Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

“България Ер” ще конкурира нискотарифните авиокомпании

42 коментара
“България Ер” ще конкурира нискотарифните авиокомпании

Националният авиационен превозвач “България Ер” ще конкурира нискотарифните авиокомпании с оптимизация на услугите и употребявания самолетен парк. Това заяви изпълнителният директор на превозвача Златин Съръстов във вторник при представяне на новите инициативи на авиокомпанията.

Директорът на националният въздушен превозвач обаче не уточни дали в тази оптимизация се включват трите самолета “Боинг” на лизинг, с които реално ще се увеличи самолетният парк, или става въпрос за намерението му отпреди няколко месеца да предложи специални услуги за по-високата класа пътници по атрактивни туристически дестинации.

Единственото сигурно на този етап е, че “България Ер” няма да успее “да пребори” нискотарифните си конкуренти. Защото и неспециалистите в бранша са наясно, че евтините превозвачи не означават просто два-три пъти по-ниски цени за превоз, а напълно нова организация на услугата, която се предлага.

Именно тази напълно нова организация ръководството на въздушния превозвач няма да посмее да прокара точно преди приватизацията на 99% от акциите. Идеята за промоционални цени за 3 март и Великден, допълване на самолетния парк с още 3 лизингови “Боинг” и откриването на три нови дестинации през тази година – от София до Дъблин и до Близкия изток/Кувейт и от Варна до Милано, допълват характера на традиционна авоикомпания. По никакъв начин не я ориентират към другия сегмент превозвачи.

Кампанията “Духът на България на борда на България Ер” предвижда на борда на самолетите да се представят различни аспекти на българската национална идентичност и културно – историческото ни наследство. През март пътниците ще се запознават с традиционния обичай за размяна на мартеници, а върху самолетите вече е нарисуван червено-белият символ.

Основното, което не притежава “България Ер”, за да пребори нискотарифните въздушни превозвачи, е мрежа от основни летища – центрове, между които да има ежедневна връзка и огромен модерен авиационен парк, които да обслужва създадената мрежа. Всичко останало са просто белезите на една евтина традиционна авиокомпания от бившия соц-лагер.

Трудно е да се организира подобна мрежа и да се наеме модерен авиационен парк с годишна печалба от 500 хил. лева преди облагане. Това е крайният резултат от работата на националния въздушен превозвач за изминалата 2005 година. Само от данъка върху печалбата – 15 на сто, положителният финансов резултат на авиокомпанията пада със 75 хил. лв.

Опитите за конкуренция от страна на “България Ер” поставят сериозни въпроси пред развитието на превозвача точно преди одобрението на стратегията за раздържавяването му от Парламента. За специалистите не е тайна, че от създаването си родният въздушен превозвач работи на границата между нискотарифните авиокомпании и традиционните превозвачи. Като цена на превоза те предлагат малко по-високи цени от нискотарифните си конкуренти и са почти толкова несигурни в часовете си на тръгване и пристигане компании като тях, но поддържат линии и предлагат кетъринг като традиционните авиопревозвачи.

Също толкова ясно е, че “България Ер” не може да остане дълго време “във висящо” положение и ще трябва да избере една от двете посоки на развитие. Всичко зависи от бъдещата приватизация. Според транспортния министър Петър Мутафчиев, стратегията за раздържавяване на авиационния превозвач ще се обсъжда в парламентарната комисия през следващата седмица. Той каза, че има възможност част от текстовете на документа да се променят в хода на обсъждането на документа и от ведомството са склонни да приемат подобни промени, ако те не засягат философията на приватизацията. Министър Мутафчиев отказа да обяви защитаваните докрай позициите, но заяви, че е склонен в документа да се разпишат подробно евентуалните тежести за държавата.

Преди няколко месеца от “Хемус Ер” заявиха, че започват да работят като нискотарифна авиокомпания по определени дестинации. Частната авиокомпания  обаче има значителна преднина през държавния превозвач, дори и поради факта, че може да взема самостоятелни решения.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

42 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. milo
    #43

    a mai ima senegal airlines :)))

  2. Rzveselen
    #41

    Avtorite na zhalkata oda za oshte po-zhalkata kompanija da poglednat kompaniite listvani nahttp://www.attitudetravel.com/lowcostairlines/europe/bycountry.html#g1predi da pishat "Като цена на превоза те предлагат малко по-високи цени от нискотарифните си конкуренти"Ne razbiram zashto na BG i e nuzhen NACIONALEN prevozvach - sjakash njama koi da ni vozi, che danakoplatcite v BG trjabva da izlivat pari v chernata dupka BG Air.Sas zdrave i bez BG Air,Patnik

  3. klient
    #40

    "Като цена на превоза те предлагат малко по-високи цени от нискотарифните си конкуренти"Abe koj idiot napisa tezi gluposti ? Primer: tarifa na air bg ot Sofia do Toulouse/france 500 evro otivane i vrashtane (validnost 1 mesez !)Te se misljat za Air France i Lufthansa ednovrmenno. Neshtastnizi... Kato gi privatizirat, neshtata shte si dojdat na mjastoto.

  4. mdam
    #39

    ....чиста загуба на време

  5. mimi
    #38

    A na men mi se e slu4valo prehvalenata Lufthansa da ne mi servirat iadene 6toto niakoi dr. mi e izial vegetarianskoto meniu. Samo kak si zaobi4va 4ovek bylgarskoto...

  6. zzz
    #37

    Компанията е добра. Само дано не летят повече от Лондон за София през Брюксел.Това го правеха предишните кратуни, които както разбрах са уволнени, поради тази причина. Новите директори - както виждам от това което правят - са добри и ще имат успех. Аз ще си летя с БЪЛГАРИЯ ЕР.

  7. trabant
    #36

    Това не е възстановяване на Балкан, а чисто нова компания. И тя не пое пасивите на БГА Балкан. Правителството изля едни пари и се започна начисто. Ама така се започна, че да се чудиш да се смееш ли, да плачеш ли...Нейсе, да е жива и здрава компанията!

  8. Profit
    #35

    A otnosno LLC mnogo iasno che shte pecheliat povece zashtoto izpolzvat IZVUN-profsaiuzen personal, otkudeto spestiavat za trudovi razhodi. Za benzina ne se pritesniavaite toi otdavna e hedge-nat i cenata mu e stabilna s godini napred. Ako vseki BGAir sloji usmivka i vloji predanost kum izpulnenie na zaduljeniata si kompaniata shte e super. Za jalost tova e mnogo trudno za Bulgarite...

  9. Znaescht
    #34

    Dobrite namerenija barzo se izparjavat. Da ne stane taka, che “България Ер” samo po otnoschenie na reduciranija ketering da konkurira niskotarifnite, a biletite da si ostanat na segaschnoto nivo?

  10. Profit
    #33

    Ako iskat pechalbi da napraviat direkten polet do USA ili da se vkliuchat v alliance po podobie na Malev i CZC s Delta. Ne viarvam tova da stane skoro, niamat pari za da leasnat samolet... Abe te ako sa normalna kompania sami shte gi tursiat drugite za alliance...Inache kato kachestvo sa kato chehi i majari maaalko samo po zle.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.