“България Ер”, “Хемус” и ”Виаджо” ще комбинират билетите си

“България Ер”, “Хемус” и ”Виаджо” ще комбинират билетите си

Комбинирани билети за полетите на “България Ер”, “Хемус Ер” и “Виаджо Ер” ще могат да ползват клиентите на авиокомпаниите, след като влезе в сила договорът за приватизация на държавната авиокомпания, съобщи в четвъртък изпълнителният директор на “Хемус Ер” Димитър Павлов.

Той поясни, че вече се работи по плана за създаване на обща резервационна система на трите компании. Експертите от “Хемус Ер” обсъждат кои от дестинациите на трите авиокомпании са най-подходящи за включване в бъдещата резервационна система, така че клиентите да си правят маршрути на полетите.

За юридическото сливане на трите авиокомпании обаче ще може да се говори на по-късен етап – едва след 2008 година, поясни Димитър Павлов. От “Балкан Хемус груп” са решили да  обединят трите авиокомпании под марката на “България Ер”.

Изпълнителният директор на Агенцията за приватизация (АП) Тодор Николов и изпълнителният директор на “Балкан Хемус груп” Миролюб  Панчев подписаха в четвъртък договора за приватизация на 99,99 на сто от акциите на държавния въздушен превозвач.  Дружеството плати за покупката на “България Ер” 13 млн. лв.

Държавата ще държи една златна акция с право на глас в управлението на “България Ер” и срещу акцията си ще има право на свой представител в борда на директорите.

Според парафирания контракт, “Балкан Хемус груп” се задължава да инвестира над 65,8 млн. евро за развитие на дружеството през първите две години.

Средствата ще бъдат вложени за обединяването на авиокомпаниите в един мега български въздушен превозвач от ранга на “Балкан”, поясни Миролюб Панчев. Конкретните планове на дружеството – купувач е да възстанови европейските дестинации на “България Ер”, за които държавния превозвач официално декларира, че лети, но всъщност се ползват места в самолетите на чуждите авиокомпании. Възстановяването на линиите ще изисква и нов самолетен парк.

Купувачът ще разкрие 36 нови дестинации и164 нови честоти за обслужване по редовните въздушни линии.

Изпълнителният директор на “Хемус Ер” Димитър Павлов съобщи, че са водили преговори с Боинг за доставка на самолети Боинг 700 737. “Балкан Хемус груп” води преговори и с “Ербъс”.

Новият купувач на държавната авиокомпания няма да продължава сключените от “България Ер” договори за лизинг на самолети и след изтичането на срока за лизинговане те ще бъдат връщани.  

Общата стойност на инвестиционната програма на “Балкан Хемус груп” за развитие на “Балгария Ер” е за 82,1 млн. евро за пет години.

Изпълнителният директор на АП Тодор Николов поясни, че гаранция за изпълнение на приватизационните задължения ще е и договора за поръчителство с “Химимпорт”, които са собственици на авиокомпания “Хемус Ер”. С този договор за поръчителство се обезпечават задълженията на купувача пред държавата.

Купувачът няма право да променя дейността на “България Ер” през следващите 5 години и да намалява акционерното си участие в дружеството. 

“Балкан Хемус груп” е поел ангажимент да увеличи капиталът на държавният въздушен превозвач с 20 млн.лв. до 3 месеца след приключване на сделката, уточни Тодор Николов. И да спази предложението си за броя на работните места, които ще поддържа през следващия петгодишен период. През първата година те са 621 души, а в края на петгодишния период, численият състав на “България Ер трябва да наброява 1062 души.

Двама кандидатите бяха допуснати до участие в последния кръг на приватизационната процедура за покупката на 30 159 акции от капитала на "България Ер".

Избраният кандидат “Балкан Хемус Груп", чрез която участва в приватизацията “Хемус Ер” е част от  варненската икономическа група ТИМ. и собственик на "Хемус Ер". Конкурент им беше италианската компания “Ер Уан” (Air One S.p.A).

Според изпълнителният директор на АП Тодор Николов, офертата на “Хемус Ер” е била много по-добра по всички свои параметри спрямо офертата на италианските авиолинии.  

Окончателни оферти на двамата кандидати бяха отворени на 5 октомври тази година, а решението за избрания купувач, беше взето от Министерски съвет на 2 ноември.

Още от Бизнес

Какво се крие зад истерията с "отнемането и продаването на деца"?