България официално търси концесионер за пътя Русе – Свиленград

Триста-километровият път от Русе до Свиленград ще се строи на концесия. Това реши в сряда правителството, упълномощавайки министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова при наличие на инвестиционен интерес да започне процедура по сключване на концесионен договор за проектиране, строителство и експлоатация на пътя.

Проектът ще бъде предложен на Катар при посещението на премиера на страната у нас в края на този месец, стана ясно в понеделник.

По предварителни оценки пътят ще струва около 1.5 милиарда лева, съобщиха от правителствената пресслужба. Проектът ще се строи с публично-частно партньорство, защото не могат да бъдат отделени толкова пари от държавния бюджет, а и няма осигурено европейско финансиране.

Трасето на пътя Русе-Свиленград е част от паневропейска магистрала, свързваща Европа с Истанбул, Турция, и Близкия Изток.

Шосето ще започва от ГКПП Дунав мост, ще върви паралелно на пътя Русе – Велико Търново, като при гр. Бяла се заобикалят планинските възвишения от запад. Новото трасе ще пресича бъдещото трасе на магистрала “Хемус” и ще заобикаля Велико Търново от запад. Трасето преминава през Стара планина по съществуващия Проход на републиката, като от най-високата част на участъка ще се прокопае тунел с дължина 1.5 км. Пътят е алтернативен на пътя Русе – Велико Търново, за който към момента се търси възможност за финансиране.

Техническото проектиране и строителството на пътя ще бъде изцяло за сметка на инвеститора, без да бъде обвързана българската държава с предоставяне на държавни гаранции, получаване на държавен заем или доплащане. От страна на държавата ще бъдат осигурени средства за отчуждителни процедури.

По данни на Министерството на регионалното развитие по това трасе в момента пътуват поне по 7000 моторни превозни средства на денонощие, половината от които са тежкотоварни машини.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?