С част от аеронавигационните такси

България започва да гради система за спасяване при авиоинциденти

България започва да гради система за спасяване при авиоинциденти

Още в понеделник междуведомствена група в транспортното министерство започна да работи за изготвянето на Национален план за търсене и спасяване при авиационни произшествия, който да послужи за създаването в най-кратки срокове на единна система за търсене и спасяване при авиоинциденти. Нейната работа ще се финансира с част от събираните от Ръководството на въздушното движение (РВД) аеронавигационни такси, съобщиха от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията в неделя.

Транспортният министър Николина Ангелкова е заявила на среща в петък с представители на институции, имащи отношение за търсене и спасяване при авиационни произшествия, че в бъдещия Национален план за търсене и спасяване при авиационни произшествия ще бъдат разписани всички дейности и правила за работа между отговорните институции и организации при възникване на авиоинцидент. Предвижда се и обучение и тренировки на спасителните екипи и персонал, които ще разполагат и с необходимо за дейността им техническо оборудване и информационно и комуникационно обезпечаване.

По думите ù в Националния план ще бъдат конкретизирани задачите и дейностите и на Координационния център за търсене и спасяване при авиационни произшествия, като това ще гарантира бърза първоначална реакция, както по суша така и по вода.

За изграждането и поддържането на ефективна и работеща единна система за търсене и спасяване се планира да бъдат отделяни около 2 млн. лв. на година от аеронавигационните такси, събирани от РВД, допълват от транспортното министерство. Тези средства са предвидени целево само за дейности по търсене и спасяване и се отделят съгласно ангажиментите на България, като страна подписала Чикагската конвенция на Международната организация за гражданска авиация (ICAO). Предвижда се те да бъдат използвани основно за оперативни разходи, обучение и тренировки на спасителните екипи и персонал и покриването на неотложни нужди, свързани със закупуването на технически средства, горива и др., допълват от ведомството

За да бъдат отпуснати тези средства е необходимо разходването им да бъде одобрено от Международната организация на авиационните превозвачи (IATA), като очакванията са процедурата да приключи до края на тази година.

Споделяне
Още от Бизнес

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?