Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България и Румъния започват проучвания за изграждане на пет моста над Дунав

Страната ни е готова да пусне фериботната връзка Русе - Гюргево, но Букурещ се бави

3 коментара
Транспортният министър Николай Събев обсъди румънския си колега Сорин Гриндяну съвместните проекти в Букурещ

България и Румъния започват едновременни предпроектни проучвания на петте локации от двете страни на Дунав за изграждане на нови мостове.Това става ясно от съобщение на транспортното министерство след срещата на българския транспортен министър Николай Събев с румънския му колега Сорин Гриндяну провела се в Букурещ.

Петте локации от двете страни на Дунав за изграждане на нови мостове са Силистра - Калъраш, Оряхово - Бекет, Никопол - Търну Магуреле, Русе - Гюргево и Свищов - Зимнич.

Двамата транспортни министри имаха среща в края на януари, като тогава беше договорено да се избере мястото от тези 5 локации за новия трети мост до пролетта.

Двете страни са се разбрали третият мост отново да е отново при Русе - родното място на транспортния министър, което беше определено като локация още по времето на ГЕРБ, твърдят от транспортното министерство. До този момент няма подписано споразумение за това. Преди време Румъния настояваше третият мост да е между Свищов и Зимнич.

Освен това за румънската страна по-приоритетен проект е драгирането на Дунав, вместо изграждането на трети мост. Българската страна ще отговори адекватно на това, като още от 20 юни Изпълнителна агенция "Поддържане и проучване на река Дунав" започва драгиране на реката със собствени средства, а до една седмица ще обявим и обществена поръчка за драгажни дейности", обеща Николай Събев.

"Документацията е подготвена и вече е изпратена в Агенцията за обществени поръчки за предварителен контрол, а средствата са разпределени за 3-годишен период", допълни транспортният министър.

Той информира, че е осигурено финансиране за удълбочаване на река Дунав в размер на 15 млн. лева. Това не сериозна сума, ако вземем предвид, че за удълбочаването на Варненското езеро бяха дадени около 470 млн. лв. до момента.

По отношение на общия проект Fast Danube Събев и Гриндяну се разбраха до края на 2022 г. обща работна група да подготви съвместния проект за финансиране от Европейската комисия на набелязаните инженерни мерки по реката.

Румъния се бори по Дунав корабите да могат да плават през цялата година. Сега през лятото това е невъзможно в българския и румънския участък заради падането на нивото на реката при засушаване.

България има пълна готовност за пускането на фериботната връзка Русе - Гюргево. Транспортният министър Николай Събев е предложил на румънския си колега да се извършва общ граничен контрол в Русе, докато в Гюргево се създадат необходимите условия за това. Вицепремиерът Гриндяну пое ангажимент да съдейства пред местните власти за ускоряване на действията в Гюргево.

Българската страна е предвидила да започне ремонт на своята част от Дунав мост I през юли, което от гледна точка на румънската делегация може да създаде сериозни проблеми за туристическите и търговските потоци.

Министър Събев ще обсъди въпроса с вицепремиера Гроздан Караджов, за да може да се планира времето за ремонт така, че трафика между двете държави да се затрудни в минимална степен.

Първоначално България беше планирала ремонтът на моста да започне през юни, но той беше отложен с месец, заради забавянето на пускането на фериботната връзка между Гюргево и Русе. Идеята беше пускането на ферибота да поеме трафика, който ще бъде затруднен от ремонта на моста.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #3

    Ако ставаше въпрос за високотехнологични съоръжения, като "умен мост" например, щяхме да знаем, че Кирил Петков си пие хапчетата редовно. Но случаят не е такъв. Българите не умеят да планират, нямат голямата визия как нещо, което строят, се вписва в общите разходи на държавата и как ще изглежда в общата рамка. Например, новоасфалтиран столичен булевард вече е разрязан на огромни правоъгълници, за подмяна на шахтите. Сега е на кръпки, като всички други улици в квартала. Новоасфалтиран тротоар е разрязан за подмяна на кабелите. Така се строи сега в България. Не вярвам новите проекти да са различни, защото нищо не подсказва промяна.

  2. pelkinov
    #2

    За пореден път се басирам, че трети мост над Дунав няма да има близките 5 години, дори и на чертеж.

  3. стефчо
    #1

    Браво. Не е като да няма нужда.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.