Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България иска 5 години отсрочка от забраната за продажба на нови бензинови коли от 2035 г.

7 коментара
Сн. Pixabay

България, Италия, Португалия, Словакия и Румъния искат отлагане на плана на ЕС за ефективно въвеждане на забрана за продажба на нови бензинови и дизелови коли, която се планува да влезе в сила от 2035 г. Тези пет страни настояват за гратис от 5 години и забраната да стане факт от 2040 г. Това съобщи във вторник агенция "Ройтерс", въз основа на документ, с който разполага.

Тази политика на ЕС е ключова за борба с растящите емисии от транспорта и усилията на ЕК да ускори преминаването към електромобили. ЕК възнамерява да намали емисиите с 55% до 2030, спрямо нивата от 1990 година.

Предложението за емисиите от автомобили, направено от ЕК миналата година изисква 100% намаляване на емисиите от въглероден диоксид за нови автомоби до 2035 г., което на практика прави невъзможно продажбата на бензинови и дизелови автомобили от тази дата.

Министрите от страните от ЕС плануват да съгласуват позиция по въпроса през следващата седмица. Европейския парламент вече подкрепи забраната от 2035 година, като гласуването се проведе този месец.

В документа, с който "Ройтерс" разполага се посочва, че споменатите 5 държави, сред които и България, настояват за 90% намаляване на емисиите от въглероден диоксид до 2035 г. и 100% орязване от 2040 година. Те посочват, че леките търговски превозни средства трябва да посрещнат 80% намаление на въглеродния диоксид до 2035 г. и 100% до 2040 г., вместо 100% намаление до 2035 г., предложено от ЕК.

"Трябва да се установят адекватни и съобразени с това преходни периоди", се казва в документа. Там се акцентира на необходимостта от разширяване на инфраструктурата за зареждане.

Български служител, които не е пожелал поименно да бъде цитиран, е посочил, че климатичните политики трябва да отчитат икономическите и социалните фактори като "значителните различия" в покупателната способност между страните-членки на ЕС.

Брюксел вече каза, че 2035 година е важна защото средната продължинтелност на новите автомобили е 15 години - така че по-късна забрана би попречила на ЕС да достигне нетни нулеви емисии до 2050 г.

Някои правителства на ЕС се обединиха зад целта за 2035 г., но германският финансов министър каза тази седмица, че най-големият автомобилен пазар в ЕС няма да го подкрепи.

Ford и Volvo Cars публично подкрепиха плана на ЕК за ограничаване на емисиите до 2035 г., а Volkswagen сам си постави за цел да спре изцяло да продава автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа до тази дата. Но индустриални групи, включително Европейската асоциация на автомобилните производители, се противопоставиха на европейската цел, като се позовава на опасения, включително проблемите със зарядната инфраструктура.

ЕС в момента работи и по друг закон, който ще застави страните-членки да инсталират милиони зарядни устроства през това десетилетие.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Име1234
    #7

    Путинофилите са веднага на амбразурата да бранят ДВГ-етата. Дизеловите и бензиновите двигатели си отиват, както са си отишли парните двигатели. Техниката се развива и политиците могат само да забавят това развитие, не да го спрат. Така че, по-полека с плюенето по Европа. Спирането на новите продажби даже е добре за по-бедните европейци - най накрая ще има сравнително нови модели втора употреба на достатъчно ниски цени.

  2. Джелсомино
    #6

    ЕС сме половин милиард, ако убедим още един милиард жители на Земята да намалят емисиите от СО2, ставаме 1.5 милиарда, които пазят планетата чиста срещу 6 милиарда дето ще продължат да я замърсяват. И когато и останалите се включат към нас, ще вземе пък да изригне някой голям вулкан, ще замърси атмосферата с милиарди тонове пепел, и ето ти от глобално затопляне ледников период. Язък за усилията!

  3. ABV
    #5

    Знаете ли, че батериите на електромобилите се зареждат за около час и че пробега им е около 100-тина км?

  4. ABV
    #4

    Дават ли си сметка зелените екстремисти, че идеолог им е една злобна, бавноразвиваща се ученичка?

  5. ABV
    #3

    Аз предлагам 500 години отсрочка! Стига тъпотии и зелен екстремизъм!

  6. иван колев
    #2

    Зелените простотии на дъртата вавилонска блуд ница, наречена Европа, ще го докара накрая хората след няколко десетилетия да ядат трева с нейната иди от ска зелена политика. Автомобилите с вътрешно горене ще ги има и тогава, когато отдавна няма да я има европата.

  7. enterfornone
    #1

    Първо - "планува" вече е дума? За "сериозна" медия? Наистина? Второ - от къде тези пет изостанали страни плаНИРАТ да ги купуват тези коли? Защото какво точно ще предлагат производителите на тези тучни пет пазара - някакви специални коли? Или ще искаме и промяна на правилата за автомобилите, които могат да се внасят в ЕС, та досега бараки, които не отговарят на никакви условия от Виетнам, Индия, Русия и Мексико ще започнат да се внасят?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.