Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България и Турция останали в надпреварата за нов завод на "Фолксваген"

7 коментара
Сн. ЕПА/БГНЕС

Германския автомобилен концерн "Фолксваген" избирал между България и Турция мястото на новата си фабрика в региона. Информацията за това, че двете страни се борят за новата мощност, в която ще се произвеждат коли под марката "Шкода", е на агенция ДПА.

От "Фолксваген" само поясняват, че все още няма решение и няма да коментират въпроса.

За новата мощност на автомобилния концерн освен България и Турция се състезават и Румъния, Сърбия и Украйна. Преди няколко седмици сръбският президент Александър Вучич официално заяви, че страната му участва в надпреварата. "Знам колко се бори Бойко (Борисов), Ердоган, (Ливиу) Драгня - всички сме приятели, но това е бой, борба за Сърбия. В този ден, ако това се случи, ще си сваля очилата, ще се разплача и ще кажа - свърших си работата", каза Вучич.

Българското правителство предпочита да не коментира този въпрос, тъй като преговорите с инвеститора изисквали тишина. Все пак има неофициална информация, че заради строгите изисквания за разположението на фабриката (достъп до магистрала, жп линия, работна ръка), у нас тя евентуално може да бъде направена на мястото на бившия комбинат "Кремиковци" или в индустриалната зона край Пловдив.

Новата фабрика на "Шкода" в Източна Европа ще разполага с капацитет за годишно производство на 350 000 коли. Той можело да се удвои, ако се увеличи търсенето. Подобно количество се произвежда във фабриката на компанията "Квасини" в Чехия.

Планира се новият завод да отвори врати в края на 2022 г. или в началото на 2023 г.

Освен да търси място за фабриката си, "Фолксваген" трябва да се справи и със съпротивата на профсъюзите в Германия, които са против изграждането на нова мощност в Източна Европа, тъй като това може да означава загуба на работни места във вече работещите фабрики на концерна.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. brambar
    #7

    Тиквата я попитали от Фолксваген относно подходяща инфраструктура за завода в България, а тя съвсем нескопосано им отговорила, че ще построи шосе за 20 млн.лв. Явно тиквата още не е узряля, за да разбере, че продукцията се изнася по два начина - с жп транспорт и с кораби. Това би предопределило и местонахождението на фабриката, изобщо ако е в България.

  2. dimitardi100
    #6

    Ако България успее да привлече инвеститори от такъв калибър, това ще бъде от голяма полза във всички аспекти !

  3. NORAD
    #5

    силно се надяваме да е България! лошото е че такива инвестиции се осъществяват за няколко години след решението, и могат да бъдат отлагани... 2007/8 се говореше за 4-5 милиарден завод на стоманена фирма (май Ф.Алпин) край Варна ... дойде кризата и... А и сега се за владеят облаци на хоризонта на световната икономика и САЩ положението с продажбите на Автопроизводителите също не е розово..

  4. Филка Русофилка
    #4
    Отговор на коментар #1

    Как ти дойде на акъла, че Турция била "по-евтина дестинация", след като е точно обратното?! Турция направи най-големите заводи за автомобилни стъкла за европейски автомобили точно в България, а и много други заводи за части и компоненти.

  5. Pitashtia
    #3

    Кой се наведе , той ще го ...в смисъл ще има какво да яде . Големите корпорации са в позиция да изнудват и избират в резултат на което намаляват разходите за труд, данъци и други , но това води до доста негативен резултат като цяло за световната икономика и най-вече за развитите икономики където трудът е по-скъп .Свободното движение на стоките и капиталите на практика прави пазара на труда световен и в резултат на по-голямата конкуренция кой ще работи без пари , делът на наемният труд

  6. Kamen Popov
    #2

    Искам ми се да е вярно. В Турция непрекъснато стават атентати, могат да се случат и с германски туристи до времето за окончателен избор от страна на концерна VW. Страната е практически в състояние на война с кюрдите по границата си със Сирия. Дано разумът надделее в наша полза.

  7. coffee davidov
    #1

    Това е много добра новина, ако е вярно. От България и Турция , си мисля че трябва България да бъде избрана, особено със днешното управлени и ситуация в Турция. Сметката на разходите, обаче, може да покаже Турция, като по-евтина дестинация.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.