България ще открива туристическо представителство във Варшава

Близо 421 000 поляци са посетили страната ни през 2019 г.

България ще открива туристическо представителство във Варшава

България има намерение да открие във Варшава национално туристическо представителство към посолството ни. Досега страната ни има две такива представителства зад граница - в Германия и в Русия. Това е съобщила министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща с д-р Роберт Анджейчик, председател на Полската туристическа организация и вицепрезидент на Европейската комисия за пътуване, предаде Министерството на туризма.

Николина Ангелкова е на работно посещение във Варшава и води българска делегация с представители на туристическия бизнес и кметове на общини, които ще обменят информация и опит с полските си колеги.

Полша е много важен пазар за българския туризъм и двете страни поддържат традиционно добри междуправителствени и бизнес отношения. През последните две години посещенията на полски туристи у нас нарастват.

Близо 421 000 поляци са посетили България през 2019 г, като Полша заема девета позиция в класацията за входящ туризъм, посочи Ангелкова.

В същото време над 76 000 българи са посетили Полша с цел туризъм, което е увеличение от над 3% спрямо 2018-а година.

В този обмен има все още много неизползвани възможности и сме готови да ги развиваме, каза Ангелкова.

Полските гости избират предимно опциите за летни/морски ваканции, но България предлага и много други конкурентни възможности за културно-исторически, балнео- и СПА, зимен, голф, кулинарен и още много видове туризъм, заяви Ангелкова.

Тя обърна внимание върху конкретни идеи за насърчаване на двустранни срещи между туроператори и представители на бизнеса. За да се стимулира тази тенденция на сближаване, ще помогне и новият механизъм в подкрепа на организираните пътувания към страната ни. Той предвижда провеждане на маркетингови кампании за летен сезон 2020, като във фокуса за четири пазара - Германия, Великобритания, Русия и страните от Вишеградската четворка, която включва и Полша, каза министърът на туризма.

Ангелкова изрази надежда, че повече туристи ще предпочетат България и през крилата на летния сезон, включително през месеците октомври и ноември.

България се популяризира като целогодишна дестинация за четири сезона и с помощта на блогъри и инфлуенсъри. От социалните мрежи зависи много изборът на дестинация за почивка. Важна е и ролята на бизнеса и местните власти и за това тук присъстват кметове и туроператори, заяви Ангелкова.

Роберт Анджейчик изтъкна, че България е сред предпочитаните дестинации за полските туристи. Полският бизнес също залага на сътрудничество с блогъри за вътрешния си пазар. Секторът формира около 6% от БВП на Полша, посочи Анджейчик.

Той съобщи също, че през последните две години са се увеличили броят на туристите и на полетите до страната му от далечни дестинации– САЩ, Израел, Япония, Канада, Южна Корея.

България като туристически пазар се развива много добре за поляците, има и натрупани през годините традиции, каза още Анджейчик.

Далечните пазари имат голям потенциал и също представляват интерес за България, допълни министър Ангелкова. Тя акцентира върху тенденцията да се увеличават комбинираните продукти - традиционните морски и зимен туризъм да се съчетават с различни форми на специализиран – СПА и уелнес, културно-исторически, винено-кулинарен.

Роберт Анджейчик покани министър Ангелкова да участва в туристическия панел през април тази година в Люблин, който ще се състои в рамките на инициативата "Три морета". Международното събитие ще бъде открито от полския президент и България ще има възможност официално да се презентира като дестинация.

Ангелкова прие с благодарност поканата за форума в Полша и на свой ред отправи предложение към Роберт Анджейчик за участие във второто издание на международния форум за устойчиви инвестиции в туризма в Слънчев бряг.

Споделяне

Още от Бизнес