Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Бусчета-совалки до метрото сменят маршрутките в София

0 коментара
Бусчета-совалки до метрото сменят маршрутките в София

Сегашните маршрутки в София ще бъдат заменени от бусчета, свързващи различните квартали с метростанциите, схемата им на движение съответно ще бъде съвсем различна и в тях ще се пътува с билет или карта за столичния градски транспорт. Това предвижда Столична община, която смята да въведе новата схема на движение и новите изисквания към тези превозни средства, след като през лятото изтекат сегашните договори с частните превозвачи, обслужващи маршрутните линии.

В момента в схемата на градския транспорт има 49 такива маршрута, от които обаче реално се обслужват 38 линии от фирмите "ЕГ-6" ООД, ЕТ "Сиси-Т", "Карина СПС", "Борекс трас", "Ант Фарма" ООД и "Сева транс" ООД.

След изтичането на контрактите с тях ще се обявят нови конкурси, като засега са ясни само техническите изисквания за возилата, с които ще се обслужват новите линии. Автобусчетата трябва да са с дължина до 20 метра, с две врати, да са пригодени за превоз на хора с увреждания, както и да имат климатик. Със сигурност ще изисква колите по всички линии да са еднакви, дори и превозвачите да са повече от един. В момента дори по една и съща линия някои фирми пускат различни на вид превозни средства.

Основната роля на новите коли ще е да са довозващ транспорт към метростанциите от първия и втория лъч, както и към основните спирки на "по-големия брат" - градския транспорт, посочи зам.-кметът по транспорта Любомир Христов пред БТА..

Засега се предвижда маршрутите да се развият в основните комплекси в столицата - "Младост" и "Люлин", както и другите големи жилищни райони - "Надежда", "Дружба" и "Овча купел".

Идеята на общината е за спирки да се използват сега съществуващите такива на градския транспорт, както и да се обособят специални за маршрутните коли, които ще са обозначени с различна маркировка, за да са ясно разпознаваеми от пътниците. Кметството отдавна иска да се преустанови сегашната практика маршрутките да спират по желание на пътниците, което обаче в същото време е едно от основните им удобства.

Предстои анализ на натовареността на сегашните маршрутни превози до близките на София села, за да се реши до точно кои от тези населени места ще има транспорт от този тип и докъде ще кара пътниците - дали по редуцирани градски маршрути или до най-близките станции на метрото, посочи Христов.

Цената на новите маршрутки ще е по-ниска от сегашните 1.50 лв., освен това ще се въведе комбиниран билет за тяхното и на метрото ползване.

В момента такъв билет дава право на пътниците в метрото да ползват и наземния градски транспорт в рамките на 60 минути от началото на пътуването. Неговото действие ще се разшили и към маршрутките, където ще е валидна и картата за пътуване в целия градски транспорт.

Общината също така планира да разшири действието на електронната система за таксуване на пътниците с карти и в автобусите и така ще останат да съществуват само електронните карти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.