Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Булмаркет": Властите не допускат в Хитрино чужди експерти по жп катастрофи

6 коментара
Станко Станков

Българските власти не допускат чужди експерти до мястото на дерайлиралите цистерни с полипропилен и пропан-бутан край жп гарата в шуменското село Хитрино. Това обяви Станко Станков, собственик на железопътния превозвач "Булмаркет", чиято влакова композиция излезе от релсите и предизвика взрив, влез седем жертви и ранил близо 30 души в селото.

Във вторник огледът на мястото на инцидента от разследващите прокурори продължи, като водещата версия е непредпазливост и превишена скорост.

Още преди ден Станков обяви, че смята да покани чужди специалисти по влакови катастрофи, които да извършат независимо разследване. По думите му експертите вече са пристигнали на мястото на инцидента, но не са допускани от българските власти.

"Дали е лошо да има повече експертизи - как мислите?", попита той пред сайта Дневник.бг.

"Извикали сме експерти, които имат опит в железопътни катастрофи в цяла Европа, включително една от най-страшните в Италия, която също беше с газ пропан-бутан", посочи Станков. Той обясни, че представителите са от реномирана компания, но "стоят до един пост в Хитрино и не ги допускат до местопроизшествието". Според него това е недопустимо действие от страна на властите.

"Ние сме заинтересована страна, имаме право на наша експертиза, ние сме поканили, тъй като не сме специалисти по катастрофи, поканили сме хора, които са грамотни, правят такива експертизи", коментира бизнесменът. "Интересът не е само наш да излезе истината, а и на държавата и най-вече на хората в Хитрино - да се види дали няма някой друг проблем, освен скоростта, който да е предизвикал катастрофата и утре някой друг да не направи същата беля", посочи още той.

Преди ден Станков заяви пред редица телевизии, че по негова информация от началото на 2016 г. на този жп прелез в Хитрино са станали четири други произшествия. "Ако има грешки, които се установят след експертизите и следствието, ние сме готови да понесем вината. Но ако няма такива, искаме да знаем кой е виновен за катастрофата. Моята бърза проверка на този влак не показва никакви нарушения и отклонения от нашия правилник. Работното време е спазвано, инструктажът е направен, влакът е композиран правилно”, каза тогава той.

Станков отказа да коментира какъв е лимитът на застраховката на фирмата, която е в "Булстрад".

Само каза, че фирмата е изпълнила задължението да застрахова влаковата композиция и че "виновният ще покрие цялата щета, а нагоре от лимита ние ще покрием".

Бизнесменът каза, че фирмата му помага с каквото може на органите на досъдебното производство като предоставят всичката искана от разследването информация.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. т€еритория на Мики Маус
    #6
  2. ivankristov
    #5

    всички частни превозвачи принуждават машинистите си да карат влаковете над разрешените 12 часа, но нито министерство на транспорта, нито трудова инспекция предприемат мерки това да не се случва.Сегашното ръководство на БДЖ също е запознато с проблема но не прави нищо по въпроса да изобличи тази опасна практика на конкурентите си.

  3. П. Стоянов
    #4

    Скрития собственик на Булмаркет е Масква. В Кипър муджиците държаха двойно повече пари, отколкотоси му беше брутния продукт и затова при кризата пиха студена вода.

  4. [email protected]
    #3
  5. [email protected]
    #2

    А КАК мислите,тези експерти като частници,дали няма да защитават този който им плаща,и който специално ги е наел?Предполагам че може би по съвет на адвокатите му,ще се опитат по всякакъв начин да не платят щетите,и да си останат за сметка на държавата,като оспорят доказателствата на прокуратурата и експертите! Така че игрите вече започнаха,фирмата се опитва да си изчисти ръцете вече!

  6. т€еритория на Мики Маус
    #1

    Съмнения за причината за катастрофата:1)Дали е висока скорост?2)дали са стрелките?Ако е така, КОЙ ги е ремонтирал? Дали скоро са ремонтирани от фирма на Пеевски? 3)Съмнения за подредбата и свързване на вагоните(дерайлира първо 6-ти вагон)4)най-важното:2000г във Владо тричков 6 такива цистерни излизат от релсите и падат от 50 м височина!, но НЕ избухват.Защо тези първоначално френски, а в момента румънски цистерни дефектират, една от тях изпуска и се стига до експлозия?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.