Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България е сред страните в ЕС с най-лоши пътища и най-много жертви на катастрофи

42 коментара
България е сред страните в ЕС с най-лоши пътища и най-много жертви на катастрофи

България е на водещо място в ЕС по брой на жертвите в катастрофи спрямо населението заедно с Латвия, Гърция, Румъния, Полша и Литва. Това показва проучване на Европейския съвет за сигурност на транспорта (ЕССТ), цитирано от БТА.

Средно 79 души на 1 милион жители са жертвите на катастрофи в ЕС миналата година. В България обаче броят им е двоен - 150 души на един милион жители са загинали при катастрофи. В САЩ, където пътните произшествия се сочат като тревожно много, жертвите са 122 на един милион жители.

Докато в периода 2001 – 2008 г. състоянието на пътищата се е подобрило във всички страни членки на ЕС, в България и Румъния, които влязоха в общността през 2007 г., то се е влошило.

Според данни на българската национална статистика по пътищата у нас през 2008 г. смъртта си са намерили 1 093 души – 854 мъже и 239 жени. За сравнение през 2007 г. в катастрофи са загинали почти същия брой хора - 1070 души. Еднаквият брой загинали на пътя в последните две години само показва, че пътните катастрофи с фатален край не намаляват, дори се увеличават, независимо от кампаниите и уж засилените мерки за безопасност на движението.

Най-сигурни в Европа са пътищата в Швеция, Холандия, Великобритания и Швейцария (която не членува в ЕС). Тези страни са под прага от 50 жертви в пътни злополуки на милион жители. Близо до тях се нареждат Норвегия и Германия, следват Ирландия, Финландия, Испания, Франция, Дания, Люксембург, Италия.

Спрямо 2007 г. през 2008 г. жертвите на катастрофи в ЕС са намалели с 8.5%.

ЕССТ смята, че намаляването на броя на жертвите по пътищата отчасти се дължи на икономическата криза и високите цени на петрола в началото на миналата година.

ЕС си поставя за цел да намали през 2010 г. наполовина загиналите в катастрофи по пътищата в сравнение с 2001 г., когато те са били 54 400 души, но засега тази цел остава далечна - за постигането ѝ при сегашния ритъм на намаляване на смъртността ще са нужни още седем години.

Но някои страни, като Белгия, Франция и Испания се доближават до нея, посочва Франс прес.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

42 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. заклет десебар
    #43

    да гласувате за Костов, че дяволи ви взели, изроди с изроди! Какво още на майка си путката искате? ТОЙ е велик, умен, талантлив и уважаван. По негово време Бъшгария претърпя своеобразно златно четирилетие. Всики бяха доволни, радостни и щастливи, от политика до комбайнера, от тракториста до бизнесмена. Нямаше бедни и гладни, боси и голи. Храната бе евтина, виното почти без пари, жилищата, яхтите и колите бяха луксозни. България имаше висок стандарт на живот. Бяхме на второ място по интелигентност

  2. anonimen
    #42

    6те става все по-зле!!!! ако бойо борисов и костов спе4елят изборите и те направят новото ни правителство - смятайте как изглежда софия след обе6танията на кмета, 4е няма да има дупки и как 6те изглежда България когато те са на власт!

  3. anonimen
    #41

    НЯМАМЕ БЪДЕ6Е В БЪЛГАРИЯ, ТОВА Е СТРАНАТА НА АБСУРДИТЕ 6ТОМ И МУТРИ КАТО Б. БОРИСОВ СТАВАТ ПОЛИТИЦИ - ПРЕМИЕРИ!!!! НАКАДЕ ЛИ ОТИВАМЕ?

  4. BG in USA
    #40

    Безотговорността и тарикатлъка на нашенци си е обвързан с избора им на управляващи. Те пък от своя страна проявяват същите безотговорност и тарикатлък при изпълняване на служебните си задължения.

  5. Ефр.Драшански
    #39

    Хората са казали важни са първите 7 години. Представятели си съчетанието между простак и мощна кола или нищожество на същата кола. И след като непомагат методите на убеждението следват методите на насилието. Заплатите на катаджийте да са обвързани с процента на намалението на катастрофите. Така ще знаят, че трябва да работят, а не да пушат и пият студена вода.

  6. Smartguy
    #38

    (да не би някой да се се обърка) - миризлива комунистка пот се стича по провокаторското перо на въпросния, който с крещяща нескопосност опитва да опетни всеки, който се противопоставя на безпомощната политика на сегашния кабинет. Но напразно, изтърканите номера не минават в информираното нет общество. Сори мен, ша ти резнат надницата скоро, щото си левак.

  7. Прованс
    #37

    "... пътните катастрофи с фатален край не намаляват, дори се увеличават, независимо от кампаниите и уж засилените мерки за безопасност на движението." "Уж" е много на място. Я вървете да видите в съдилищата какво става? Как ги съдят? Един ловък адвокат и ... "битият - бит, умрелият - умрял". Мамини синчета и гъзьовци с коли избиват комплекси, ама и бая народ!

  8. Иванов
    #36

    Защо у нас трябва някой от вън да ни каже , че пътищата са лоши.И тогава да разберем,че катастофите са следствие на това.И КАТ хиляди кампании да провеждат,убийствата по пътищата ще продължават.А пътната полиция не трябва да прави кампании, а непрекъснато да работи.За четири години, образно казано,един километър магистрали не се построиха!Интересно защо ли?Някои страни не са членки на ЕС, а шосетата са им като европейските.Цялата им инфраструктура е перфектна.А ние имаме квартали без улици, за които плащаме данъци!?

  9. Серго
    #35

    Затова са ни такива пътищата,училищата,болниците и пр.,и пр.

  10. Njama Da Kaja
    #34

    Nie sme otrepki, koito kradem ot sobstvenite si deca i ot jivota im....

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.