България се прицелва в инвеститори с поне 10-годишни планове

България се прицелва в инвеститори с поне 10-годишни планове

Интересуват ни по-скоро инвеститори, които планират периодът на вложенията им да е минимум 10 години, с намерение за планово развитие - по-умерено в началото, но по-трайно, свързано с повече заетост. Това е моделът на идеалния инвеститор, заяви новият шеф на Българската агенция за инвестиции (БАИ) Светослав Младенов пред журналисти. Той отчете още, че инвестициите у нас през първото полугодие са били 700 млн. евро по данни на БНБ при 1.1 млрд. евро да същия период на миналата година, но статистиката търпяла развитие.

 

По думите на Младенов в момента се водят разговори с двама потенциални инвеститора - от Швейцария и от Германия, за изработване на компоненти за автомобили.

 

Винаги съм искал една агенция да е по-активна, креативна, да има повече информация, която да даде на инвеститорите и това ще бъде основната дейност на БАИ, коментира Младенов. Той обясни, че е изискал от икономическото министерство докладите на търговските представители на министерството в чужбина и на тяхна база ще прави месечен бюлетин за моментното състояние на икономиката и инвестиционния климат, който ще се публикува на сайта на ведомството и ще се праща на представителствата на страната и потенциалните инвеститори.

 

От отделните министерства и общините пък са поискани техните инвестиционни проекти, за да се изработи до месец и половина инвестиционен каталог на България.

 

Друго приоритетно направление е подобряване на комуникацията с вузовете. Към момента не знам някой да е предприел действия да запознае младите хора, които са последна година в университета, какво представлява БАИ, коментира Младенов, цитиран от БТА. По думите му основната цел е тези хора да станат посланици на инвестиционния климат на страната в България и в света.

 

БАИ ще се стреми да излезе от територията на България, за да запознае по-широк кръг инвеститори с условията у нас, заяви Младенов.

 

Той алармира още, че агенцията може да изгуби 12 млн. лв. от оперативната програма "Конкурентоспособност" за популяризиране на инвестиционния климат в страната. Проектът е стартирал през 20019 г. и е за 21 млн. лв., но досега е имало абсолютна пасивност, бавна процедура и недобре организираната работа, коментира директорът. Средствата, договорени за популяризиране на България зад граница, са малко над 3.5 млн. лв., от които са усвоени малко над 1.2 млн. лв., даде пример той.

 

Настоящото ръководство на БАИ е постигнало отсрочване с последните възможни 4 месеца за довършването на проекта, похвали се Младенов и посочи, че за това време трябва да усвоят малко над 12 млн. лв., което обаче било практически невъзможно.

Споделяне

Още от Бизнес