"Чалгаджийска телевизия е втора политическа сила, защо МО да не финансира фолклорна?"

Красимир Каракачанов, сн. БГНЕС, архив

Бившият военен министър и лидер на ВМРО Красимир Каракачанов не вижда никакъв проблем в това, че Министерството на отбраната е плащало за изработването на предаване на военна тематика в частна телевизия.

Става въпрос за "Съвременни незнайни войни" по телевизия "Българе", чийто собственик бе кандидат-депутат от ВМРО на отминалите избори.

Преди ден служебният министър на отбраната Георги Панайотов съобщи, че има договор за 36 хиляди лева за предаване във фолклорна телевизия.

"Първо не са дадени на никаква фолклорна телевизия, а и не виждам какво против може да има министър срещу българския фолклор, след като една чалгаджийска телевизия е втора политическа сила. Чалгата или българският фолклор е по-важен? Тук не става въпрос за фолклорна телевизия, а за телевизия с много широк спектър на интереси. Година и половина преди ние да сключим този договор (ноември 2020 г.) прави военно предаване. Всяка седмица за това военно предаване "Новите безименни войни" (30 минути) МО плаща 500 лева. Това включва журналист, оператор, транспортни разходи, командировки по време на учения. 500 лева. Има ли такава цена?", каза Каракачанов.

Освен това предаванията остават за Военния телевизионен канал (ВТК). Предоставят се и други програми за безплатно ползване на ВТК.

Според Каракачанов не може да се говори и за никакъв конфликт на интереси. Собственикът на телевизията Христо Димитров, създател на едноименния фолклорен ансамбъл, водеше на последните избори листата на ВМРО в Сливен.

"Казах кога е сключен договорът – ноември 2020 г. Година и половина преди ние да пристъпим към разговори, това предаване е съществувало".

На въпрос как е била избрана телевизията, Каракачанов посочи:

"Тъй като предаването е добро. Поне на мен и на хората, които сме го гледали, ни харесва, и върши работа, тъй като готовите филми се предоставят и на ВТК, сме преценили, че там трябва да го възложим".

Каракачанов отхвърли информацията, че има договор от 36 хиляди лева за поддържането на фейсбук профил на ведомството.

От обясненията на екипа му стана ясно, че има договор за поддръжка на фейсбук профил в рамките на кампанията за популяризиране на военната служба "Бъди войник".

"Още 2018 година сме правили проучване колко би ни струвало да направим това, което правят всички държави в НАТО. Например едно риалити шоу, по-сериозно присъствие в медиите за набиране на военни – около 4 млн. евро на година в Германия само за едно риалити. Не виждам какъв конфликт на интереси може да има", каза Каракачанов.

Споделяне

Още по темата

Още от България

Каква е оценката ви за проектокабинета на ИТН?