Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България подписа еврохартата за пътна безопасност

6 коментара

Смачкан от катастрофа автомобил, окачен върху билборд, цели да стряска шофьорите на едно от най-натоварените столични кръстовища. Това е част от кампанията, с която в понеделник започва обявената от ООН глобална седмица за безопасност на движението.

Над милион и двеста хиляди жертви са жертвите на катастрофи годишно в цял свят. Само по пътищата на страните от ЕС дневно загиват около 100 човека. Над 50 милиона годишно са ранените от войната на пътя.

В понеделник вътрешният министър Румен Петков изнесе статистика, според която тежките транспортни произшествия у нас продължават да се увеличават.

От януари до края на март т.г. са регистрирани 1673 пътнотранспортни произшествия, в които са загинали 208 души – с 43-ма повече спрямо същия период на миналата година.

Премиерът Сергей Станишев и министрите на транспорта Петър Мутафчиев и на вътрешните работи Румен Петков подписаха в понеделник  Европейската харта за пътна безопасност, с което България се присъедини към световната седмица на ООН за пътна безопасност.

По среден показател на загинали при транспортни произшествия, България заема едно от първите места сред страните от ЕС, уточни Румен Петков. За страните от ЕС той е 95 на 1 милион души, а през 2006 година за България показателят достига 135,8 души на 1 милион. В Холандия, загиналите при пътнотранспортни произшествия са 50 на 1 млн. души, в Германия 71 загинали на милион граждани.

Според премиера Сергей Станишев, причините за високата смъртност по българските шосета била “на повърхността” и известна на всички. Сред най-честите причини за катастрофите е пренебрегването на правилата за движение от шофьорите, като изпреварване на непрекъсната линия, коментира Станишев.

По данни на МВР катастрофи с фатален край са резултат от управление на моторно превозно средство в нетрезво състояние и превишената скорост.

Обезпокоително е, че нараства делът на транспортните произшествие заради неправоспособни водачи, коментира министърът на вътрешните работи Румен Петков.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. шофер
    #8

    не сме държава, а палестинска автономна територия.

  2. shofior
    #7

    Inache s dran-dran ne stava. Vav Francia sled 20 godishno dran-dran s nulev efekt, sled masovoto vavejdane na radari smartnostta namalia 2 pati. I az ne obicham da me globiavat, no v 21-vi vek drugo niama. Samo ne moga da razbera kak v BG 85% globite ne se plashtat. Znachi v BG mojesh spokoino da si karash bez talon ili knijka. I pak stigame do problema s korupciata. Dokato e vazmojno da si platish na raka shte se iztrebvame kato muhi. Ot momenta v koito globata zapochne da idva po poshtata bez posrednichestvo na policai i sled kato ne ia platish idva dvoina, a sled tova te zakopchavat direktno - shte ima i efekt. Do togava - maika ni jalna...

  3. томов
    #6

    КАТ не работи, но не работят и мозъците на идиотите, които карат с по 200 км в час и изпреварват без видимост, нито пияните и друсани, които се карат. Нека се изтрепят лудите по пътищата, така обикновените шофьори ще си отдъхнат. лошото е, че и много невинни пътници и пешеходци са жертви

  4. горански
    #5

    Всички знаем причинитеи. Връзкарството, привилегите на мутрите с огромноте коли, лошите пътища без маркировка, ненужни ограничения на скоростта, което води към незачитане на знаците и пр. Вижте София и нейните светофари. Кой го измисли да се пускат МПС само от едната посока? Виждал и го е някъде в чужбина? Каква е пропускателната способност на регулираните и нерегулирани кръстовища, защото настилката е разбита, а трамвайните релси стърчат заплашително? Има ли изобщо специалисти по организация на уличното движение? А предимствата на правителствени и президентски коли. Не помете ли кола на Първанов друга кола?Всичко това го знае и др. Станишев. Поздрави!

  5. 17
    #4

    Извадки:*Според премиера Сергей Станишев, причините за високата смъртност по българските шосета била “на повърхността” и известна на всички. Сред най-честите причини за катастрофите е пренебрегването на правилата за движение от шофьорите, като изпреварване на непрекъсната линия, коментира Станишев.* По данни на МВР катастрофи с фатален край са резултат от управление на моторно превозно средство в нетрезво състояние и превишената скорост.* Обезпокоително е, че нараства делът на транспортните произшествие

  6. П.Петров
    #2

    Магазините да се снабдяват рано сутрин, между 5 и 7. това го е имало и преди, има го и в много д-ви. Това би облекчило страшно трафика.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.