Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България и Турция договориха спиране на “куфарната търговия”

10 коментара
България и Турция договориха спиране на “куфарната търговия”

До края на годината трябва да приключи "куфарната търговия" между България и Турция. Това каза в понеделник пред журналисти при откриването на Международния технически панаир в Пловдив Кюршад Тюзмен, държавен министър за външната търговия на Турция. Юго-източната ни съседка е тазгодишният партньор на Есенния панаир в Пловдив.

Досега е съществувала тезата да се защитава и насърчава търговията между двете страни под всяка форма, но този тип търговия не съществува никъде между страните в Европейския съюз, каза Тюзмен.  По думите му този въпрос вече е обсъден между двете митнически администрации и е договорен преходен период с олекотени условия. Договорката е във връзка с членството на България в Европейския съюз е превръщането на българската граница с Турция като външна на Европейския съюз.

"Куфарната търговия" трябва да изчезне и да се трансформира в нормален внос и износ от фирми, получили статут на вносители и износители, подчерта Тюзмен.

Министърът на икономиката и енергетиката Румен Овчаров обясни, че става дума за предварителен контрол от турска страна и върху реекспорта и обратния внос на съответните стоки. По този начин на практика ще могат да се контролират търговските процеси, а не да се пренасят през границите неща, които никой не знае колко са и за къде са, каза още Овчаров, който специално е обсъдил въпроса с Тюзмен.

Тема на срещата на двата министри е бил и стокообменът между двете страни, който по думите на Овчаров през следващите 2- 3 години може да надхвърли 5 милиарда долара. Обсъдени са били и въпроси, свързани с участието на турски фирми в големи строителни обекти у нас, сред които язовира на р. Тунджа и ГКПП Малко Търново - Дерекьой.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. kosio
    #11

    Ако я нямаше куфарната търговия, 90-те години щяхме да умрем от глад и студ.Че свободното предприемачество е огромен трън в очите на нашите комуноиди (социалисти) е ясно. Явно, обаче, е трън и в европейските социалистически страни...

  2. Наблюдател
    #10

    Проблема е в самия язовир, който ще залее най-плодородната земя на Тунджа.Загубата за България в ежегодно непроизвеждана земеделска продукция не може да се измере !!!!!!!!!!!!Печалбата за Турция в постоянно доставяна вода за поливане също не може да се измере !!!!!!!!

  3. z
    #9

    Тук съм съгласен, аркадаш!Пък ако дадат парите от Европа, още по-добре!А бе алъш-вериша да върви, тя другата е бош-лаф работа...

  4. Ot EU
    #8

    BG da kopuva ot Zapad i da prodava na TR, a ne da kupuva bokluk ot arkadaschite i da gi pravi bogati kato finansira i dzhamiite v BG!Ne turski firmi v BG , a bulgarski firmi v TR!!!Maloumen vuzmozhno li e niakoga da poumneesch?!!

  5. Наблюдател
    #7

    " Обсъдени са били и въпроси, свързани с участието на турски фирми в големи строителни обекти у нас, сред които ЯЗОВИРА НА Р. ТУНДЖА"Г-н Овчаров, нали преди няколко месеца вие казахте че Б-я няма полза от такъв язовир? И слепите виждат това!Защо сега се отметнахте? Винаги и във всичко ли Турция трябва да побеждава ????????????!!!!!!!!!

  6. изстрадал
    #6

    Тази година бях 2 пъти на почивка в Турция. Преминаването с автобус през КПП-то отне първия път 6 часа, а втория - 4, при положение че нямаше никаква опашка. Държа да подчертая, че вината е изцяло на българската страна. И да не смее някой да си помисли, че това става заради някакъв строг регламент на външна граница на ЕС. Нищо подобно - паспортите се събират на куп от екскурзовода, докато изнервените от унизителното висене пътници обикалят за магазини, тоалетна, пейка да седнат и т.н. Накрая изобщо

  7. ЖЖЖ
    #5

    ...какво л... им дойде на задника точно в тоя момент?

  8. Turkish ot Istanbul
    #4

    Съвсем естествено и логично е съораженията на Българо-Турската граница да бъдат строени от български и турски фирми.Обратното-да се дават обекти на западни фирми от накрай света,когато има толкова много строителни фирми в БГ и TR би било много нелепо и даже срамно.Те от запада така стават богати.Ако още не сме го проумели горко ни...

  9. читател
    #3

    по тази псевдо-патриотична логика (обектите на българо-турската граница да се строят само от български и турски фирми) следва и че ГКПП Малко Търново - Дерекьой трябва да се строи само от Малко-Търновски и Дерекьойски фирми, а ако няма такива - общините там да създадат по една-две, хем ще отворят и работни места. И така за всяко нещо - варненци няма да купуват добричко мляко, софиянци - ще почиват само на яз. Искър (чието крайбрежие и без това се застроява, макар и по-бавно от Слънчев Бряг), парижани ще купуват само стоки произведени в Париж и т.н.Защо ГКПП Малко Търново - Дерекьой да може да се строи от русенска фирма, но не и от такава от Гюргево, което е само на един хвърлей от Русе???

  10. a friend
    #1

    Vqrno e, mnogo nesta ni svyrzvat, pone 500-te godini vashe "prisystvie", no nie , bulgarite, ne sme ot vshiq svqt, ste se uvajavame i procie, no nashite cennosti, nashiqt koren, nashete bydeste e drugo. I vse pak da ne zabrqvame, che nashata obsta dyrjavna granica e i vododel mejdu dva svetogleda i svqta. Taka, che arkadashi (po novomu friends) ne razchitayte na nas, taka kakto ste razchitali na Chorbadji Marko prez vekovete, dneshna i utreshna Bulgariq ste e druga.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.