България шокира с изобилието на жълта преса

България шокира с изобилието на жълта преса
"Най-шокиращото за страничния наблюдател на медийния ландшафт в България е изобилието на булевардни издания”, казва Матиас Барнер, който ръководи медийната програма за Югоизточна Европа на фондация "Конрад Аденауер”, цитиран от радио Дойче веле.

Според Барнер медийното многообразие в България е наистина впечатляващо - има много телевизии, радиа, множество печатни издания, а напоследък и много онлайн медии. Голямото разнообразие в случая обаче не означава непременно и високо качество, твърди германският експерт. Журналистите могат и трябва да имат собствено мнение за горещите събития на деня, но задачата им е преди всичко да информират и да дават гласност на всички останали мнения.

Количество и качество се разминават

При поднасянето на информацията в България, както и в цяла Югоизточна Европа, обаче се наблюдава своеобразна "булевардизация”, при която събитията се отразяват през призмата на личностните характеристики на главните действащи лица, а не от гледна точка на същността на явленията и тяхното политическо послание. Това, което шокира в България, е изобилието на булевардни медии за сметка на качествените печатни издания, радиостанции и телевизии.

Другите тревожни наблюдения на Барнер са свързани с проблема за образованието на журналистите, където има още какво да се желае и какво да се направи. Прозрачността също е сериозен въпрос, тъй като липсва надеждна информация за собствеността на медиите, за тиражите, за обема и оборота на рекламния пазар, както и за броя и за заплащането на журналистите, казва Матиас Барнер.

Още от

Адекватни ли са мерките за кризите с водата и боклука?