Чехи купиха онлайн платформата Пазарувай.ком

Чехи купиха онлайн платформата Пазарувай.ком

Една от големите онлайн платформи у нас за сравняване на цени Pazaruvaj.com е с нов собственик.

Чешката корпоративната група "Рокауей" (Rockаway) е придобила българския сайт Pazaruvaj.com, унгарския Arukereso.hu и румънския Compari.ro, съобщиха от компанията.

Досега трите сайта бяха собственост на южноафриканската компания "Насперс" (Naspers), която притежава и медии. Цената на сделката не се съобщава.

Зад "Рокауей" стоят чешките бизнесмени Даниел Кретински – собственик на енергийни компании и на "Спарта" Прага, Патрик Ткач и "ПиПиЕф Груп" (PPF Group) – инвестиционна група, която работи в 10 държави в целия свят.

С това придобиване групата затвърждава присъствието си на средноевропейския пазар на платформи, обслужващи електронната търговия. Сделката е знак и за повишения интерес на "Рокауей" към пазарната ниша, свързана със сравняване на цени, е посочено в прессъобщението.

Така новият собственик прави стъпка към реализирането на целта си - да станат водещ играч в електронната търговия в региона.

"Рокауей" разработва сайтове за сравнение на цени на пазарите, които бележат изключително бързо развитие, за да може с бъдещия вътрешногрупов обмен на опит и ноу-хау да гарантира още по-добро потребителско преживяване и ускорено по-нататъшно развитие," казва Якуб Хаврлант, изпълнителен директор на компанията.

Сравнителната платформа Heureka, която е собственост на "Рокауей", се позиционира като лидер на чешкия и словашкия пазар.

Чрез покупката на българския Pazaruvaj.com, унгарския Arukereso.hu и румънския Compari.ro групата си извоюва водеща позиция на още три европейски пазара.

Pazaruvaj.com е водещ уебсайт за сравняване на цени в България, който служи като онлайн справочник при осъществяването на милиони покупки от потребители от 2006 г. Посетителите на сайта към момента могат да избират от близо 400 магазини и асортимент от над 1 милион стоки.

"Pazaruvaj.com има за цел и в бъдеще да укрепва водещата си позиция, да подпомага разширяването на електронната търговия и да развива непрестанно нивото на услугите за партньорските магазини и потребителите," пояснява директорът му Чаба Рац.

Платформата за сравнение на цени и продукти Pazaruvaj.com работи от 2006 г. Сайтът привлича над 850 000 потенциални купувачи месечно, които информирано могат да направят своя избор измежду 340 електронни магазини и близо 950 000 оферти, по данни от февруари 2015.

Споделяне
Още от IT