Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България излъчи преговарящи за строежа на пътя Русе - Свиленград

4 коментара

Вяра Минчева, съветник на регионалния министър, и Пламен Дерменджиев, член на управителния съвет на Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" ще представляват страната ни в експертен надзорен комитет на България, Катар и Турция, съобщават от пресслужбата на Министерски съвет. Комитетът трябва да разработи тристранен меморандум, статут и правила за работа на бъдеща проектна компания за подготовка на реализацията на пътя Русе-Свиленград.

Бъдещото акционерно дружество ще бъде регистрирано съгласно българското законодателство, ще има надзорен и управителен съвет. По думите на регионалния министър Лиляна Павлова трите държави ще имат равен дял в новата компания. Тя нsма да има ангажименти за финансирането на пътя, а само с подготовката на процедурите, така че на потенциалния инвеститор да се предложи готов проект, чието изпълнение може да започне веднага. България поема ангажимент да плати отчужденията на терени, парцеларните планове и строителните разрешителни.

Решението за създаването на проектна компания, която да извърши предварителните проучвания и анализи за изграждането на пътя, беше взето на среща между делегации на трите държави на 26 юни в София. Страните се договориха до 15 юли да бъде създаден Надзорен комитет на експертно ниво с по двама представители, определени от трите правителства. До 20 септември 2012 г. той трябва да одобри окончателния текст на тристранен меморандум и да изработи всички необходими документи за създаване на малката проектна компания (визия, мисия, бизнес модел, бизнес план и тригодишен бюджет, статут, устав, вътрешни правила за работа и др.).

Трасето на пътя Русе-Свиленград е част от паневропейска магистрала, свързваща Европа с Истанбул, Турция, и Близкия Изток. Изграждането му изключително ще облекчи потока на пътници и товари по това направление, като ще допринесе за засилването на икономическите връзки между държавите от Европа и Близкия Изток, посочват от правителството.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #4

    До №2 Отговорът на въпросите Ви е много прост:Никой не си дава парите без да иска да ги възвърне многократно! Наличието на магистрали до граничните пунктове на нашите съседи предопределя трасето! Все пак №1 е прав за сравнението си!

  2. Анонимен
    #3

    Пътят е важен разбира се. И другите са важни също. Да започват да го строят, няма смисъл да се спори. Да не се забави както втория мост на Дунвава, че е срамота само в Будапеща имат повече мостове над реката. Като завършат този път, да започват следващия, да не се губи набраната инерция, че имаме огромно изоставане да да наваксваме. С тази скорост просто никога няма да ги настигнем европейците.

  3. Анонимен
    #2

    За кого бе, №1 - за кого пътя е стратегически НАЙ-ВАЖНИЯТ? Че и най-печелившия? От един с нормална "кратуна".

  4. Анонимен
    #1

    Само тъмночервените кратуни още не са наясно, че пътя Русе - Свиленград е стратегически НАЙ-ВАЖНИЯТ, най-печелившият и ще най-натовареният път на България. AМА ТЕ ПЪК КОГА ЛИ НЕЩО СА ЗНАЕЛИ ДЕ ?!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.