На летище "София" през уикенда кацна първото ново попълнение за флотилията на националния авиопревозвач "България Ер" – самолетът E-190.
Произведен от бразилския авиационен гигант Embraer (името произлиза от някогашното съкращение на самолетостроителя Empresa Brasileira de Aeronáutica S.A. - бел. ред.) този самолет е смятан за един от най-модерните и ефективни в съвременното въздухоплаване, съобщиха от авиокомпанията.
До края на май "България Ер" очаква още три такива машини, а до края на идната година броят им трябва да достигне девет. В поръчаната от "България Ер" версия Е-190 е със 108 места, от които 8 - в бизнес класа.
Embraer-190 е един от най-популярните самолети на последното десетилетие, с над 800 доставки до момента и с поръчки за още близо 900 машини. Е-190 е с основна заслуга бразилската компания да се превърне в третия най-голям световен производител, отстъпвайки единствено на Airbus и Boeing.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
9 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Embraer E-190 Джетс се нуждаят от проверки за метални Пукнатини, Бразилия регулатор казва, че С Жозе Серджо Osse, - 20 Май, 2011 3:57 ч. GMT 0300
http://www.bloomberg.com/news/2011-05-19/embraer-e-190-jets-need-checks-for-metal-cracks-brazil-regulator-says.html
другара Тодар Живков
Embraer е 3-4-ти производител на самолети в света. Произвежда и военни самолети. Гърците напр. имат такъв бомбардировач.
Embraer произвежда предимно от средния размер самолети, но и особено луксозни "бизнес"-самолети.
Българо-германското предприятие "Луфтханза Техник-София" (80% на Луфтханза) разширява базата си за ремонт на Боинг и Еърбъс в София до 60 самолета годишно и в момента е най-модерно оборудваната и успешна база на Луфтханза в света.
Целта е тук да са поемат и ремонтите …
на Embraer за цела Европа, както са говори при посещението на Дилмана.
Идеята е отлична и тук маана не може да са тръси.
Самолетите са изтръбушват яко, тва си е практически демонтаж и монтаж. Лека полека и ша въстановим производството, което навремето ни закриха по "братска" линия.
http://www.dnevnik.bg/shimg/zx620_938445.jpg
http://econ.bg/content/NewImage/tehnicheski_pregled_na_samolet_4_2000.jpg
http://i.myvidin.com/2010/07/28/1d8769383a60d61e7b51927d0cc85c163.jpg
http://i.actualno.com/club.bg/files/2010/07/27/835644b479.jpg
За разлика о Мерцедес, индийската автомобилна компания Тата произвежда много повече автомобили. Това я прави мно-о-о-ого престижна в очите на автомобилистите по цял свят.
За разлика от други самолети в този клас, бразилският има и няколко катастрофи за краткия си живот. По същество това е нещо като удължен автобус с продънени седалки и сухи тоалетни. Шумен е. Луфтханза го използва за да превозва българи. За това става. Честит летящ ковчег!
Интересно защо не Bombardier 1000 който е по ефективен? Предполагам че цената е основното. Инак - малко самолетче за малка държава за малки разстояния. Може да стигне до Лондон което е най далечното място до което България Ер лети.
Летял съм с този самолет - тесен и неудобен.
Нищо му няма на самолета - много си е добър. Няколко пъти летях с него - поляците го ползват масово, както и унгарците. Да гледаме хората от нашата черга. Жалко, че МАЛЕВ спука гума.
900 доставки не го правят един от най-популярните самолети, при условие че известните производители като airbus и boeing реализират 100 пъти повече. По-скоро е някоя евтина таратайка