С част от аеронавигационните такси

България започва да гради система за спасяване при авиоинциденти

България започва да гради система за спасяване при авиоинциденти

Още в понеделник междуведомствена група в транспортното министерство започна да работи за изготвянето на Национален план за търсене и спасяване при авиационни произшествия, който да послужи за създаването в най-кратки срокове на единна система за търсене и спасяване при авиоинциденти. Нейната работа ще се финансира с част от събираните от Ръководството на въздушното движение (РВД) аеронавигационни такси, съобщиха от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията в неделя.

Транспортният министър Николина Ангелкова е заявила на среща в петък с представители на институции, имащи отношение за търсене и спасяване при авиационни произшествия, че в бъдещия Национален план за търсене и спасяване при авиационни произшествия ще бъдат разписани всички дейности и правила за работа между отговорните институции и организации при възникване на авиоинцидент. Предвижда се и обучение и тренировки на спасителните екипи и персонал, които ще разполагат и с необходимо за дейността им техническо оборудване и информационно и комуникационно обезпечаване.

По думите ù в Националния план ще бъдат конкретизирани задачите и дейностите и на Координационния център за търсене и спасяване при авиационни произшествия, като това ще гарантира бърза първоначална реакция, както по суша така и по вода.

За изграждането и поддържането на ефективна и работеща единна система за търсене и спасяване се планира да бъдат отделяни около 2 млн. лв. на година от аеронавигационните такси, събирани от РВД, допълват от транспортното министерство. Тези средства са предвидени целево само за дейности по търсене и спасяване и се отделят съгласно ангажиментите на България, като страна подписала Чикагската конвенция на Международната организация за гражданска авиация (ICAO). Предвижда се те да бъдат използвани основно за оперативни разходи, обучение и тренировки на спасителните екипи и персонал и покриването на неотложни нужди, свързани със закупуването на технически средства, горива и др., допълват от ведомството

За да бъдат отпуснати тези средства е необходимо разходването им да бъде одобрено от Международната организация на авиационните превозвачи (IATA), като очакванията са процедурата да приключи до края на тази година.

Споделяне

Още от Бизнес