“Булгартабак” няма да намали цените на цигарите от януари

“Булгартабак” няма да намали цените на цигарите от януари

За да компенсира загубата на пазарен дял след либерализацията на цигарената търговия от догодина, “Булгартабак холдинг” планира 15-процентен ежегоден ръст в износа на тютюневи изделия. Това съобщиха от компанията във вторник след като цигарената фабрика на холдинга “София-БТ” получи сертификат за качества ISO 9001:2000 с акредитация от британската кралска служба UKAS. Документът бе връчен от българския офис на бюро Веритас.

Очаква се през 2007 г. тютюневият холдинг да загуби между 5 и 10 на сто от пазара в България. Цигарените му фабрики обаче провеждат засилена експортна политика. “София-БТ” например е сключила договори за износ и на трите разновидности от най-новата си марка “Ева” за Индонезия, Малайзия, Хонг Конг и Тайланд. Идната седмица започва реализацията на първоначалните 50 млн. къса за износ, каза Красимир Петров, изпълнителен директор на “София-БТ”. Марката “Ева” се пласира в почти двойно повече количества от планираните при пускането ѝ на пазара. 40 млн. т къса месечно са били прогнозите, а през ноември продажбите са надхвърлили 70 млн. къса, похвали се Петров. Така за по-малко от четири месеца дамските цигари са достигнали 20 на сто дял в продукцията на “София-БТ” и около 6 на сто – в обемите на целия холдинг. 

С Хонг Конг и Индонезия  софийската цигарена фабрика е сключила договор и за производство у нас на далекоизточна марка цигари по лиценз за техния пазар. Очаква се първото тримесечие на 2007 г. да стартира поръчката.

Така софийската цигарена фабрика ще реализира 40-процентен ръст на износа, който за миналата година е бил 100 т, а се планира през 2007 г. да достигне 400 тона.

Другите експортно ориентирани марки на “Булгартабак холдинг” са “Престиж”, “ММ”, “Фемина” и “Виктори”, като компанията смята да достигне през 2006 г. износ на 2900 т цигари. Последната марка след Нова година ще се предлага и на 1400 точки на пазара в Италия.

Въпреки че преди време холдингът заяви готовност за ценова война с вносните марки цигари, във вторник стана ясно, че дружеството не смята да поевтинява тютюневите си изделия. Засега цените запазват нивата си, каза Иван Биларев, член на ръководството на холдинга.

“Булгартабак” смята до края на седмицата консултантът по преструктурирането на  холдингът да се произнесе по обявената от Министерството на икономиката и енергетиката идея за продажба на цигарените фабрики в Пловдив и Стара Загора през фондовата борса с лиценза и временно право за ползване на марките цигари, свивани в предприятията.

Два са вариантите – с новите собственици да се сключат договори за ползване на марките цигари, или да им се преотстъпят за срок от 3 до 6 месеца, през което време да се изготви оценка на марките и да се обяви търг за продажбата им, обясни Георги Костов, зам.-председател на Управителния съвет на холдинг

Ако не се намери купувач на “Дупница-БТ”, дружеството ще бъде ликвидирано, каза още Костов. Към тютюнопреработвателната фирма във вчерашния аукцион на Българската фондова борса не бе проявен интерес, но има още две сесии – в сряда и в петък.

Очаква се на 18 декември да се одобри конкурсната документация за продажбата на “Сандански-БТ”, като самата процедура се предвижда да стартира до 30 дни след това.

Споделяне
Още от Бизнес