Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България иска още 2000 разрешителни за товарни превози до Русия

4 коментара
България иска още 2000 разрешителни за товарни превози до Русия

България ще поиска допълнително още 2000 еднократни разрешителни за превоз на товари до Русия, съобщи Министерството на транспорта, информационните технологии и и съобщенията м петък. За целта министър Ивайло Московски заминава спешно за Казахстан, където в сряда ще се срещне с руския си колега Игор Левитин в рамките на осмата международна конференция "ТРАНСЕВРАЗИЯ 2011".

Московски се ангажира да договори допълнителна квота от разрешителни, които българските превозвачи да ползват до края на годината, се казва в официалното съобщение на транспортното ведомство.

Според двустранното споразумение между България и Русия, броят на еднократните разрешителни за превоз на товари между двете държави е 10 000 на година. За 2011 г. България е договорила допълнителна квота от 2 хил. разрешителни, които обаче също са изчерпани, уточниха от транспортното министерство.

Износът ни за Русия за първите осем месеца на годината е нараснал с 22.1% спрямо същия период на 2010 г. и достига 642.7 млн. лв., показват данните на НСИ.

От липсата на разрешителни в момента най-силно са засегнати износителите на десертно грозде и облекла, каза Георги Минчев, председател на Българската асоциация за спедиция, транспорт и логистика. Според него ще е много трудно да се договори втора допълнителна квота разрешителни заради предстоящите парламентарни избори в Русия.

Според анализ на новото ръководство на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА) квотата от 12 000 разрешителни за 2011 г. е крайно недостатъчна и България има нужда от още 2000 до края на годината.

Със заповед на изпълнителния директор на ИААА Валентин Божков е създадена работна група, която анализира функционирането на системата за разпределение на еднократните разрешителни. Целта е да бъдат направени всички възможни действия за осигуряване на допълнителен контингент от разрешителни.

Въпреки че администрацията е предупредила превозвачите за изчерпване на квотата от разрешителни за Русия с писмо от 18 октомври 2011 г. и е посочила възможността тези превози да се извършват със СЕМТ-разрешителни, все още редица превозвачи приемат заявки за товари и задействат ТИР-карнети.

За 2012 г. година България е договорила квота от 12 хил. еднократни разрешителни за превоз на товари. На срещата с руския министър на транспорта, министър Московски ще настоява за допълнително увеличаване на броя разрешителните и за догодина..

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #4

    До 3: Младо говедо, идеологията и икономическият интерес нямат нищо общо! Даже напротив! Още Веспасиан без да е чел Кейнс и Адан Смит е разбрал , че парите не миришат! Само зомбитата не разбират същността на нещата.

  2. Десен
    #3

    Боце ще извозва руските резиденти и посланици в България обратно за РСФСР.

  3. Анонимен
    #2

    Дали само от мързел го правят или така им е наредено дане би недай Боже да се окажем зависими от Русия. Виж колегите нямат проблеми с документите за Турция.

  4. Анонимен
    #1

    Всяка година свършват разрешителни за някоя страна по никое време. Всяка година наглите чиновници в Министерството на транспорта не си мърдат дирниците да договорят допълнително от ценните хартийки. Прекрасно виждат в системата как се харчат и имат време да реагират, но като всички български служители на държавна работа, мързи ги яко и в главите им са само бакшиши. Заради тяхната некадърност, мързел и безразличие е блокиран сухопътния износ за Русия. Търговските и транспортните фирми търпят загуби и изпадат в колапс.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.