Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Бус-ленти ще намаляват градските задръствания

15 коментара
Бус-ленти ще намаляват градските задръствания

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев предложи по шосетата на големите градове да бъдат отцепени бус-ленти, по които да се движат само колите на градския транспорт. Така ще се намалят задръстванията, а гражданите ще предпочетат да се предвиждат с обществения транспорт, обясни министърът по време на конференция по проблемите на градската мобилност.

В момента има отлив на пътниците в столичния обществен транспорт, а в същото време задръстванията в София стават все по-големи, съобщи Георги Дянков от Столична община. Спадът на желаещите да ползват градските возила е заради бавното им движение в резултат на задръстванията и високата възраст на превозните средства. София не може да поема трафика на тези над 700 хил. - 800 хил. автомобила и се затруднява движението. Трябва да се повиши ефективността и атрактивността на градския транспорт, да се наложат европейски стандарти, каза още той. Според него столицата трябва да залага на развитието на метрото, трамвайният транспорт и обновяването на транспортния парк.

В момента от возещите се с градски транспорт столичани 53.4 на сто ползват автобуси, 28 % - трамваи, 12.7 процента - тролеи, и 5.8% - метро. Пътниците в метрополитена обаче ще нарастват значително след разширението на подземната железница, което ще позволи поемането на трафик от 1.1 млн. души.

Според Мутафчиев проблемът с натоварения градски трафик отдавна излиза над възможностите на общините, които по закон са длъжни да се справят със задръстванията и затова държавата не бива повече да стои настрана.

По този повод предстоят консултации със Сдружението на общините в България, за подготовка на закон за градската мобилност, в който ясно да очертаем ангажиментите на всяка една от властите в тази област, посочи Мутафчиев.

Той уточни, че не става въпрос само за организацията на движение, но и за инвестициите, които трябва да бъдат направени, тъй като отделните институции трябва да изпълнят серия от актове - подготовка на планове, на проекти, организация на движението на автомобилите и други. Тази политика трябва да бъде обща, подчерта министърът.

Мутафчиев съобщи още, че се подготвя промяна в структурата на ръководеното от него ведомство и до две седмици ще се създаде ново звено, което ще отговаря за градската мобилност и транспорт, посочи министърът.

В резултат на засиления трафик в градовете и задръстванията, европейската икономика губи всяка година 100 милиарда евро или 1% от Брутния вътрешен продукт (БВП) на Европейския съюз, допълни Петър Мутафчиев. Градското движение пък е причина за 40% от емисиите на въглероден двуокис и 70% от емисиите на други замърсители в европейските градове.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Павел Лазаров
    #16

    Това е решението. Браво!Онези, които не са убедени, да заповядат на http://probujdane.com/statii/chetivo.htm . Там между другото ще прочетат, че "Съставните части на градския модел, който предлагам, са следните: градът трябва да бъде ограден с много терени публична собственост предназначени за реализацията на паркове и домове със социална функция; трябва де се ограничи използването на личните автомобили в пиковите часове, като се стимулира пътуването с градски транспорт; градът трябва да е населен

  2. erogance
    #15

    Че то BUS ленти и сега си има по Цариградското... Кмета може да сложи и по всички улици, ама като няма кой да глобява профучаващиите с висока скорост джипки и мощни лимузини в насрещното движение и в BUS лентите какво от това...А какво да кажем като по Патриарха непрекъснато има втора, че дори и трета лента паркирани с пуснати аварийни светлини автомобили от 80 000 лв. нагоре и полицаите следят кой ще мине на жълто на светофара, а не глобява собствениците на паркиралите зад тях автомобили....

  3. xax
    #14

    Solun e 1 milion !!!

  4. ot Kochinata
    #13

    Elementarno!

  5. gost
    #12

    В Солун в бус лентите могат да се движат и колоездачи и мотористи. Забранено е движението в часовете от 7 сетринта до 10 вечерта. в останалото време по тях може да се движи всичко. Солун е 3 - 3.5 милиона жители и през лятото понеже е курорт ства към 4 и отгоре.

  6. Васко
    #11

    Браво "erogance", точно това е проблемът ! МВР категорично отказва да се занимава с регулирането на движението, особено в София. За повече от 30 г., откакто е оформено Цариградско шосе, едвам миналия месец видях 1 полицейска кола по трасето. Очевидно ръководните кадри в МВР насочват служителите си да се крият по храстите с радари и дрегери, за да си докарват по някой лев, вместо да изпълняват основната си функция по осигуряване на комфорта и сигурността на гражданите. Като единствен светъл пример в това отношение, който съм видял за 50 г. признавам присъствието на полицейски патрул с кола пред училището в Панчарево при всяко пристигане и напускане на деца.

  7. софийски тролей
    #10

    В София преобладаващият тип автобуси е 40-годишен икарус. При положение, че когато вали вътре ти капе на главата и от гумите ти пръска на краката през пробития под, бус лентата ми се струва екзотика. Хайте набавете читави автобуси, пък после елате да говорим. Не може един следвоенен Белград да обяви веднага след войната търг за 300 автобуси и да ги подмени всичките, а тук всяка година се купуват по 5-10 бройки, колкото да има ББ да позира пред нещо

  8. 0000
    #9

    докато вкарате непослушните шофьори в правия път

  9. наивник
    #7

    По коя линия има Икаруси, че аз всеки ден пътувам и само понякога виждам икаруси по 88, иначе няма!

  10. наивник
    #6

    Много добра идея но трябва да се поевтини обществения транспорт и особенно картите! Сега реалната цена на билет е под 15 ст. (Ако не вярвате знайте, че разходите на 1 км транспорт са под 3 лв, може да проверите а и да сравните с частните фирми. На километър има поне по две спирки и на всяка ако се качват само по трима от врата прави поне 20 на км. Е, 300/20=15) В цял свят картите имат допълнителна бонификация защото хем имат социална роля, хем гарантират че човекът не е мошеник с фалшиви билети. Парите за това се вземат от допълнителни бонусу на градския транспорт за сметка на подобрена екология в сравнение с частния транспорт

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.