Част от глобата да остава за пътния полицай, който я е наложил, предлага депутат от РБ

Настимир Ананиев

Част от глобата да остава за пътния полицай, който я е наложил, предлага председателят на транспортната комисия в парламента Настимир Ананиев (ДБГ/РБ). Според него това е начин да бъде пресечена корупцията. Трябва да се вземат мерки за събиране на глобите, защото сега реално шофьорите плащат едва 30% от санкциите, а 70% "висят" несъбрани.

"Предложението, което направих пред МВР, е да обърнем модела на събиране - вместо полицията да търси нарушителите, за да им връчи постановленията, нека нарушителите да търсят полицията. Това е възможно, ако обвържем задължителните годишни компоненти за всеки шофьор - годишна застраховка "Гражданска отговорност" и годишните технически прегледи с глобите", разясни депутатът по БНР.


"По този начин, ако водачът има неплатена глоба, той няма да може да мине преглед или да си плати застраховката. По този начин той ще трябва да се поинтересува от глобата си и да я плати, за да бъде изряден", коментира още Ананиев.


Предлага се още новите водачи отново да карат една или две години със задължителен стикер на колата - знака "!".

На първо четене в Закона за движение по пътищата бе прието младите шофьори да са с 2/3 от максималните точки, а допустимият алкохол за тях да е – 0.2 промила. Сега обаче влиза предложение максимално разрешената скорост по автомагистрала за тях от 140 км/ч да падне на 120 км/ч.

Освен това от 00.00 и 6.00 ч. новите водачи да имат право да шофират само в присъствието на придружител с поне 3-годишен стаж зад волана. Автомобилите, които управляват пък, да са с до 75 кW (около 100 к.с.), които са най-масовите автомобили по статистика на МВР за 2014 и 2015 г.

Споделяне
Още от България