Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Бургаската управа твърдо решена да строи мост в защитена зона

18 коментара
Бургаската управа твърдо решена да строи мост в защитена зона

Решението на бургаската управа да строи мост над езерото Вая е в противоречие с екологичните норми и с правилата за опазване на екомрежата НАТУРА 2000, става ясно от докладите за екологична оценка и за съвместимост с НАТУРА на новия общ устройствен план (ОУП) на Бургас. Според тях, това ще компрометира значението на езерото в опазването на застрашени видове, сред които са няколко вида пеликани. Въпреки това общината е твърдо решена да реализира проекта и ще настоява за това пред всички институции, включително европейските, съобщават от кметството.

Мост над езерото Вая ще реши проблема с обходен път на Бургас, който да изведе трафика от и за южното Черноморие извън града. Има и други варианти за обход на града със заобикаляне на езерото, но така времето за шофиране ще се удължи от 12 на 60-70 минути, смятат проектанти.

От общината казват, че ще търсят средства (най-вероятно по европейски програми) за изчистване дъното на езерото от наслояваните с години петролни отпадъци. За самото строителство на моста над езерото Вая ще бъдат изготвени специфични правила и условия, при които то да бъде изпълнено.

След изработването на екологична оценка и оценка на съвместимост на ОУП на Бургас става ясно, че планът трябва да се преработи. Драстично ще бъдат намалени урбанизираните територии, тъй като в обхвата на ОУП изцяло или частично са включени 5 значими защитени зони – "Атанасовско езеро", "Бургаско езеро", "Мандра – Пода", "Ченгене скеле", "Бакарлъка". На места редуцирането на урбанизираните територии е с близо 50 %.

Според изискванията на екипа от БАН, разработващ екологичната оценка, заради защитените по НАТУРА 2000 зони отпада голяма част от предвидените първоначално територии за озеленяване и бъдещи паркове. Тези площи да бъдат оставени в сегашното си състояние, настояват академиците. Екипът, разработващ плана, компенсира това с увеличаване на зелените площи на запад, успоредно на главния път за София.

След направените промени, териториите с възможна урбанизация са намалени с около 3 600 дка и в момента общата им площ е около 86 400 дка, посочват от общината. Съотношението между озеленяване и територии с възможно застрояване е 49.67% към 50.33%. Бургас ще има и една от най-хубавите и модерни зоологически градини. Тя ще се разположи на голям терен северозападно от кв. Меден Рудник в посока към Горно Езерово, предвиждат плановете..

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

18 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Логично
    #20

    Въртенето с кола по 1 час вреди повече на природата, отколкото 1 мост над водата

  2. БPАВО!
    #19

    е създаден точно по еко-причини !Той е по-висок от Айфеловата кула, създаден е от инженерите "Айфел" и е във Милау-Франция.

  3. скептик
    #18

    От опита си мога да предположа, че работата с моста ще зацикли. За съжаление.

  4. БPАВО
    #17

    прозрачен !Бургас да го публикува за обществено обсъждане, ако то каже ОК, значи всичко е ОК !!!

  5. boby1945
    #16

    трябва да хвъркат, като птичките на снимката... а това е трудно занаятие ..... за затлъстяващата нация.....

  6. hidko
    #15

    и то некостващи 60 мин. каране.Защо непременно трябва да е тоя мост??-защото проекта е на "наши" хора ли...

  7. ГНевен
    #14

    Нека в медиите се публикуват повече сведения за моста, за да се вземе предвид и оценката на хората.

  8. 18
    #13

    Доколкото се вижда от проекта,мостът трябва да съедини двата бряга в най-тясната част на ез.Вая,приблизително в средата му.Мостът няма да отнеме и 1/100 част от територията му. Доколкото е известно, птиците не гнездят върху цялата площ на езерото,която е наистина огромна.Все пак то е най-голямото сладководно и замърсено (от НХК )езеро в България. Иначе ОУП-а е в рубриката "Други Проекти" ето тук:http://www.burgas.bg/bg/info/index/282

  9. зара 52
    #12

    Няма проблем пред чиновниците-те пред трупове ще минат правилните проекти да реализират!Примери-слънчев бряг,цялото южно крайбрежие!

  10. лори
    #11

    Някой да е чул за обществено обсъждане?Няма и да има!Познайте защо!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.