България се рекламира пред инвеститори от ЕС, САЩ и Азия с европари

Фирми от Дубай и Германия вече с интерес да правят бизнес у нас

България се рекламира пред инвеститори от ЕС, САЩ и Азия с европари

С 15.6 млн. лева от европрогарама “Конкурентноспособност“ Българската агенция за инвестиции (БАИ) ще организира конференции и ще публикува реклами, които се очаква да привлекат инвеститори от целия свят. Това съобщи пред журналисти във вторник шефът на агенцията Борислав Стефанов.

Бюджетът за реклама и директен маркетинг по проекта е над 10 млн. лева, останалите средства са за анализи и изработка на нов сайт на инвестиционната агенция.

 

Агенцията вече е отпечатала 162 хиляди брошури на 6 езика, които представят секторите, в които страната ни иска да привлече инвестиции – машиностроене, електротехника, химическа промишленост, хранително-вкусова промишленост, транспорт и логистика, информационни технологии, аутсорсинг, медицински туризъм. Има и сборна брошура за България като цяло, чийто обем е 200 страници.

 

До седмица агенцията ще обяви и най-скъпата поръчка по проекта – за медийна кампания във водещи печатни и електронни медии. Тя е на стойност 4.5 млн. лева и предвижда изработката на 36 рекламни карета и 3 видеоклипа. Те ще се публикуват и излъчват в издания като “Икономист“, “Файненшъл таймс“, Ройтерс, Блумбърг и т.н. Материалите ще се разпространяват в периода ноември 2012 – март 2013 г. Борислав Стефанов посочи, че това е доста скромен бюджет за реклама на инвестиционна дестинация и каза, че 1 страница в “Економист“ е 30 хил. евро само за 1 публикация.

 

Агенцията вече е възложила на обединение между ВИП Травъл и “Андреа Кепитъл“ организацията по посещенията на 9 международни бизнес конференции. До тук са посетени събития в Лондон, Мюнхен и Дубай, в резултат на които е проявен интерес от една-две фирми от автомобилната промишленост от Германия и толкова от хранително-вкусовата промишленост от Дубай. Те възнамеряват да посетят страната с оглед на бъдещи инвестиции, каза Стефанов.

 

БАИ ще сключи в близките дни и договор с обединение между “Файненшъл Таймс“ и “Медиа Планинг Груп“ за около 1.3 млн. лева за организацията на 3 конференции и 9 кръгли маси в Европа, САЩ и Източна Азия. Конференциите ще са изцяло посветени на България като инвестиционна дестинация и целта им е да привлекат интереса на мениджъри на международни компании.

 

Борислав Стефанов обясни, че не трябва да се ръководим от мисленето по времето на комунизма, когато новините за Пловдивския панаир са: дойдоха еди колко си фирми и се сключиха еди колко си договора. Трудно можем да изчислим колко инвестиции ще дойдат в резултат на този проект, но ценното в случая е, че България получава възможността да се представи пред света. И без това сме трудно разпознаваеми, страната ни няма имидж извън Европа, хората дори не знаят, че сме в ЕС, каза Стефанов, като се позова на един от анализите в проекта.

 

За анализи са дадени над 1.2 млн. лева – на икономиката на страната, на интереса на инвеститорите през последните години, видовете вложения които са предизвикали най-голям интерес и т.н. Новият сайт на агенцията пък се изработва от “Айсиджен“ и освен българска и английска версия ще има руска и немска, каза Стефанов.

Споделяне
Още от Бизнес

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?