България е втора в ЕС по ръст на нови коли през ноември

Кризата във "Фолксваген" не се е отразила върху продажбите в Европа

България е втора в ЕС по ръст на нови коли през ноември

България е втора в Европейския съюз (ЕС) по годишен ръст от 33.5% на регистрациите на нови автомобили през ноември. Това показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (АСЕА).

Регистрираните нови автомобили са 2130 през ноември, докато година по-рано са били 1595.

Пред нас е само Кипър, където е отчетено увеличаване на новите регистрации на коли с 37.3%. Средно за ЕС ръста на нови автомобили перз ноември е 13.7%.

За 11-те месеца на годината у нас са регистрирани 21 152 нови автомобила срещу 18 427 година по-рано. Това е увеличение от 14.8% и е по-голямо от средното за ЕС от 8.7%.

Основен двигател на ръста на регистрациите на нови автомобили в ЕС са продажбите в т.нар. нови държави членки, които се присъединиха към общността след 2004 г. В тези страни е отчетен ръст от 23.5% на годишна, е посочено в съобщението на Европейската асоциация на производителите на автомобили (АСЕА).

В старите държави от общността регистрациите са близо до средното ниво за целия ЕС.

Кризата във "Фолксваген" (VW) не се е отраила на продажбите на компанията в ЕС през ноември и те отново се възстановяват след лекия спад, който отчетоха през октомври, показват данните на АСЕА.

През ноември на годишна база е отчетен ръст от 4.1% за цялата група, а за периода януари – ноември увеличението достига 6.2 на сто.

През октомври продажбите на групата VW отчетоха годишен спад от 0.2%, воден основно от спада на продажбите на Seat с 11.4%. За десетмесечието обаче продажбите на компанията отчетоха годишно увеличение от 6.4%.

През ноември на годишна база регистрациите на автомобили с марка VW се увеличават с 2.8%, на Audi – с 4.4%, на Skoda – с 11.7%, докато тези на Seat падат с 3%. При Porsche ръстът достига 4.9%.

VW обаче бавно отстъпва по пазарен дял, макар и да остава лидер в Европа с близо една четвърт от всички продадени автомобили.

PSA Group запазва пазарния си дял от 10,4% през ноември, а Renault отбелязва минимално повишение от 0.1 процентни пункта до 9.8%.

Най-силен ръст на продажбите през ноември на годишна база записва Jaguar Land Rover Group – 70 на сто, като основен двигател са продажбите на бранда Jaguar – 83.7%.

С 38% се увеличават и годишните продажби на Mazda, с 34% - на Suzuki, с над 25% - на Honda. Силни ръстове постигат и американските брандове, както и Opel.

Споделяне

Още от Бизнес

Да подаде ли оставка здравният министър, както искат ресторантьорите?