България ще подпише присъединяването си към общото въздушно европейско небе на 5 май в Залцбург, Австрия, съобщиха от правителството в четвъртък. Кабинетът одобри документа, с който нашето въздушно пространство ще стане част от небето на страните от Европейския съюз (ЕС), Временната администрация на ООН в Косово, и още 8 европейски държави, които не са членки на ЕС.
Тогава ще отпаднат двустранните спогодби на страната ни с държавите, които са подписали документа, и техни авиокомпании ще могат свободно да кацат и излитат от всяко българско летище. Същият режим ще важи и за българските въздушни превозвачи.
Гражданска въздухоплавателна администрация към Министерство на транспорта ще издава свидетелство за извършване на аеронавигационно обслужване на Ръководство въздушно движение (РВД). Това предвиждат последните промени в Закона за гражданското въздухоплаване, приети от Народното събрание в четвъртък.Свидетелството ще се издава според правила, записани в специална наредба, която трябва да се одобри от транспортния министър Петър Мутафчиев, след като влязат новите промени. |
Основната цел на инициативата “открито небе” да въведе общи авиационни стандарти по отношение на безопасността, конкуренцията, социалната политика и правата на пътниците на територията на 35 европейски страни. Правилата обхващат всички транспортни услуги по въздух и засягат над 500 милиона потребители.
Двустранните спогодби за извършване на транспортни услуги по въздух определяха честотата на полетите, броя на превозвачите, а при по-старите споразумения се посочваше и името на авиокомпанията, която имаше право да оперира. Съгласуваха се разписанията и тарифите. След отпадането на двустранните споразумения всеки превозвач ще може да подпише договор с летището, до което иска да осъществява полети.
Инициативата “открито небе” дава както много възможности на българските авиокомпании да разширят пазара си извън страната, така и ги поставя на сериозно изпитание заради конкуренцията, в която могат да се окажат. Най-печеливши от инициативата като цяло са пътниците, защото очакваната конкуренция би трябвало да покачи качеството на предлаганите услуги и естествено да намали цените им.
От транспортното ведомство уточниха, че въздушният превоз между страните от Европейския съюз и тези в източна Европа е нараснал с над 120% спрямо 2001 година. Според прогнозата до 2011 година, трафикът ще се увеличи с още 6%.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент