От общите продажби на нови автомобили в България през 2005 г. 37.2 процента се падат на дизеловите автомобили, а очакванията са до 2015 г. техният дял да достигне 44.8 процента от всички продадени нови автомобили в страната.
В изследването се посочва още, че ограниченията на стандарта "Евро 5", който се очаква да бъде въведен през 2009 г., досега не се вземаха предвид от дизеловата индустрия, тъй като те ще наложат използването на филтри за твърди частици. Предвижда се европейската дизелова индустрия да започне да използва широко тези филтри преди влизането в сила на ограничението.
Стандартът за автомобилни двигатели "Евро 6" все още не е структуриран, но се предполага, че изискванията ще се насочат към намаляването на емисиите на азотни окиси при дизела.
Според анализаторската компания производителите на бензинови двигатели ще увеличават разходите си, тъй като за първи път ще трябва да се съобразят с изискванията за филтриране за твърдите частици. Подобни ограничения се налагат преди всичко поради въвеждането на технологии за директно впръскване на бензина, вследствие на които формирането на частици се оказва проблемно за околната среда.
По отношение на функционалните си показатели дизеловите автомобили много често са равностойни или по-добри от бензиновите, като същевременно постигат икономия на гориво, която може да надвиши 25%, се посочва още в изследването.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
8 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Икономията от 25% е само мечта!
Когато във Ф1 и другите автомобилни състезания започнат да карат с нафта, ще се съглася с това предположение. Ако се говори за икономия ключовите думи са - LPG, Метан, хибридни автомобили.
http://www.audiemotion.org/readnews.php?w=42
дизелът е за тези, които карат над 20 хил. км годишно. Дизеловата кола се нуждае от по-голям обем масло, филтрите са много по-скъпи.1. Защо дизелът настигна като цена бензина, при условия че акцизът е по-нисък, а разходите по производството му са по-ниски.2. Защо дизелът в БГ е с 20% по-скъп от този в Гърция, при условие, че разходите за производството му в БГ са по-ниски /работната ръка със сигурност/.3. Защо Лукойл продължава да произвежда нискокачесвена нафта?4. В чия партийна каса отива разликата от завишените цени на горивата?
на въпросите Ви ще отговорят кратко и недвусмислено *17*,*вишински* и вся остальная сволоч - Костов,Костов и пак Костов!
Газ, бе, ГАЗ и това е!Кви печки, кви 5 лв.? Газта не мърля природата толкова много, а и един ден ще я сменят я със сгъстен въздух, я с водород, и пак ще си търкаляме таралясниците...
"1. Защо дизелът настигна като цена бензина, при условия че акцизът е по-нисък, а разходите по производството му са по-ниски.2. Защо дизелът в БГ е с 20% по-скъп от този в Гърция, при условие, че разходите за производството му в БГ са по-ниски /работната ръка със сигурност/.3. Защо Лукойл продължава да произвежда нискокачесвена нафта?4. В чия партийна каса отива разликата от завишените цени на горивата?"Отг:1.Закона за тъсенето и предлагането.2.Цените са по-високи, защото освен всички такси и акцизи,след …
1.1.07. имаме допълнителен акциз от около 20ст./ЛИТЪР за НАЕМНАТА ни армия,т.е. в джоба на Гигов, който е главен снабдител на БА с оръжие(хеликоптери,сомолети и т.н.)3. По-евтино е !4. ул."Позитано" № 20Приятен ден !
Само дизел инищо друго !