България е против включването на екотакси във винетките

България е против включването на екотакси във винетките

България е против включването на такса "задръстване" и налог за замърсяване на околната среда в цената на евровинетката, която ще е задължителна за всички страни-членки на ЕС. Това е заявил транспортният министър Петър Мутафчиев по време на заседание на Съвета на министрите по транспорта в Брюксел в понеделник,съобщиха от ресорното ведомство.

Наскоро ЕП прие промени в директивата на ЕК за евровинетката, според които тежкотоварните камиони вече ще плащат такса "външни разходи" – замърсяване на околната среда, задръствания и вдигане на шум, а не само цената за поддръжката на пътя, както е в момента.

Таксата за преминаване по всички пътища, по които се извършва международен транспорт в рамките на ЕС, ще се оскъпи средно с 3% с включването на таксата за замърсяване на околната среда, а таксите за причинения шум и задръствания ще се определят по преценка на всяка държава членка след изготвянето на съответните анализи и евентуално допълнително ще оскъпят винетката.

"Ако таксата за задръстване бъде въведена и наложена само за тежкотоварните автомобили ще бъде допусната дискриминация и ще бъде нарушен един от основните принципи в Общността, тъй като причинители на задръстванията са всички участници в трафика" – това е един от мотивите на Мутафчиев против оскъпяването на винетката.

В ситуация на силната икономическа и финансова криза автомобилният бранш има нужда от подкрепа, а не от допълнителни тежести, се казва още в съобщението на транспортното министерство. "Едва ли в тази ситуация би било най-разумното решение да увеличаваме финансовите тежести за превозвачите, които и без друго са изправени пред драстичен срив на пазара на автомобилните превози. Общият извод е, че спадът в търсенето на този пазар и падащите цени на автомобилните превози пряко застрашават финансовата стабилност на превозвачите", казва министърът.

Според него налице са част от условията за обявяване на криза на пазара на превозите в някои европейски страни. За обявяване на криза и блокиране на лицензите за нови превозвачески фирми настояват и от българския транспортен бранш.

България подкрепя всички страни-членки, които искат поскъпването на евровинетката да се отложи за времето, когато пазарът на превози се стабилизира, се казва още в съобщението на транспортното ведомство.

Споделяне
Още от Бизнес