Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България поиска и от Япония завод за коли

7 коментара
Таро Коно и Екатерина Захариева, сн. БГНЕС

В разгара на страстите около опитите на България да привлече милиардната инвестиция на "Фолксваген", София официално поиска съдействие и от Япония техни компании да открият завод за автомобили у нас.

"Вече има доста големи компании и много се надяваме да видим в скоро време и производител на автомобили, не само производител на авточасти, от Япония в България", каза външният министър Екатерина Захариев след среща с японския си колега Таро Коно в София.

Японският дипломат обсъди темата и с българския премиер Бойко Борисов, но няма информация за конкретен инвестиционен интерес на японски фирми към България. Преди дни Борисов каза, че освен завода на "Фолксваген" България се опитва да привлече и инвестиция от южнокорейската компания "Хюндай" за около 1.5 млрд. долара.

Борисов и Захариева коментираха във вторник, че се надяват на повече инвестиции от Япония в области като информационни и комуникационни технологии и автоматизация, машиностроене, производство на автомобилни части, строителство.

Двамата са представили и възможностите на България да отговори на нуждите на японския ИТ бизнес.

"Япония има нужда от висококачествени IT-специалисти, а България разполага с такива”, отбеляза японският вицепремиер.

През септември тази година ще се проведе двустранен бизнес форум в Токио.

София има амбиция да привлече и повече японски турист. Засега около 14 000 японци посещават България годишно. Според Захариева, ако се открие директна авио линия между София и Токио, техният брой ще се удвоява всяка следваща година.

Двустранният стокообмен отчита стабилен ръст в последните години като за 2018 г. се е увеличил с близо 30 на сто и възлиза на 214.7 млн. долара.

Миналата година на посещение у нас бе японският премиер Шиндзо Абе, а в момента се подготвя и визита на Борисов.

"Развиваме взаимоотношенията си значително след посещението на премиера Абе в България през януари миналата година", каза министър Таро Коно.

По думите му България е важен партньор на Япония, който споделя основните ценности и поддържа стабилността на Балканския регион.

В сферата на двустранното икономическо сътрудничесто споделихме една и съща идея - че все още има огромен потенциал за развитие. Обменът на информация и създаването на благоприятен инвестиционен климат е от основно значение за привличане на повече търговия и инвестиции и от двете страни, каза Коно.

Той коментира, че е изключително важно Западните Балкани да постигнат стабилност и развитие като част от Европа, а тя да остане обединена около основните ценности.

С оглед на европейското членство на страните от Западните Балкани, Япония високо цени сътрудничеството си с България, посочи той.

  

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Естествено
    #7
    Отговор на коментар #4

    Мислиш ли, че е сериозно? Аз съм скептичен.

  2. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #6
  3. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #5
  4. анита хегерланд
    #4

    Пазарът на японски коли е свит и такъв завод може бързо да фалира. Защо не проучвате пазарите, преди да създавате бизнес?!

  5. Естествено
    #3

    И в България не се произвеждат автомобили, така ли?

  6. Горскио
    #2
    Отговор на коментар #1

    Хората се надяват, надявам се и аз..Обаче, след дългогодишно четене и слушане по телевизията на плановете на тъпи мутри, не съм оптимист.Да, имаме предимството да имаме най-нископлатените работници в целия ЕС, и в това отношение преднината ни се увеличава.И това е...Дано Боко от Банкя да знае нещо, което аз не знам.

  7. Доналд Дък
    #1

    Официално , атаката срещу Фолксваген започна.. Напомняйки им за българския ресурс в електромобилния бранш. За нас може да бъде по доброто решението - Завод за електромобили Лексус или друго поделение на световния лидер.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.