България е постигнала сериозен напредък в областта на авиацията, но все още е рано да се каже, дали ще отпадне предпазната клауза за българските авиокомпании, съобщи в петък еврокомисарят по транспорта Жак Баро. За българските авиокомпани все още важат двустранните споразумения за пътническите и товарните превози и те продължават да оперират като “трета страна” в рамките на Евросъюза. Практически летят само авиокомпаниите за пътнически превози, защото Гражданската въздухоплавателна администрация (ГВА) към Министерството на транспорта (МТ) отне правото на каргокомпаниите да оперират в рамките на ЕС. Еврокомисарят Баро е на двудневно посещение в България.
Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕАСА) в момента изготвя техническия доклад за проблемните области на родната авиация след проверката, която приключи в края на миналата седмица, поясни Жак Баро. Той уточни, че преди да види доклада, който се очаква да е готов през първите три месеца на 2008 година, не може да каже дали предпазната клауза ще отпадне или действието ѝ ще бъде продължено.
Еврокомисарят по транспорта каза, че е оценил усилията на транспортния министър Петър Мутафчиев да забрани използването на самолети, които не отговарят на изискванията на Европейската комисия (ЕК) и усилието му да създаде контролни служби, с които България в момента разполага. Тези контролни звена трябва да следят за качеството на самолетите и пилотния състав.
“Ние имаме да довършваме един разговор за безопасността”, каза еврокомисарят по защитата на потребителите Меглена Кунева, която придружава Жак Баро при посещението му в страната. Никога не се прави компромис с безопасността на всички нива и Европейската комисия е много стриктна в това отношение, каза еврокомисар Кунева.
Всички страни членки настояват да се повиши безопасността при въздушните превози и държат да останат в сила новите правила за предметите, които могат да се качват на борда на самолета, каза Жак Баро. Разговорите за бъдещите мерки, свързани със сигурността при превоза на пътници по въздух, предстои да се дебатират на срещата на министрите на транспорта, но е сигурно, че ще остане забраната за качване на течности на борда, поясни Баро. Той каза, че страните са единодушни, че не може да се върне предишното състояние, при което пътуващите можеха да качват при полет всичко на борда на самолетите.
Все още не е решено и дали ще се дадат правомощия на ЕАСА да сертифицира авиокомпании от “трети страни”, т.е. страни извън ЕС, които прелитат в общото европейско въздушно пространство, каза Жак Баро. Такива планове все още се обсъждат.
Ръководство въздушно движение (РВД) може да се превърне в прекрасен център за обучение на всички европейски кадри в областта на въздушното движение, каза Баро след посещението си в РВД. Той уточни, че напредъкът на България заедно с Румъния да създадат първия единен блок за управление на въздушното пространство, дава сериозни предимства за родното РВД.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
7 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
"Еврокомисарят по транспорта каза, че е оценил усилията на транспортния министър Петър Мутафчиев да забрани използването на самолети, които не отговарят на изискванията на Европейската комисия".Аха, издадохте ли се най-сетне!!! Значи все пак спирането на Ан-12 е по искане на ЕК, а не по технически причини, както се опитваха да го изкарат!!! Защо иначе ще ни благодарят?! Истината е, че Ан-12, един много икономичен и приспособен за всякакви превози самолет, беше златна кокошка за нашите карго-фирми …
и яко бъркаше в здравето на техните конкуренти от ЕС. И доказателство за това е, че дори и след като спряха уж опасния Ан-12, ГД ГВА НЕ ПОЗВОЛЯВА на карго-фирмите да се пререгистрират за работа с какъвто и да е друг самолет, дори най-последно поколение. Как да си обясним това, ако наистина Ан-12 е бил проблема?!Другия невероятен гаф на ГВА е масовото отнемане на лицензите на каргооператорите ан мас - и на тези, които имаха пропуски, и на тези, които нямаха, а състоянието на различните компании в сектора в никой случай не беше еднакво. Не съм експерт, но това просто твърде много прилича на умишлено загробване на каргоавиацията ни, на ЦЯЛАТА, от раз! А това е мулитмилионен бизнес, който сега отиде беъзвъзвратно в ръцете на компании от ЕС. Нямало бизнес интереси ли?! Захариев, я кажи колко ти платиха за да сътвориш тоя разгром на един цял икономически сектор? И колцина си изгубиха хляба заради тебе, продажнико на България?
Специалиста по летящите ковчези - а на тебе колко ти плащат да пишеш глупости за супер ценния самолет от 70-те години, който никой в Европа не го иска, но ние държиме да им го натресеме и търсиме заговори срещу икономическия "тигър" България. А може би беше по-добре заради тези ковчези да ни отрежат и останалата авиация.
АБС, веднага си личи, че с научаването на тези три букви се изчерпва знаенето ти на азбуката, пък че и толкова и разбираш от авиация.Летящи ковчези, мой човек, има в главата ти. А в нормалния свят има самолети, всеки със своята статистика за безопасност. Правил ли си си труда да провериш тази за Ан-12? Явно не. Тогава не приказвай глупости и не излагай незнанието си на показ. Защото в САЩ например още летят DC-3, което е модел от 1948 г. И никой не ги нарича летящи ковчези, защото това е един поостарял, …
но добър самолет, какъвто е и Ан-12. Това е мнението на специалистите, основано на техническите доказателства. Останалото в главата ти си е чиста параноя, показваща, че киснеш в дебело невежество.
По последните законови норми на ИКАО, бивши военни самолети каквито са Ан-12, не подлежат на сертифициране от ЕС, т.е. ЕС не може да казва дали да летят или не, а сертифицирането им се оставя изцяло на местните власти. В тази връзка силно недоумение буди изказването на евро-капута за "самолети неотговарящи на нормите на ЕС". Как разбра, че не отговарят, след като ЕК никога не е имала юрисдикцията да ги оценява?!
ЕВРОПЕЙСКИЯТ СЪЮЗ, КОЙТО УПРАВЛЯВА ОТ -ЕВРОПЕЙСКИЯТ СЪЮЗ, КОЙТО УПРАВЛЯВА ОТ БРЮКСЕЛ, Е РАВЕН И ПО-ЛОШ ОТ СЪВЕТСКАТА СОЦИАЛИСТИЧЕСКА СИСТЕМА УПРАВЛЯВАНА ОТ МОСКВА !ТЕЗИ НЕЩА НИКОЙ НЕ ГИ ОБЯСНЯВА В БЪЛГАРИЯ, А КОПИЛЕТАТА КОМИСИОНЕРИ ДЕТО ИДВАТ В БЪЛГАРИЯ ЛЪЖАТ БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД !ДАЛИ БЪЛГАРСАКИТЕ ПАРЛАМЕНТАРИСТИ ЩЕ ОБЯСНЯТ ТЕЗИ РАЗЛИЧИЯ, КАКТО ШВЕДКАТА ЕВВА-БРИТ ОБЯСНЯВА ВЪВ ВЕКШЬО НА 6 ДЕКЕМВРИ 2007 ГОДИНА ЗА РАЗЛИЧИЯТА В ТОВА УПРАВЛЕНИЕ ТАМ В ЕВРОПЕЙСКИЯТ СЪЮЗ И ПРАЛАМА-ТА ? МНОГО СЕ СЪМНЯВАМ ! …
НАШИТЕ ПРЕДСТАВИТЕЛИ НЯМА ДА ПРОЧЕТАТ 3000 СТРАНИЦИ ДОКУМЕНТИ КОЙТО ЩЕ СЕ РАЗГЛЕЖДАТ ЗА НОВАТА КОНСТИТУЦИЯ НА ЕВРОПА ....., КОЯТО МОЖЕ ПАК ДА НЕ СЕ ПРИЕМЕ !КАКВО НИ ДАДЕ ЕВРОПА И КАКВО НИ ВЗЕ ?ПОВЕЧЕ НИ ВЗЕ, КАТО НИ СЪЗДАДЕ МНОГО ГОЛЯМА И НЕВИЖДАНА КОРУПЦИЯ НА ВСИЧКИ НИВА !ТЕЗИ НЕЩА НЕ СЕ ОТЧИТАТ, А И В ДИСКУСИИТЕ ИМА ЮДЕЙСКИ ЛАЯЧИ ОТ САЩ, ЗА ДА ПРАВЯТ ЗАБЛУДИ И ДА НАСОЧВАТ ВНИМАНИЕТО НА ГРАЖДАНИТЕ В ДРУГИ ПОСОКИ !НА ВСИЧКИ ВИ Е ВИНОВЕН ЧОЛИ БОЛИ ГО У,ЙЬА ОТ ШВЕЦИЯ, ЗАЩОТО ПИШЕЛ СВОБОДНО !НЯМА СВОБОДА НА ИЗРАЗЯВАНЕ НА МИСЪЛТА ! МНОГО ОТ ДИСКУСИИТЕ СА ЗАТВОРЕНИ ЗА ТАКИВА ПИСАЧИ КАТО МЕН ! ВЕЧЕ ЗАТВОРИХА ПИППИ В ПСИХИАТРИЯТА, ЗАЩОТО СЪЗДАВАШЕ СВОБОДНИ ИНТЕРНЕТНИ СТРАНИЦИ С РИСУВАНИ СКЕЧОВЕ - СПОМНЯТЕ ЛИ СИ КАКВО НАПРАВИХА ЮДЕЙСКИТЕ КОМУНИСТИ С РАЙКО АЛЕКСИЕВ В ОКТОМВРИ 1944 ГОДИНИ ....ДА ВИ Е ЧЕСТИТА НОВАТА ЮДЕЙСКА ДЕМОКРАИЦЯ ОТ САЩ - ВИКАЙТЕ СЛАВА НА НАТО И ДАНО ДОЙДЕ ДЯДО ИВАН, ЗА ДА НИ ОСВОБОДИ ОТНОВО ОТ ТУРЦИТЕ !СТЕФАН Д-Р Д ЧОЛАКОВШВЕЦИЯ
Sa parvi pat chuvam, che niakoi e iskal da gi certifizira kato voenni...A inache dori i da imahme chitavo CAA v BG tesi samoleti niamat Type Certificate ot proisvoditelia, taka che sa nikakav hui ne stavat-savetska rabota.Biaha zlatni kokoshki sa cargo firmite koito obslujvaha DC strukturi i partiini kasi, a ne sa zarvulankovzi kato teb.
Не военни, а преработени от бивши военни самолети за граждански цели.