Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България е против включването на екотакси във винетките

6 коментара
България е против включването на екотакси във винетките

България е против включването на такса "задръстване" и налог за замърсяване на околната среда в цената на евровинетката, която ще е задължителна за всички страни-членки на ЕС. Това е заявил транспортният министър Петър Мутафчиев по време на заседание на Съвета на министрите по транспорта в Брюксел в понеделник,съобщиха от ресорното ведомство.

Наскоро ЕП прие промени в директивата на ЕК за евровинетката, според които тежкотоварните камиони вече ще плащат такса "външни разходи" – замърсяване на околната среда, задръствания и вдигане на шум, а не само цената за поддръжката на пътя, както е в момента.

Таксата за преминаване по всички пътища, по които се извършва международен транспорт в рамките на ЕС, ще се оскъпи средно с 3% с включването на таксата за замърсяване на околната среда, а таксите за причинения шум и задръствания ще се определят по преценка на всяка държава членка след изготвянето на съответните анализи и евентуално допълнително ще оскъпят винетката.

"Ако таксата за задръстване бъде въведена и наложена само за тежкотоварните автомобили ще бъде допусната дискриминация и ще бъде нарушен един от основните принципи в Общността, тъй като причинители на задръстванията са всички участници в трафика" – това е един от мотивите на Мутафчиев против оскъпяването на винетката.

В ситуация на силната икономическа и финансова криза автомобилният бранш има нужда от подкрепа, а не от допълнителни тежести, се казва още в съобщението на транспортното министерство. "Едва ли в тази ситуация би било най-разумното решение да увеличаваме финансовите тежести за превозвачите, които и без друго са изправени пред драстичен срив на пазара на автомобилните превози. Общият извод е, че спадът в търсенето на този пазар и падащите цени на автомобилните превози пряко застрашават финансовата стабилност на превозвачите", казва министърът.

Според него налице са част от условията за обявяване на криза на пазара на превозите в някои европейски страни. За обявяване на криза и блокиране на лицензите за нови превозвачески фирми настояват и от българския транспортен бранш.

България подкрепя всички страни-членки, които искат поскъпването на евровинетката да се отложи за времето, когато пазарът на превози се стабилизира, се казва още в съобщението на транспортното ведомство.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. СССРейчо
    #7

    за винетките на комунистическите фирми, а от нас скубят яко за винетки по разбитите ни пътища....

  2. aman
    #5

    вземе да развива ЖП транспорта и да качи транзитния карго трафик на ЖП платформи - хем по-здрави пътища, хем по-чиста околна среда, хем по-малко катастрофи, хем по-малко задръствания, хем по-малко братски строителни фирми :)

  3. Габровка
    #4

    А я Мутафчийски да бъде заставен да живее на пътя на ТИР-овете, да го видим колко ще устиска. Имат ли изобщо ум в главите тези т. нар. наши държавници? Иначе могат да философстват за равнопоставеност колкото си искат. А ние дето дишаме мръсотиите по пътя им къде сме в тази равнопоставеност?

  4. Phill
    #3

    Само не ми стана ясно ако се вдигне цената на винетките какво ще се промени за теб?! Ще дишаш по-малко мръсен въздух или какво?!Единственият ефект ще е поскъпване на всички стоки и услуги - нищо повече.Ако не бяха орязани възможностите за кражби от европейските фондове този въпрос въобще нямаше да се повдигне - просто фирмите на мафията щяха да плащат с парите на европейския данъкоплатец...

  5. sbs
    #2

    разсъждаваш като мутра? Трябва да има правила и "габровка" е права! Това, че у нас ще откраднат и еко-средствата, не значи, че не трябва да се събират такси за замърсяване! Ние не сме модел за нищо, у нас всички се извращава, но таксите са валидни за цяла Европа и трябва да се събират...

  6. az
    #1

    И то не е заради това на българина да му е по-евтино. Тези такси и налози така или иначе са включени в компонентите на различни данъци и такси.Ама ако ги влключат единствено във винетките и на слепия ще стане ясно как са образувани и определени цените на горивата БГ. Защото в повечето европейски държави тези такси са включени в цените на горивото, а тук не са. От там идва минималната разлика от няколко цента на нашия и немския бензин, ама ако ясно се обособят ще лъсне,че печалбите от българския бензин са доста по-големи от печалбите в останалите страни.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.