Абонатите на "Булсатком" от сряда – 2 януари, не могат да гледат вече програмите на бТВ Медия Груп, тъй като операторът им спря сигнала заради изтекъл договор и неуредени приемливи условия за продължаване излъчването на предаванията на каналите на бТВ. Това съобщиха от "Булсатком", откъдето от края на миналата година не могат да се разберат с телевизията за новия контракт.
От компанията информират, че сигналът на програмите на бТВ Медия Груп ще бъде възстановен при достигане на справедливо решение за всяка страна, включително и за абонатите ѝ.
"Булсатком" обеща да компенсира своите клиенти за причиненото неудобство като намали месечната им такса за времето от прекъсването на сигнала до неговото възстановяване. Операторът ще оказва и съдействие за настройка на телевизионните приемници на клиентите си за приемане на ефирен сигнал.
"Спирането на програмите не зависи от волята на "Булсатком", тъй като договорът първо беше едностранно преустановен още преди неговото изтичане, а за времето между Коледните и Новогодишни празници до ново споразумение не се стигна", пише в съобщение на оператора. Той допълва, че като българска фирма трябва да съобразява търговските си договори изцяло с финансовите възможности на българските домакинства, които в условията на продължителна криза не позволяват каквото и да е повишаване на месечните такси на услугите.
От бТВ от своя страна твърдят, че "Булсатком" продължава да налага безпрецедентна ценова дискриминация на телевизията, въпреки че цената на нейните канали била изцяло съобразена с пазарните условия и себестойността на програмното съдържание.
"Като злоупотребява с пазарната си мощ и над 35% пазарен дял, "Булсатком" изнудва медията с непазарни цени, а в същото време предлага по-добри условия на други български канали с многократно по-нисък аудиторен дял", посочва бТВ в изявление.
"Общата пакетна цена на седемте канала на bTV Media Group реално не е променена спрямо миналата година и е значително по-ниска от цената, която Булсатком плаща за единичен български канал с многократно по-слаба гледаемост в сравнение с всеки от каналите на bTV", допълват от медийната група.
Според нея доставчикът на тв програми отказва конструктивни преговори и продължава да не заплаща дължимите значителни суми на бТВ медия Груп.
"Операторът събира в най-кратки срокове такси от всички свои абонати, и не само, че не плаща на медията в договорените срокове, но и декларира по-малък от реалния брой зрители. Така ощетява възможностите на телевизията за инвестиции в ново и качествено съдържание, а оттам – и самите зрители, които плащат именно за съдържанието, а не за преносната мрежа", посочват още от телевизия.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
73 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
призив към всеки български гражданин!Не плащайте месечните си такси към булсатком и ще видите,че самите те ще започнат да се молят на своите абонати или сдружение на всички абонати и булсатком в съда за нарушаване човешките ни права понеже знам,че всеки един от нас си е платил а булсата ни дискриминира
Скандално! БТВ пак с рекордни рейтинги, а не се излъчва в половин България Източник: Novini.bg 09:57 / 04.01.2013 Отпечатай Изпрати © Съмненията, че bTV продължава да манипулира рейтингите си и така да изнудва рекламодателите със своите тарифи като "медиен лидер" се потвърдиха. След като Булсатком отряза сигнала на групата, гледаемостта на bTV изобщо не е пострадала, сочат последните данни за първите дни на януари. Дори напротив. Оказва се, че bTV отново измества конкуренцията в целия праймтайм. …
Докато от медията и Булсатком преговаряха за нов договор за 2013г., bTV заливаше медиите с ПР-материали, в които обвиняваше сателитния оператор, че укрива абонати. Според телевизията пазарният дял на Булсатком е 35%, а придворни експерти бързо изчислиха, че операторът има 1 млн. абонати. Ако това е така означава, че всеки трети българин не може да гледа БТВ. Оказва се обаче, че рейтингите показват точно обратното. Според данните от втори януари, когато сигналът на bTV е прекъснат, телевизията се радва на първо място още от шест сутринта. Телевизията има 29,44 % пазарен дял, което е два пъти повече от Нова телевизия, която има едва 12,03%. Сутрешният блок на bTV още със самото си начало е пазарен лидер, като малко преди 8 часа пазарният дял достига близо 40%. За сравнение в този час ТВ7 разполата едва с 8,62 %, а Нова телевизия със 7,53% дял. Поне според рейтингите. bTV сдава първото място едва за десет минути между 10.25ч и 10.35ч. за сметка на "На кафе" по Нова телевизия. След това обаче скучната говорилня, която предлага продуцираното от новия любимец на Лили Иванова Георги Тошев "Преди обед" отново изпреварва конкурентите си. Най-голямата измама обаче започва в праймтайм пояса, където цените на рекламата са най-високи. BTV поема първото място още в 19.10 ч и не го изпуска чак до 2 през нощта. Пиковите стойности в рейтингите надхвърлят 44 % пазарен дял около 23.25, когато обичайно са рекламите преди финала на "Шоуто на Слави". За сравнение пийпълметрията отчита, че конкурентите от Нова телевизия разполагат едва с 6,23% пазарен дял, а ТВ7 едва 2,83%. След като Булсатком изключиха сигнала на каналите от групата на bTV, телевизията може да се приема с обикновена антена и по интернет. Така излиза, че бабите са извадили от долапите големите черпаци и калайдисаните тави, пригодили са ги за антени и доволно пляскат на душевните терзания на главните герои в захаросаните турски сериали. Подобен случай имаше още през 2005 г., когато заради профилактика на БТК бяха изключени предавателите, но това не попречи bTV да отчете чудовищен 70% пазарен дял и по този начин се оказа, че зрителите гледат като хипнотизирани черен екран. BTV предлага рекламни тарифи основани на рейтинг точки, които са обвързани с часовите пояси и рейтинга, който притежават съответните програми. Ако обаче програмите не достигат до достатъчен брой зрители рекламодателите имат право да претендират компенсации. С поредната рейтинг-далавера от bTV обаче удрят с един куршум два заека. Хем изпълняват задълженията си по рекламните си договори, по които прибират милиони левове, хем са с развързани ръце да рекетират кабелните оператори да им плащат за всички програми на групата. Така всеки зрител ще бъде принуден да търпи провалените проекти bTV Cinema и bTV Action, защото от bTV не отстъпват от позицията си да искат продажба в пакет при това на тройно по-висока цена. Явно изнудването от екрана не е достатъчен повод за назначаването на проверки как се изчислява рейтинга и какво се случва на рекламния пазар. Поне докато еврокомисарят по телекомуникациите и медиите Нели Крус не се обади от Брюксел. А може би е време да се намеси и еврокомисарят по конкуренцията Хоакин Алмуния, за да стане ясно дали bTV не нарушава правилата за конкуренция, като дава бонуси на фирми, които не рекламират в други медии своите продукти. Защото очевидно в София нещата се променят само от от Брюксел се обадят. Историята го доказва.
булсат имат промоции и като всеки разумен човек се възползвах като предплащам 5 а гледам 6 месеца в момента от предплатения пакет няма бтв таксите не ми се връщат и ги питам защо преди не ми пускаха програми от неплатен пакет а сега ме лишават от платеното компенсацията е от 2 порно канала с предишнште3 стават 5 с 24 часово излъчване
ало Булсатком...до сега сякаш ви симпатизирах и ви подкрепях....но за какво ви плащам се чудя сега. като компенсация пуснахте някакви тъпи канали дето не стават за гледане и няма нишо интересно по тях и накрая ако ме компенсирате с 2-3 лева - аз ще ви компенсирам като ви откажа.
булсат да кажат колко сътрудника имат по селата в цяла българия, и как ги отчитат тасите по телефон ,без касова бележка ,дават на всеки сътрудник по 0.60ст от такса .Кой какво си поръча това получава .куче влачи е там
С укриването на абонати Булсат си прибират много кинти без да ги декларират никъде. Питайте техните абонати какви касови бележки им издават при плащане .- некви принтирани хартийки дето изобща не стигат до НАП
булсатком ми прибраха парите и за януари и да ви кажа никаква промяна нямаше в таксата, а освен че са ме лишили от шестте битивита и ринг и още канали ги няма, ама не ми върнаха парите, нещастниците, ше ги сменям не ме интересуват
БТВ предлага на зрителите си цял ден разнообразно съдържание - има богат сутрешен блок, готварско предаване със симпатягата Звездев, сериали за всеки - Революция зет за тийнейджърите, Столичани в повече, Домашен арест и други комедийни програми за забавление, има и от така модерните турски сериали - не че ги харесвам, но истината е, че мноооого хора ги гледат та и те са доволни. През уйкенда разнообразието е още по-пълно, филми, сериали, журналистически разследвания и т.н Това което изброих е само …
за основния канал. От там нататък - Ринг - спорт, Бтв комеди - забавни програми по цял ден за разпускане, Бтв Лейди - специално дамски канал, Бтв екшън - за любителите на този тип филми и т.н Ето защо хората ги харесват и рейтингът им винаги е на върха!
1. БТВ се правят на велики за да имат рекламодатели, дори фалшифицират рейтинги за това. Ако някой не ги излъчва(Булсатком) го обиждат и правят нелоялна реклама на другите компании - просто мутренски начин за въздействие.
2. Булсатком плаща на БТВ заради авторски права. Проблемът с брой абонати раздухан от БТВ е, че част от програмите са в Икономичния пакет, част в Стандартния и част в Премиум пакета. Дявола (БТВ) чете евангелието (брой клиенти) така 100 икономични значи 100 клиента, а реално е 100 …
абоната от тях 30 стандарт и от тях 10 премиум. Това не е равно на 100 икономични 100 стандарт 100 премиум както иска да го изкара БТВ.
3. БТВ иска да продава пакет всоите програми, а това не е оправдано от икономическата гледна точка на Булсатком. Булсатком плаща на обем/канал излъчени програми към сателита на трета фирма. Ако основната програма на БТВ се гледа масово това не е така с Комеди, Лейди и т.н. канали. Съответно и цената трябва да е по-ниска - ДА ама НЕ както казваше един журналист. БТВ си искат пълни такси. Ами ако искаш пълни такси всеки канал по отделно! Освен това Вие от БТВ неграмотни ли сте в техническо отношение? Цифровите приемници могат да показват по 1 програма. Какво вашите 7 канала се конкурират по между си така ли?
4. Много домакинства имат по 2-3 дори 4 телевизора към един договор. Вярно, но това е за удобство на клиента. Ако е в Хола първи телевизор, ако е в спалнята втори, ако е в кухнята трети. Но Умниците от БТВ не отчитат, че хората са социални животни и гледат да са на куп. Тоест като се яде в кухнята. Като ще се спи в спалнята и т.н. Много рядко единия човек гледа футбол в хола, а другия сапунка в кухнята. И дори и да е така вече таксата е платена и за двата различни канала независимо дали са на БТВ или не.
5. Булсатком не може да намали за същия месец цените. Може да компенсира с намаляване за следващ месец, защото все още не знае колко време няма да се договорят фирмите. А служителките в офисите след ентия агресивен клиен ще почнат да обещават и... каквото се сетите.
6. БТВ има нужда от Булсатком и трябва да се съобрази с техните условия, а не обратното и за това е цялата дандания.
Подобен проблем със същия собственик(този на БТВ) има и в Румъния по слухове от интернет.
ура, паднаха рекалмките на БТв- само авторекламата им остана. борбата не е безсмислена! кат оискат една камара пари - да спрат да ни изтезават с тъпите си реклами!!! чакам да паднат и платените репортажче и предаванийца!!!