Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България иска от Катар над 2 млрд. лева за пътя от Русе до Свиленград

Държавата води в Доха едрия строителен бизнес, камарата отваря офис

19 коментара
Трасето на скоростния път Русе - Свиленград е част от Черноморския магистрален околовръстен пръстен

България ще представи в Катар проекта за изграждането на пътя от Русе до Свиленград чрез публично-частно партньорство. Необходимата инвестиция се оценява над 2 млрд. лева. Това ще стане по време на визитата на вицепремиера и министър на регионалното развитие Екатерина Захариева от 21 до 24 април.

 

“Гвоздеят на програмата” е подписването на меморандум за инвестиции с държавната “Катар холдинг”.

 

Катар вече депозира 50 млн. долара в Българската банка за развитие като гаранция за сериозността на намеренията му в нашата страна. Това стана още миналата година след визитата на бившия премиер Бойко Борисов. Тогава за първи път беше анонсиран скоростния път пред емира на Катар. Година по-късно идейният проект на трасето вече е готов и нужната инвестиция се оценява на 2.12 млрд. лв. като срокът за откупуването ѝ е около 15 години при платено преминаване. Това съобщиха проектанти, участвали в разработката пред Mediapool.

 

Трасето на скоростния път

 

Трасето на пътя в по-голямата си част припокрива т.нар. околовръстен черноморски магистрален път. Експлоатационната дължина на пътя от Русе до Свиленград е 300 км, от които 280 км са ново строителство.

 

Пътят тръгва от Русе, минава източно на около три километра от Бяла, върви източно покрай Полски Тръмбеш, преминава западно от Велико Търново и Дебелец, пресича Стара планина успоредно на прохода Хаинбоаз, след което излиза западно при Гурково, минава покрай Нова Загора и излиза при Любимец, където се качва на магистрала “Марица” и по нея стига до граничния пункт на “Капитан Андреево”.

 

Планирано е да се построят по две ленти за движение във всяка посока с магистрални габарити. Няма да има аварийна лента, за това на всеки два километра ще бъдат изградени площадки за аварийно спиране. Те ще са общо 500 по цялата дължина на скоростния път.

 

Скоростният път ще пресича трите магистрали - “Хемус” край Велико Търново, “Тракия” при Нова Загора и “Марица” при Любимец. Освен тези пътни възли ще бъдат изградени още 13, където скоростното трасе ще пресича първокласни пътища.

 

Направеното проучване е показало още, че трафикът в денонощие ще е около 6000 автомобила в участъка от Русе до Велико Търново. При преминаването през прохода Хаинбоаз спада с 30% и след Нова Загора отново се качва, обясниха проектантите.

 

Едрият строителен бизнес в Катар

 

Държавата води със себе си едрия строителен бизнес в Катар. Негови представители ще участват в Осмия световен конгрес на търговско-промишлените палати. Темата на изложението е “Възможности за всички”.

 

Страната ни се представя с павилион от 54 кв.м с фирмите “Главболгарстрой”, “Трейс груп холд”, “Репко трейс интеренешънъл”, “Промишлено строителство холдинг” и “Техноекспортстрой”, казаха от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ).

 

Строителната камара също ще има свой щанд на изложението. Отделно камарата на строителите отваря свой офис в Доха. Причината е, че българските строители се надяват на поръчки заради предстоящото световно първенство по футбол в Катар през 2022 г. Български компании вече бяха поканени да участват в търговете за метрото на Доха.

 

България като спа и голф дестинация

 

МИЕТ също ще се представи със свой щанд, на който ще рекламира България като спа, улнес и голф дестинация.

 

Катар проявява интерес към инвестиции в голф комплекси у нас, според Министерството на регионалното развитие. По тази причина е предвидена среща на вицепремиера Захариева с главния изпълнителен директор на компанията “Катари Диар” Халед ал Сайед. Това е държавна компания на Катар за инвестиции в недвижими имоти.

 

Ще бъде представен и проект за инвестиции на Катар у нас в селища за възрастни хора, казаха от Министерството на регионалното развитие, без да представят повече подробности.

 

Здраве, образование и спорт

 

Здравеопазване, образование и спорт са другите сектори, към които Катар има интерес за сътрудничество с България.

 

В сферата на образованието Катар иска да изпраща студенти да се учат във Военно-морското училище “Никола Вапцаров” във Варна, както и за лекари.

 

В областта на спорта пък пристига тяхна делегация до края на месеца, за да се види в кои спортове може да помогнем. Със сигурност ще има работа за футболните специалисти заради предстоящото световно първенство, коментираха от Министерството на труда и социалната политика.

 

Преди години български щангисти вдигаха за Катар, а техни тежкоатлети идваха на лагери в Смолян.

 

От 1992 г. като треньор по лека атлетика в Доха работи и Янко Братанов, който през далечната 1976 г. стана европейски шампион на 400 метра в зала в Мюнхен. Състезателите на Братоев Самуел Франсис и Феми Огуноде станаха шампиони от Азиатските игри в дисциплини в леката атлетика.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #19

    ВСИЧКИ ЗНАЕТЕ ЧЕ ТОВА НЯМА ДА СТАНЕ,ТОЗИ ПЪТ Е НЕЕФЕКТИВЕН И НИКОГА НЯМА ДА СЕ ИЗПЛАТИ,ТУРЦИТЕ И КАТАР ОТДАВНА СЕ ОТКАЗАХА ОТ НЕГО,ТОВА СА ПРЕДИЗБОРНИ ФИШЕЦИ НА ТОВА ЛАКЕЙСКО ПРАВИТЕЛСТВО,ХРАНА ЗА ГЛУПАЦИТЕ,КЪДЕ ГИ ВИДЯХА ТЕЗИ 6000 АВТОМОБИЛА,САМО В СЪНИЩАТА СИ.

  2. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #18
  3. Анонимен
    #17

    От описанието следва че през Ст.планина(Хаинбоаз) новия СП върви "успоредно на прохода". Това значи ли че през прохода ще има два пътя - сегашния трилентов и новия 4-лентов?

  4. Анонимен
    #16

    зора е тиквата да си препере мангите,през катарски фондове,затова бързат,щото ако испуснат трена,ше треба цела банкя да я налепи наместо тапети с откраднатите мангизи,за нищо друго нема да стават

  5. Анонимен
    #15

    Този път е важен за калинките о бокови-комисионни.Ама катарците на 10 км.ще вдигат минаре.Честито.

  6. нямаме нужда от поредният 'инвеститор' искащ гарантирана печалба от 14 % , като държавата и/или ползвателите на пътя трябва да му гарантират!

  7. Анонимен
    #12

    Единствения смисъл в проекта е ДАЛАВЕРАТА!!! Трасето Свиленград-Русе отклонява трафика от "ДУНАВМОСТ - ВИДИН", а държавата има интерес моста да се изплаща и да се събират такси по трасето Свиленград - Видин. Още по-вече, че "Дунавмост - Русе" не може да поеме увеличен поток.Ама, гербаджийска им работа...

  8. Анонимен
    #11

    Защо си мисля, че не е работа на служебния министър /пък бил той и вицепремиер/, който ще бъде такъв още има-няма месец-два да се бута в сключването на такива да ги наречем мегапроекти? Ама то лакомията да се наредиш за комисионни си е голяма...

  9. Анонимен
    #10

    Ако Станишев и БСП не бяха пропиляли близо два милиарда в АЕЦ Белене, за да угодят на руснаците, сега щяхме тези пари да ги имаме и да строим този важен за страната път.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.