Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България официално търси концесионер за пътя Русе – Свиленград

6 коментара

Триста-километровият път от Русе до Свиленград ще се строи на концесия. Това реши в сряда правителството, упълномощавайки министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова при наличие на инвестиционен интерес да започне процедура по сключване на концесионен договор за проектиране, строителство и експлоатация на пътя.

Проектът ще бъде предложен на Катар при посещението на премиера на страната у нас в края на този месец, стана ясно в понеделник.

По предварителни оценки пътят ще струва около 1.5 милиарда лева, съобщиха от правителствената пресслужба. Проектът ще се строи с публично-частно партньорство, защото не могат да бъдат отделени толкова пари от държавния бюджет, а и няма осигурено европейско финансиране.

Трасето на пътя Русе-Свиленград е част от паневропейска магистрала, свързваща Европа с Истанбул, Турция, и Близкия Изток.

Шосето ще започва от ГКПП Дунав мост, ще върви паралелно на пътя Русе – Велико Търново, като при гр. Бяла се заобикалят планинските възвишения от запад. Новото трасе ще пресича бъдещото трасе на магистрала “Хемус” и ще заобикаля Велико Търново от запад. Трасето преминава през Стара планина по съществуващия Проход на републиката, като от най-високата част на участъка ще се прокопае тунел с дължина 1.5 км. Пътят е алтернативен на пътя Русе – Велико Търново, за който към момента се търси възможност за финансиране.

Техническото проектиране и строителството на пътя ще бъде изцяло за сметка на инвеститора, без да бъде обвързана българската държава с предоставяне на държавни гаранции, получаване на държавен заем или доплащане. От страна на държавата ще бъдат осигурени средства за отчуждителни процедури.

По данни на Министерството на регионалното развитие по това трасе в момента пътуват поне по 7000 моторни превозни средства на денонощие, половината от които са тежкотоварни машини.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #6

    Защо трябва да се плащат луди пари за прокопаване на тунел, когато проходите на изток от Хаинбоаз са много по-ниски и удобни за преминаване.

  2. Анонимен
    #5

    Това е НАЙ-ВАЖНИЯТ път в България. Крайно време беше някой "отговорен фактор" да го схване.

  3. Анонимен
    #4

    До 1 Богат без пътища не се става! Богатите са такива, защото са строили! За съжаление много сънародници си мислят ,че богат се става, нищо като не даваш! Точно обратното - Дай, за да ти се Даде! Няма как - богатството се заработва и му се плаща цената! Само с лежане и плюене, който и друг управник да дойде няма да те оправи! А всъщност не се зане, може и да те оправи!

  4. Анонимен
    #3

    Виждм проблем за арабеските, ако правят изцяло ново трасе. Народа е все още бедeн и ще си кара по стария път, за да не плаща.

  5. Анонимен
    #2

    Браво, Лили!

  6. Анонимен
    #1

    Ама вижте сега! Някой ще каже - тоя само плюва по героите на деня. Няма лошо да се строят пътища, но ако има пари. Защото път на концесия означава тол такси. Поне да беше магистрала... Услади им се тази работа: някой ще проектира, строи и експлоатира, горкия български шофьор ще плаща, а наште хора само ще режат лентите!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.