнес с ясна цел, но за първи път я изразяваме ясно. От години компанията ни е водена от своите пет принципа – качество, отговорност, взаимодействие, ефективност и свобода. Ангажирани сме да развиваме своя бизнес така, че да имаме позитивно въздействие върху хората, околната среда и всички останали сфери, в които оперираме", каза Предраг Милинчич.

Сред целите на компанията е намаляване на неустойчивото използване на вода наполовина до 2025 г. Освен това "Марс" ще направи всичко възможно всеки в рамките на разширената верига на доставки на продуктите на компанията да получава достойно заплащане. Заложено е още непрекъснато повишаване на стандартите за качество и безопасност на храните, насърчаване на здравословното хранене и подпомагане на клиентите да ограничат приема на захар и трансмазнини, докато в същото време се наслаждават на любимите си лакомства.

Това няма да стане със заместване на захарта с изкуствени подсладители, което в последно време се отрича от част от учените, а с намаляване на грамажа на продуктите, стана ясно от обясненията на Скайсте Сруогайте.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Kamen Popov
    #2

    Лично аз смятам да се преориентирам към НЕСТЛЕ, която има завод в България за покриващи се продукти. По същата причина престанах да купувам и продукцията на фирма КАЛИАКРА, която пък беше изнесена от собствениците си в Румъния. Нямам друг избор като потребител.

  2. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.