Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България е сред страните, проучвани за новия завод на "Фолксваген"

Компанията залага на електрическите автомобили

8 коментара
България е сред страните, проучвани за новия завод на "Фолксваген"

Германският производител на автомобили "Фолксваген" залага на електромобилността. До края на тази година ще започне производството на "Фолксваген I.D.".  

Като косвен резултат концернът ще строи и нова фабрика в Източна Европа, като сред кандидатите се разглежда и България, съобщава "Дойче веле".

Човек просто трябва да се ощипе, за да повярва, че мениджъри на "Фолксваген" са в състояние да изрекат изречения като следното:"Глобалното затопляне е в ход и концернът "Фолксваген" е част от този проблем". Това заяви Ралф Пфицнер, чиято сфера на отговорност са проблемите на устойчивото развитие.

Томас Улбрих, завеждащ отдел "Електромобилност", каза:"Моделът I.D. ще бъде първият климатично неутрален автомобил, произвеждан серийно!"

Няма и четири години, откакто концернът "Фолксваген" изпадна в тежка криза, заради т.нар. дизелгейт. Американски съдилища го осъдиха да плаща глоби в размер на милиарди. Големите процеси в Германия още предстоят.

Новият шеф на концерна във Волфсбург Херберт Дис междувременно обяви сериозни промени - насочване на производството към екологичната мобилност.

Списание "Шпигел" писа, че "Фолксваген" планира въвеждането на свой "вътрешен данък" върху въглеродния двуокис, за да стимулира ограничаването на емисиите от въглероден двуокис.

До 2050 години концернът "Фолксваген" иска да сведе емисиите на въглероден двуокис до нула, а автомобилите да се произвеждат по екологично съобразен начин.

"За да постигнем тази цел, трябва да започнем отсега с промените", казва Кристиан Зенгер от отдела за електромобилност.

До 2023 г. концернът ще вложи 11 милиарда евро в дигитализацията на автомобилите и заводите, както и в екологичното производство.  От тях 9 милиарда евро са предназначени за сектора на електромобилността.

В момента се преоборудва и първият завод на "Фолксваген" в Цвикау. Досега там се произвеждаше "Фолксваген Голф". До края на годината трябва да започне производството на "Фолксваген I.D.". Този модел ще е основополагащ за цяла серия от бъдещи електромобили.

Заводът в Цвикау ще играе основна роля, но скоро ще го последват и други - този в Емден, където се произвежда "Фолксваген Пасат", в Хановер, откъдето идват транспортерите, в Млада Болеслав, където се произвежда  дъщерната марка "Шкода". Ще бъдат преоборудвани още два завода в Китай и американският завод в Чатануга, щата Тенеси. От концерна поясняват, че 37% от енергийното осигуряване на всички заводи на фирмата идват от възобновяеми източници.

Всичко това обаче е само анонс. Защото производството на стоманата, която е необходима на автомобилопроизводителите, е много интензивен процес, свързан с отделянето на големи количества въглероден двуокис. А концернът "Фолксваген" сигурно няма да се откаже от своите доставчици на стомана.

Същият проблем съществува и при производството на акумулаторните клетки. "Фолксваген" купува тези основни елементи за акумулаторите предимно от Полша, където електропроизводството е на базата на кафявите въглища.

От "Фолксваген" твърдят, че полските доставчици ще осигуряват енергията за производството на клетките от екологични източници.

"Фолксваген" смята да инвестира и в проекти за опазване на климата. Говорителят на Консултативния съвет за устойчивост към концерна Георг Кел заявява: "Само чрез декарбонизиране на производството фирмите ще имат шанс в бъдеще. И това ще стане основна тема на конкурентната борба."

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Филка Русофилка
    #8
    Отговор на коментар #6

    „Боооже, с „равенство“ и „технологии“ ще ни плашат !?“, би казал лидерът на Балканите. Дoкaтo бaлъцитe ce тapaлянкaт c мaймунщинитe нa Кopнeлa и oфшopнaтa Пepaчкa, Млaден Стоянов стaна̀ глобaлен лидер в производството нa млекоaнaлизaтори с инфрaчервенa спектроскопия. Цялa Индия зaвлaдя, нaхлувa в Китaй, Мексико, Брaзилия, Aржентинa, Турция, Укрaйнa…в 50 държaви по светa. Гермaнците се рaдвaли, че им купувa дaтчиците, щото другите не се сещaли зa кaкво дa ги ползвaт. Съсипвa конкуренциятa с 20-30

  2. dimitardi100
    #7

    Дали БГ ще бъде участник в разработването на нови технологии зависи от БГ, в т.ч. от всеки от нас !

  3. Ilia Iliev_fb
    #6

    ЕС и теоритичната постановка! Как би изглеждал моделът- хомогенна държава Ес или анклавна с различни стандарти! Можем ли да очакваме да станем равноправни в това ново общество! Калъпът е настроен тук за равенство! Де да ставаше с думи това. ха ха ха Обаче неравенството в областите даже се увеличава! Та Германия да изнесе високотехнологично производство! Няма а да стане. Бг не е участник в разработките на нови технологии в ЕС. Колко института има в Бг финансирани от Ес и да работят по ЕСпрограми! Ние не участваме в разработването на нови технологи в Ес и не се финансират! Ако доажете обратно, би било чудесно!

  4. Явор от Германия Костовист
    #5
    Отговор на коментар #4

    Колко си милостив и великодушен ! Направо светец ! Просълзих се !

  5. Преслав
    #4

    Кръжокът на "Автентичните от Последния ден - ДБ" не би преживял това и сигурно ще почнат с разни писма към Фолксваген. Не стига, че падането на Шенген преди евроизборите им трови съня, а сега и ако тази инвестиция се случи просто ги съжалявам.

  6. Филка Русофилка
    #3

    Нe вяpвaм Бopиcoв дa пpoпуcнe дa ce изгaвpи c глупaцитe. Бaш кoгaтo инвecтитopитe пoгoлoвнo „бягaли oт Бългapия“, дa им дoкapa Фoлкcвaгeн дa ce мъчи нa „лoшия ни инвecтициoнeн климaт“. :) Нaй-нaпpeд oбaчe дa ги зaшeмeти c Шeнгeн, a пocлe дa ги дoвъpши c Фoлкcвaгeн. Зaвчepa БНБ oбяви, чe чуждитe инвecтиции пpeз 2018 нe били „кaтacтpoфaлни“, a peкopдни зa пocлeднитe гoдини. И нaй-вaжнoтo - пoчти 5 пъти пo-гoлeми oт нaй-кaтacтpoфaлнитe зa цeлия пpexoд ПЧИ нa пpeвpaтaджийcкoтo кoмуниcтичecкo упpaвлeниe, кoeтo бeшe изpитaнo пpeз 2014 и oт кoeтo чуждитe инвecтитopи нaиcтaнa бягaxa пpeз глaвa. :)

  7. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #2
  8. Горскио
    #1

    Медияпул кара 2 седмици след Капитал.
    Все пак има значение, че вече втора българска медия пише за това. Аз си мислех, че е соло партенка на Иво Прокопиев - най-накрая, като инвестицията се размине, всички да си кажат - Боко се провали.
    Когато повече вестници пишат за възможността за инвестиция натискат Боко да направи нещо, за да не ни се размине.
    Моето лично мнение като на човек с опит с инвестирането в автомобилна индустрия е, че сърбите имат огромно преимущество - в Сърбия все още има хора, а

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.