Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България поиска от "Уиз Еър" да реши проблема с отмяната на полети

Над 500 са жалбите срещу авиокомпанията от началото на годината

5 коментара
Само през юли компанията е отменила 38 полета от летища в България Сн. "Уиз Еър"

До петък нискотарифната авиокомпания "Уиз Еър" ще представи на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГД ГВА) план за действие с превантивни мерки срещу закъсненията и отмяната на полети. Това стана ясно след среща между главния директор на ГД ГВА Анелия Маринова и представители на авиокомпанията, съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта и съобщенията.

По време на разговорите Анелия Маринова посочи, че от началото на 2023 г. досега в ГД ГВА са получени над 500 жалби от пътници на "Уиз Еър", а над 200 от тях не са били обработени от авиокомпанията.

Само през юли 2023 г. на международните летища в България са регистрирани 38 отменени полета, а други 69 са изпълнени с повече от два часа закъснение.

"Това буди сериозно притеснение в националния орган по правоприлагане и ще предприемем мерки, за да гарантираме, че европейските регламенти за защита на правата на пътниците се спазват", посочва Маринова.

По отношение на необработените над 200 жалби на пътници, представителите на авиокомпанията поеха ангажимент до три седмици да разгледат всички. Те посочиха, че са идентифицирали грешка в информационната си система и поради това оплакванията не са получени.

Двете страни се договориха още този месец да започнат редовни срещи с цел навременен обмен на информация, както и да разгледат предложените в плана коригиращи мерки за справяне със ситуацията на летищата.

Срещата е в продължение на започнатите разговори през миналата седмица в Министерството на туризма, които са сигнализирани от туристическия бранш за зачестяване на случаите с отменени и закъснели полети.

На провелата се тогава среща стана известно, че над 690 сигнала от недоволни пътници на различни компании са получени от началото на годината.

Санкциите могат да достигнат до 5000 лв. и ще се налагат по Закона за гражданско въздухоплаване.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Георги Съдиев
    #5

    До министъра на финансите: Г-н Василев, Може ли тези ТУНЕЯДЦИ от банка ОББ да вземат по 6 лева за един SMS съдържащ автоматично генериран код с 6-7 знака.

  2. jivka65
    #4

    Ами, да го реши, защото е ужасно да ти отменят полета в последния момент.

  3. vdiv
    #3

    Това 5 000 лв. на жалба ли са или общо? А самите пътници каква компенсация ще получат?

  4. Един препатил
    #2
    Отговор на коментар #1

    Странно. Тази година пътувах два пъти с тях - през март до Барселона и през юни до Ница и нямаше никакви проблеми.

  5. обикновен
    #1

    Това е най-некоректната авиокомпания в Европа, на която не може да се разчита! От калпава - по- калпава!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.