С интегриран бранд на възможностите за почивки у нас

България се прицелва в 30-40% ръст на туристите за двадесет години

България се прицелва в 30-40% ръст на туристите за двадесет години

Министерството на икономиката, енергетиката и туризма очаква 30-40-процентен ръст на туристите в следващите 15-20 години в резултат на подготвян интегрираният бранд на България като дестинация за различни видове почивки. Новият бранд "България", който се изработва с 2.8 млн. лв. от оперативната програма "Регионално развитие", трябва да е готов до януари 2013 г.

Целта на проекта е да бъдат създадени отделни брандове за туристически продукти и региони, които да са обвързани с общия национален бранд – България, каза във вторник на пресконференция зам.-министърът на туризма Иво Маринов.

Сега страната ни основно е позната като дестинация за морски туризъм и идеята на бранда е да превърне в преимущество за България и другите видове туризъм - културен, балнео, спа, посочи зам.-министърът. По думите му през последните години туристическите дестинации в най-голяма степен се конкурират на база на създадените изживявания сред туристите, на спомените, които гостите ще отнесат в родината си. Затова създаването на единен ясно различим бранд, създаващ силна емоционална връзка и различимост на България, ще доведе до по-добра конкурентоспособност на българския туристически продукт, смята Маринов.

Сред ефектите от създаването на бранда Маринов открои формирането на конкурентоспособна идентичност на България като туристическа дестинация, позитивното въздействие върху туристическата дейност и повишаването на икономическата ефективност на туризма.

Една от целите на проекта е да се разработи пилотен регионален бранд. Постепенно ще се създадат и брандове на други туристически райони. Следващата година предстои да бъде създадена и система за управление на бранда, допълни Маринов.

Изработването на бранда ще стъпи върху проучване, според което България не превъзхожда с нищо преките си конкуренти в туризма. В съзнанието на чуждите туристи страната ни се асоциира с морето и с ниските цени, въпреки че условията за настаняване у нас са добри, страната ни не е разпознаваема чрез тях, посочи един от експертите по проекта Юлиян Добрев. Според него основните ни конкуренти са Гърция, Турция, Австрия и Чехия.

Реално страната ни разполага с много предимства, но не можем да експонираме едно, две или три, за да можем да бъдем трайно отличими спрямо преките ни конкуренти, смята експертът.

Изследването е показало, че туроператорите, които не работят с България, имат по-лошо мнение за страната ни, отколкото тези, които предлагат туристически продукт, свързан с България.

Споделяне
Още от Бизнес

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?