Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България се прицелва в 30-40% ръст на туристите за двадесет години

16 коментара
България се прицелва в 30-40% ръст на туристите за двадесет години

Министерството на икономиката, енергетиката и туризма очаква 30-40-процентен ръст на туристите в следващите 15-20 години в резултат на подготвян интегрираният бранд на България като дестинация за различни видове почивки. Новият бранд "България", който се изработва с 2.8 млн. лв. от оперативната програма "Регионално развитие", трябва да е готов до януари 2013 г.

Целта на проекта е да бъдат създадени отделни брандове за туристически продукти и региони, които да са обвързани с общия национален бранд – България, каза във вторник на пресконференция зам.-министърът на туризма Иво Маринов.

Сега страната ни основно е позната като дестинация за морски туризъм и идеята на бранда е да превърне в преимущество за България и другите видове туризъм - културен, балнео, спа, посочи зам.-министърът. По думите му през последните години туристическите дестинации в най-голяма степен се конкурират на база на създадените изживявания сред туристите, на спомените, които гостите ще отнесат в родината си. Затова създаването на единен ясно различим бранд, създаващ силна емоционална връзка и различимост на България, ще доведе до по-добра конкурентоспособност на българския туристически продукт, смята Маринов.

Сред ефектите от създаването на бранда Маринов открои формирането на конкурентоспособна идентичност на България като туристическа дестинация, позитивното въздействие върху туристическата дейност и повишаването на икономическата ефективност на туризма.

Една от целите на проекта е да се разработи пилотен регионален бранд. Постепенно ще се създадат и брандове на други туристически райони. Следващата година предстои да бъде създадена и система за управление на бранда, допълни Маринов.

Изработването на бранда ще стъпи върху проучване, според което България не превъзхожда с нищо преките си конкуренти в туризма. В съзнанието на чуждите туристи страната ни се асоциира с морето и с ниските цени, въпреки че условията за настаняване у нас са добри, страната ни не е разпознаваема чрез тях, посочи един от експертите по проекта Юлиян Добрев. Според него основните ни конкуренти са Гърция, Турция, Австрия и Чехия.

Реално страната ни разполага с много предимства, но не можем да експонираме едно, две или три, за да можем да бъдем трайно отличими спрямо преките ни конкуренти, смята експертът.

Изследването е показало, че туроператорите, които не работят с България, имат по-лошо мнение за страната ни, отколкото тези, които предлагат туристически продукт, свързан с България.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. tim
    #16
  2. tim
    #15

    Ръст от 35% за 20 години се постига със среден годишен ръст от 1.6%. Това е пренебрежимо малко в сравнение с нормални флуктоации предизвикани от множество фактори като: обслужване, цени, реноме, храна, сигурност, кризи, време и т.н. и т.н. Безсмислени действия на администрацията, която само харчи нашитр пари.

  3. Анонимен
    #14

    9-ти, явно не си бил в Гьрция. Гьрция може и да люлка на цивилизацията но това са статри работи и нищо от тая цивилизация не се намира днес. Само цигания навсякьде кьдето погледнеш, сервитиорите те льжат на всяка крачка особенно ако си бьлгарин , таксиметражиите слушат чалга, ама не кат нашите че тия се очовечиха вече.... за природа няма смисьл да говорим в Гьрция има само едни каменисти чукари с по два квадрата каменист плаж отдолу ... на гьрците обслужването и културата им е такава че се опитват да ги отбльсната туристите в Бьлгария, само на това нашето антисоциално диво простолюдие му харесва много в Гьрция....

  4. Анонимен
    #13

    Колкото и коустлайн да имаш не вършат работа защо една държава може да приеме реално около 120-130% от населението си като туристи... Дори Испания която е на първо място в света по туристи на глава от населението приема само 60 милиона които са около 130% от населението и (около 44 милиона) ... Гърция също е на предела си при 11 милиона насление има 12 милиона турист . Когато в България докаросаме до 8 милиона туристи ( при 7 милиона население) там е предела и с тия темпове това идва след около 10

  5. Анонимен
    #12

    България е много добра в прицелването и много зле в уцелването. Така че отсега трябва да си знаем че друг ще гушне наградите за които ние си мечтаем. Ние българите не си падаме по всекидневния упорит труд който ще ни отведе в едно по-добро бъдеще. Ние предпочитаме седейки да говорим за лъвския скок, за който все се гласим и за който никога не ни стигат силите и куража.

  6. Анонимен
    #11

    O κύριος № 9, ти в гръцкoтo министeрствo ли рaбoтиш или в бългaрскoтo? Нe рaзбрaх кaквo e тoвa "кoустлaйн", нe знaм гръцки, нo мисля чe ти схвaнaх лoгикaтa. Нa 12 000 км гърцитe мoгaт дa събeрaт 12 милиoнa туристи – пo 1 нa всeки мeтър. „Мaмкoвинaтa” ти мoжe дa събeрe нa 320 км сaмo 320 хиляди туристи и стaвaмe „фрaш”. Тoчнa ли e смeткaтa, бe тупaн?

  7. Анонимен
    #10

    Макетата са най-старата страна бе

  8. Анонимен
    #9

    Простотии са това др. Живкокв, Гърция има 12000 км коустлайн, мамковината 320, Гърция е родината на демокрацията и философията дала тласък за развитието на Европа, за западняка бг е евтина алкохолна и джиджи-биджи дестинация, потенциал за ръст има само по девственото най-южно черноморие, което значи да се загуби за малкия човек за сметка на ж.к. комплексите, всичко останало отдавна е фраш. ако искаш още 30-40 % повече туристи значи да свалиш цените с толкова. 10 % още и сме на максимума

  9. Анонимен
    #8

    другaрa Тoдaр Живкoв
    Пръвo, трeбвaшe дa пишaт 130-140% Ръст, щoтo 30-40% Ръст oзнaчaвa 70-60% Спaд. Явнo искaт дa кaжaт Рaстeж, нo пoрaди нeгрaмoтнoст пишaт Ръст.
    Втoрo, 40% Рaстeж зa 20 гoдин прaви срeднoгoдишнo пo 1,7% Рaстeж. Твa e смeхoтвoрнo, щoтo прaвилнo стe зaбeлeзaлe, чe ний гoдини нaрeд имaмe мнoгo пo-гoлeм Рaстeж oт тoя, в кoйтo сa "прицeлвaт".
    Трeтo, цeлтa трeбвa дa бъдe дo 10 гoдин дa нaдминeм Гръция пo мeждунaрoдeн туризъм, кoeтo знaчи нaд 12 млн. туристи гoдишнo и дa връвим към 15

  10. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #7

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.