Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България се рекламира пред инвеститори от ЕС, САЩ и Азия с европари

Фирми от Дубай и Германия вече с интерес да правят бизнес у нас

16 коментара
България се рекламира пред инвеститори от ЕС, САЩ и Азия с европари

С 15.6 млн. лева от европрогарама “Конкурентноспособност“ Българската агенция за инвестиции (БАИ) ще организира конференции и ще публикува реклами, които се очаква да привлекат инвеститори от целия свят. Това съобщи пред журналисти във вторник шефът на агенцията Борислав Стефанов.

Бюджетът за реклама и директен маркетинг по проекта е над 10 млн. лева, останалите средства са за анализи и изработка на нов сайт на инвестиционната агенция.

 

Агенцията вече е отпечатала 162 хиляди брошури на 6 езика, които представят секторите, в които страната ни иска да привлече инвестиции – машиностроене, електротехника, химическа промишленост, хранително-вкусова промишленост, транспорт и логистика, информационни технологии, аутсорсинг, медицински туризъм. Има и сборна брошура за България като цяло, чийто обем е 200 страници.

 

До седмица агенцията ще обяви и най-скъпата поръчка по проекта – за медийна кампания във водещи печатни и електронни медии. Тя е на стойност 4.5 млн. лева и предвижда изработката на 36 рекламни карета и 3 видеоклипа. Те ще се публикуват и излъчват в издания като “Икономист“, “Файненшъл таймс“, Ройтерс, Блумбърг и т.н. Материалите ще се разпространяват в периода ноември 2012 – март 2013 г. Борислав Стефанов посочи, че това е доста скромен бюджет за реклама на инвестиционна дестинация и каза, че 1 страница в “Економист“ е 30 хил. евро само за 1 публикация.

 

Агенцията вече е възложила на обединение между ВИП Травъл и “Андреа Кепитъл“ организацията по посещенията на 9 международни бизнес конференции. До тук са посетени събития в Лондон, Мюнхен и Дубай, в резултат на които е проявен интерес от една-две фирми от автомобилната промишленост от Германия и толкова от хранително-вкусовата промишленост от Дубай. Те възнамеряват да посетят страната с оглед на бъдещи инвестиции, каза Стефанов.

 

БАИ ще сключи в близките дни и договор с обединение между “Файненшъл Таймс“ и “Медиа Планинг Груп“ за около 1.3 млн. лева за организацията на 3 конференции и 9 кръгли маси в Европа, САЩ и Източна Азия. Конференциите ще са изцяло посветени на България като инвестиционна дестинация и целта им е да привлекат интереса на мениджъри на международни компании.

 

Борислав Стефанов обясни, че не трябва да се ръководим от мисленето по времето на комунизма, когато новините за Пловдивския панаир са: дойдоха еди колко си фирми и се сключиха еди колко си договора. Трудно можем да изчислим колко инвестиции ще дойдат в резултат на този проект, но ценното в случая е, че България получава възможността да се представи пред света. И без това сме трудно разпознаваеми, страната ни няма имидж извън Европа, хората дори не знаят, че сме в ЕС, каза Стефанов, като се позова на един от анализите в проекта.

 

За анализи са дадени над 1.2 млн. лева – на икономиката на страната, на интереса на инвеститорите през последните години, видовете вложения които са предизвикали най-голям интерес и т.н. Новият сайт на агенцията пък се изработва от “Айсиджен“ и освен българска и английска версия ще има руска и немска, каза Стефанов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. lili
    #16

    “Файненшъл Таймс“ и “Медиа Планинг Груп“ = Kr. Gergov

  2. Анонимен
    #15

    В България инвеститори няма да дойдат.Много добре се знае на Запад,за жестоката корупция,за престъпността,за несигурността и т.н.Никой не е глупав да хвърли пари в несигурна Държава

  3. Анонимен
    #14

    Пристигат бодро и докато се усетят Лукойл ги почва от едната страна, Топлофикация от друга, държавата от трета... преди да ги приеме Октопода 14:40 | 31.07.2012 и тези "инвеститори" научили от тази реклама че има държава бг, с "прекрасен" бизнес климат :)))))))))))))

  4. Анонимен
    #13

    Интереса е голям, а инвестициите близко до нула.

  5. Анонимен
    #12

    Дубай - ясно. Но виж, германски фирми не чакайте. Германците не обичат прекалените реклами.

  6. Анонимен
    #11

    Значи 5 млн. лева ще са средства за анализи и изработка на нов сайт на инвестиционната агенция??? Егати сайта, егати анализите...

  7. Анонимен
    #10

    и тези "инвеститори" научили от тази реклама че има държава бг, с "прекрасен" бизнес климат :)))))))))))))

  8. Анонимен
    #9

    Очакват се много неща, ама надали...

  9. Анонимен
    #8

    за последните 3 години–от"разбойничеството"на ГЕРБ, ПЧИ са намалели с около 20 пъти!Толкова НЕКОМПЕТЕНТНО управление в областта на ВИД и в частност по привличане на ПЧИ страната ни никога не е имала!Това момченце Стефанов ХАЛ ХАБЕР си няма от стратегия!Очаквахме че с Трайчо-ех министър Трайков и той ще си замине!Сега бързат с парите по конкурентноспособност заради комисионните и предсрочните избори!МНОГО жалка история!След Илиан Василев и Сталев-ПОТОП!НЕЩАСТНИЦИ!!!!!

  10. Анонимен
    #7

    секи 4ти км Вдигнахме цените и сега се чудим какво да правим с големите приходи. Дано инвеститори склонят да ни кажат. "България се рекламира пред инвеститори"

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.