Бусленти ще се появят на още столични булеварди

Буслентата в едното платно на бул. "Васил Левски" вече е готова. Сн. БГНЕС

Ленти за движение на колите от градския транспорт ще бъдат направени по централните столични булеварди "Васил Левски" и "Христо и Евлоги Георгиеви". Целта е да се избегнат закъсненията в графика на движение на тролеите и автобусите, предизвикани от задръстванията в пиковите часове. Това обясни зам.-кметът по транспорта на София Евгени Крусев в сряда.

Така градският транспорт трябвало да стане по-атрактивен и все повече хора да го предпочитат пред личните си автомобили.

Крусев провери ремонта на бул. "Васил Левски" в участъка от кръстовището с "Граф Игнатиев" до кръстовището на Ректората на Софийския университет. След приключването на работата в тази отсечка ще бъдат направени специални трасета само за автобусите на градския транспорт. Така лентите за движение на останалите коли стават по две във всяка посока. Колите ще могат да влизат в буслентите, когато правят десен завой.


Целта на трасетата за градския транспорт е да се избягват задръстванията. За колите обаче придвижването в час пик ще стане по-трудно. Сн. БГНЕС

Целта е градският транспорт да избегне задръстванията, в които попада на кръстовището на Ректората. Според Крусев заради тях се трупали 7 - 8 минути закъснение в графика, а в пиковите часове и до 20 минути.

Буслента ще бъде направена и по бул. "Христо и Евлоги Георгиеви" в частта между булевардите "Черни връх" и "Драган Цанков". Тя ще е само в посока от НДК към Националния стадион "Васил Левски". Така в този участък колите ще се движат в две ленти, вместо в три. Както и по бул. "Васил Левски" целта е автобусите да престояват по-малко в задръствания.


Без буслентите тролеите и автобусите, минаващи по бул. "Васил Левски", трупали закъснения до 20 минути в най-натоварения трафик. Сн. БГНЕС

И трасето за градския транспорт по бул. "Христо и Евлоги Георгиеви" ще е на принципа на това по бул. "Васил Левски" - колите ще влизат в нея за десен завой. Това правило ще важи и за вече съществуващите бусленти по бул. "Цариградско шосе", "Сливница", и "Данаил Николаев". За целта очертанията им ще бъдат продължени до самите кръстовища. Шофьорите, които влизат в трасетата на градския транспорт, но не завиват надясно, ще се смятат за нарушители.

Иначе ремонтът на бул. "Васил Левски" в участъка от "Граф Игнатиев" до Ректората трябва да приключи до неделя. Останалите инфраструктурни проекти изостават с по няколко дни заради валежите през лятото. Целта е почти всички да приключат преди началото на учебната година, което ще е на 17 септември. Само ремонтът на ул. "Граф Игнатиев" ще продължи и след това, тъй като там има повече работа. Заради него през август ще бъде затворена част от ул. "Г. С. Раковски".

Без трамвайни релси по бул. "Арсеналски"

В същото време започна премахването на релсите по трасето на трамвай 6 в района на бул. "Арсеналски". до преди години трамваят там се движеше в автономното трасе, с което избягваше задръствания. Общинският съвет обаче взе решение да не възстановява стария маршрут на шестицата до басейна "Спартак". Мотивът е, че този вариант изисква изграждането на нов пробив в тунела под НДК. Това би струвало над 20 млн. лева и би създало допълнителни препятствия за пешеходците в района. За това беше решето трамвай 6 да продължи да се движи за обявения преди години временен маршрут, а за обслужване на хората, които живеят в кв. "Лозенец" около бул. "Арсеналски", да се пусне нов тролей. Той трябва да тръгва от кв. "Манастирски ливади" и да преминава по бившото вече трасе на трамвая.

От организацията "Спаси София" обаче за пореден път възнегодуваха срещу решението да не се възстановява маршрутът на шестицата. Организацията припомни, че "още преди 2 години критикува транспортната комисия към общинския съвет, че "временното закриване" на трамвая до "Лозенец" е само увертюра към крайната цел - закриването на трасето и лишаването на "Лозенец" от адекватен транспорт.


Сн. "Спаси София"

"Обещанията на (кмета на София - б. а.) г-жа Фандъкова, на (председателя на общинския съвет - б. а.) Елен Герджиков и на цял куп зам.-кметове, кметове на райони и общински "експерти", че Шестицата ще бъде върната до басейна "Спартак", ще останат в историята на София като едни от най-сериозните и нагли лъжи, изказвани от хора на толкова високи и отговорни позиции", смята Борис Бонев от организацията. Според него софиянци трябва да запомнят действията на общината и "да не ги оставят ненаказани на предстоящите местни избори догодина".

"С това поредно покушение върху трамваите, г-жа Фандъкова прибавя  в постиженията си унищожението на още 2.3 км напълно годна за употреба инфраструктура. Откакто тя заема поста, не е построен нито метър трамвайно трасе, но пък премахнатите или изведените от употреба са над 10 км", твърди Гергин Борисов от "Спаси София".

Още от България