Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

“България Ер”, “Хемус” и ”Виаджо” ще комбинират билетите си

15 коментара
“България Ер”, “Хемус” и ”Виаджо” ще комбинират билетите си

Комбинирани билети за полетите на “България Ер”, “Хемус Ер” и “Виаджо Ер” ще могат да ползват клиентите на авиокомпаниите, след като влезе в сила договорът за приватизация на държавната авиокомпания, съобщи в четвъртък изпълнителният директор на “Хемус Ер” Димитър Павлов.

Той поясни, че вече се работи по плана за създаване на обща резервационна система на трите компании. Експертите от “Хемус Ер” обсъждат кои от дестинациите на трите авиокомпании са най-подходящи за включване в бъдещата резервационна система, така че клиентите да си правят маршрути на полетите.

За юридическото сливане на трите авиокомпании обаче ще може да се говори на по-късен етап – едва след 2008 година, поясни Димитър Павлов. От “Балкан Хемус груп” са решили да  обединят трите авиокомпании под марката на “България Ер”.

Изпълнителният директор на Агенцията за приватизация (АП) Тодор Николов и изпълнителният директор на “Балкан Хемус груп” Миролюб  Панчев подписаха в четвъртък договора за приватизация на 99,99 на сто от акциите на държавния въздушен превозвач.  Дружеството плати за покупката на “България Ер” 13 млн. лв.

Държавата ще държи една златна акция с право на глас в управлението на “България Ер” и срещу акцията си ще има право на свой представител в борда на директорите.

Според парафирания контракт, “Балкан Хемус груп” се задължава да инвестира над 65,8 млн. евро за развитие на дружеството през първите две години.

Средствата ще бъдат вложени за обединяването на авиокомпаниите в един мега български въздушен превозвач от ранга на “Балкан”, поясни Миролюб Панчев. Конкретните планове на дружеството – купувач е да възстанови европейските дестинации на “България Ер”, за които държавния превозвач официално декларира, че лети, но всъщност се ползват места в самолетите на чуждите авиокомпании. Възстановяването на линиите ще изисква и нов самолетен парк.

Купувачът ще разкрие 36 нови дестинации и164 нови честоти за обслужване по редовните въздушни линии.

Изпълнителният директор на “Хемус Ер” Димитър Павлов съобщи, че са водили преговори с Боинг за доставка на самолети Боинг 700 737. “Балкан Хемус груп” води преговори и с “Ербъс”.

Новият купувач на държавната авиокомпания няма да продължава сключените от “България Ер” договори за лизинг на самолети и след изтичането на срока за лизинговане те ще бъдат връщани.  

Общата стойност на инвестиционната програма на “Балкан Хемус груп” за развитие на “Балгария Ер” е за 82,1 млн. евро за пет години.

Изпълнителният директор на АП Тодор Николов поясни, че гаранция за изпълнение на приватизационните задължения ще е и договора за поръчителство с “Химимпорт”, които са собственици на авиокомпания “Хемус Ер”. С този договор за поръчителство се обезпечават задълженията на купувача пред държавата.

Купувачът няма право да променя дейността на “България Ер” през следващите 5 години и да намалява акционерното си участие в дружеството. 

“Балкан Хемус груп” е поел ангажимент да увеличи капиталът на държавният въздушен превозвач с 20 млн.лв. до 3 месеца след приключване на сделката, уточни Тодор Николов. И да спази предложението си за броя на работните места, които ще поддържа през следващия петгодишен период. През първата година те са 621 души, а в края на петгодишния период, численият състав на “България Ер трябва да наброява 1062 души.

Двама кандидатите бяха допуснати до участие в последния кръг на приватизационната процедура за покупката на 30 159 акции от капитала на "България Ер".

Избраният кандидат “Балкан Хемус Груп", чрез която участва в приватизацията “Хемус Ер” е част от  варненската икономическа група ТИМ. и собственик на "Хемус Ер". Конкурент им беше италианската компания “Ер Уан” (Air One S.p.A).

Според изпълнителният директор на АП Тодор Николов, офертата на “Хемус Ер” е била много по-добра по всички свои параметри спрямо офертата на италианските авиолинии.  

Окончателни оферти на двамата кандидати бяха отворени на 5 октомври тази година, а решението за избрания купувач, беше взето от Министерски съвет на 2 ноември.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Мунчо
    #15

    форумът е кратък? Чао..

  2. Р.Овч.
    #14

    Експертите от “Хемус Ер” - по-голям майтап не бях чел от години.

  3. SS
    #13

    САДАМ ХЮСЕЙН СТАНА НАЦИОРАЛЕН ГЕРОЙ НА ИРАК - ДЖОРЖ БУШ Е СТРАХЛИВЕЦ ................................................... Добри Божилов, Ти знаеш ли мисълта на другарят Владимир Илич Ленин за икономическите престъпления, или не-желаеш да го цитираш, защото ще се компрометираш като кандидатрко ДУПЕ за Европейското парла-МЕНТА ...................... Ето тази мисъл съм ти я написал да я цитираш, за да разберат хората че си икономически мислител, а мислиш и политически. Онези НА предните юдейски комунисти

  4. СТЕФАН Д-Р Д ЧО
    #12

    DRAGA Mariana Bulgaria Air - [email protected] Till: [email protected] Kopia: [email protected], [email protected], [email protected] PISMOTO MI SE VARNA ! POVTARJAM GO ! TCHOLAKOV----DRAGA Mariana Bulgaria Air - [email protected] ,PARVO DA TE PRIVETSVAM S PRAZNIZITE OT NOVATA 2007 GODINA ! Sled tova da popita koga schte vazobnovite poletite do Kopenhatgen i bratno Sofia. Vo vestnik Mediapool ima edna statia po tozi vapros. Eto tuk - http://www.mediapool.bg/show/?storyid=124763&srcpos=3 Kakvi sa sega vazmojnostite za poleti do Buglaria, ako moje da izpratisch internet stranizi za da gi ogledam ! Blagodarja i vsichko dobro ot men ! Stefan d-r D Tcholakov4 januari 2007Sverige

  5. Subsonic
    #11

    За двете седмици мъгла над софийското летище бяха преустановени полетите на всички авиокомпании, с изключение на България Ер и Хемус. А за това, че командирът на полета ти е избрал да не каца в София, може само да му бъдеш благодарен. При нулева видимост, и липса на система за кацане само по прибори на новата писта, мисля че Пловдив е била по-добрата алтернатива.За изтеклата година Хемус има десетки отменени без причина и обяснение полети, България Ер има едва няколко. Закъсненията през чартърния сезон бяха предизвикани поради недостига на самолетите, които са били планирани за лизинговане, но правителството не е одобрило в последния момент заради предстоящата продажба на БГ Ер на Хемус.

  6. препатил
    #10

    лети когато си иска и каца където си иска.

  7. Subsonic
    #9

    Грешката е моя. Изискването з аминимален обем превозени пътници на година не е било за 5 млн. души, а само за 750 000. И все пак, макар не 228, числото 34 е доста голямо за ежедневен брой полети на Хемус.

  8. Subsonic
    #8

    Ако двата превозвача имат общо 22 самолета и от тях 11 са Boeing 737 взети на лизинг от България Ер, то колко самолета има ТИМ? тук следва да отбележим, че Хемус имат един по-голям самолет от ранга на 737, с който лети до лондон. Останалите са витловите самолети ATR (50 места) и турбинните BAE (70 места). И ако Хемус планира да върне лизингованите 11 самолета на България Ер и да вложи 82 млн. евро за срок от пет години, при положение че един нов 737-700 струва 35 млн. долара, на колко нови самолета

  9. Дедов
    #7

    Владимире, и аз им желая успех, защото техния успех е свързан с живота на много хора. Аз лично няма да разчитам на техния успех.

  10. B52
    #6

    Smeshnitzi! Bojkot na tezi mutresnki gashnitzi - nito stotinka za tiah!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.