Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България покани руснаци да ремонтират щурмовиците Су-25

Караянчева поиска от Лавров руски инженери и специалисти да помогнат на "Авионамс" с крупната поръчка

20 коментара
Лавров и Караянчева, сн. НС

Руската страна в крайна сметка ще вземе поне част от парите за ремонта на съветските щурмовици Су-25, които все още са на въоръжение в българската армия. България покани в "ускорени срокове руски инженери и специалисти да се включат в дейностите по ремонта", който ще се извърши в наскоро национализирания завод "Авионамс".

Около поръчката, която през годините може да стигне до 100 млн. лева с ДДС, има много интереси, а развръзката ѝ изненадващо бе обявена от председателя на парламента Цвета Караянчева след срещата ѝ с руския външен министър Сергей Лавров в Москва.

От съобщението на парламента не става ясно какви са параметрите на бъдещото руско участие в ремонта, нито как ще бъде заплатено. Засега от Министерството на отбраната няма никаква позиция и то на фона на доскорошните му твърдения, че "Авионамс" няма капацитет да се справи с поръчката

Поръчката за ремонта на Су-25 е една от най-странните изяви на Министерството на отбраната в последните години. В края на миналата година правителството одобри ремонта на щурмовиците, за който можеше да бъдат сключени конкретни договори до около 100 млн. лева с ДДС.

Миналата година военното министерство сключи договор с 558-ми авиационен ремонтен завод в Беларус за поддръжката на 14-те машини. До поръчката бе допуснат само този кандидат, след като другата поканена компания - "Обединена авиостроителна корпорация–Русия", не подаде оферта.

От БСП се опитаха да раздухат скандал и обявиха, че "поръчката е само с един кон". В сюжета се намеси и "Авионамс", който обяви, че може да ремонтира машините. От МО обаче прецениха, че към момента държавният завод не може да се справи с такава задача. Миналата година военният министър Красимир Каракачанов обясни, че "Авионамс" няма нито нужното оборудване, нито лиценз, нито специалисти.

Впоследствие обаче се оказа, че Беларус е обект на европейски санкции. Месеци наред министерството търсеше начин да реализира договора, но явно сега е взето друго решение - ангажирането на завода "Авионамс".

Вкарването на руснаците в изпълнението на договор отваря много въпроси. Първият е зависимостта на българската авиация от Москва. По-рано МО сключи договор с руснаците за поддръжката на изтребителите МиГ-29. Каракачанов подписа с руската корпорация РСК МиГ поръчка, чиято цена през годините ще достигне 81 млн. лева. Към момента не е ясно и дали няма да има проблеми и около избора на беларуския завод.

Миналата седмица премиерът Бойко Борисов коментира, че за ремонта на Су-25 са предвидени 40 млн. лева.

Той отхвърли коментари, че сделката може да мине през Русия, като "компенсация" за това, че България ще купи изтребители F-16 от САЩ.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

20 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Bлaдo
    #20

    "...обаче се оказа, че Беларус е обект на европейски санкции..." ... ...щото рУсиъ "не е" ;-))) обект на европейски санкции...

  2. Bлaдo
    #19

    ...може би същите "инЭнЭри", които "рЭмонтираха" и вЭртАлЬОтиЭ МИ, които почнаха да капят от небето и да си убиват екипажа (съвсем без кавички)...?

  3. Дядо ми Петър
    #18

    Не съд, ТРИБУНАЛ за руските агенти и лакеи в България! ЗА НАЦИОНАЛНО ПРЕДАТЕЛСТВО!

  4. Ilia Iliev_fb
    #17

    Егати тъпите тролове и коментарите им! ха ха ха Русофобията им е по точно русофилство!!

  5. Milenca
    #16

    Не знам какви са руснаците или герберите, но най-страшни са българите като отиват да гласуват след 2 пърцуци псуващи на майка световния глобализъм, либертарианство и сорозоизъм

  6. В и К
    #15
    Отговор на коментар #14

    Още по-добре да си приберат таратайките и да си ги рециклират. Както и паметниците у нашенско посветени на мародерската им армия.

  7. Ген. Иван Колев
    #14

    Няма лошо. А дали не може да се уговори с Лавров руските инженери да помогнат на такива като мене да си ремонтират Москвич-ите? В рамките на “братската помощ”? И на леля ми ЗАЗ-а?

  8. Панайот
    #13

    Кога ще ги стигнем румънците? In November 2016, Bell Helicopter signed a memorandum of understanding with Romanian airspace company IAR – Ghimbav Brasov Group for potential collaboration on the AH-1Z Viper.[35] In August 2017, Romania also signed a letter of intent with Bell Helicopter to establish a joint venture with Romanian state-owned ROMARM for the potential procurement of a number of AH-1Z helicopters.

  9. Панайот
    #12
    Отговор на коментар #7

    Нужни са за отбрана в случай на конфликт, но са прекалено стари и в крайна сметка скъпи и енергоемки за поддръжка, което ги прави несигурни и морално остарели. В момента има програма на САЩ да помагат на съюзниците си за подмяна на старата съветска техника от този тип. Страни като Гърция и Словакия се възползват, а ние драпаме да даваме пари на най големите си врагове! Вместо да закупим нова технология където бъдещите поколения летци да се обучават, ние наливаме милиони в обречени, остарели съветски железарии.

  10. Панайот
    #11
    Отговор на коментар #2

    Слриптор, Супер Кобра един от най модерните хеликоптери струва $11.5 милиона парчето!Не искаме да си позволим, не че не можем!Bell AH-1 SuperCobra

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.