Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Чехи, румънци и неизвестен кандидат с интерес към БДЖ

8 коментара
Чехи, румънци и неизвестен кандидат с интерес към БДЖ

Румънски и чешки жп превозвачи, както и местен адвокат на свободна практика са закупили документи за участие в конкурса за приватизацията на "БДЖ Товарни превози". Това съобщи Емил Караниколов, шеф на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) в сряда пред журналисти. В четвъртък изтича крайният срок за закупуване на документи за участие в процедурата.

 

Румънският интерес идва от железопътния превозвач “Груп Феровиар Роман” (Grup Feroviar Roman). У нас тя държи мажоритарен дял в най-големия конкурент на БДЖ - "Българска железопътна компания". Документи са закупени и от чешката “Адванст Уърлд Транспорт” (Advanced World Transport). Основната дейност на компанията е жп транспорт, като компанията определя себе си като един от най-големите частни жп превозвачи в Европа с 160 локомотива и 6000 вагона.

 

Документи са купени и от адвоката на свободна практика Петко Илчев. Пред “Капитал” Илчев е отказал коментар за представлявания от него кандидат. "Може да е български, може и да е чуждестранен. Ще ви подведа, ако ви отговоря", е казал адвокатът.

 

Като потенциални финансови купувачи на "БДЖ Товарни превози" засега въртят имената на Първа инвестиционна банка (ПИБ), която финансира покупката на "Кремиковци" от дружество на фирмата за скрап "Надин", както и на Корпоративна търговска банка (КТБ). Тя може да играе с руската "Внешторгбанк", от чието инвестиционно дружество преди време не изключиха възможността да проявят интерес към товарните жп превози на БДЖ.

 

През ноември изтича срокът за подаване на оферти от потенциалните кандидати за придобиването на целия капитал на дружеството, което е част от "Холдинг БДЖ". За да участват в конкурса, инвеститорите ще трябва да внесат депозит от 20 млн. евро.

 

Изискванията към стратегическите инвеститори за "БДЖ Товарни превози" са да имат по 400 млн. евро оборот за всяка от последните три години и да са работили в сектора на жп транспорта поне 10 години. Изискването за оборот на купувача надхвърля пет пъти този на оборота на продаваната компания. За финансовите кандидати условията са едно към едно на тези, поставени за "Булгартабак": управлявани активи над 1 млрд. евро и собствен капитал поне 20 млн. евро.

 

Минималната търсена цена за сделката е около 100 млн. евро за 100% от капитала. Изборът на купувач се очаква през ноември, като офертите ще се класират най-вече според предложената цена (със 70% тежест) и според обещанията за инвестиции (с 30% тежест при минимум 50 млн. лв. вложения за три години, половината от които за първата). Самата сделка се очаква да бъде приключена до края на годината.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #8

    а янките де се крият?

  2. Анонимен
    #7

    важното е, че има интерес, защото БДЖ е зле - хубаво е някой да я купи и оздрави

  3. Анонимен
    #6

    Може да е български, а може и да е от Лихтенщайн... което не си противоречи:)

  4. Анонимен
    #5

    До дядо Пенчо, Дядка, грешиш! Не са отживелица, а са зле управлявани. Освен това, ако вземеш калема и направиш сметка за разходите на енергия за превоз на тонкилометър и си загрижен за екологичнто бъдеще на внуците си (ако са още тука) друго ще излезе.

  5. Анонимен
    #4

    Аз съм шофьор на ТИР,на истина в Българя на този етап освен дрешки,парцалки нищо не се прзвежда.За пътищата не съм съгласен,има добри но има много зле и то много.

  6. Анонимен
    #3

    Дядо Пенчо Какво се произвежда в България и да изисква жп превоз?Жепето е отживелица което годишно поглъща няколкостотин милиона лева субсидии.Колкото по-скоро се ликвидира толкова по-добре за страната.За стоките има тирове а за пътниците автобуси.

  7. Анонимен
    #2

    за разлика от минало време(преди 2000г),пътищата са добри и поемат натоварване.Когато клиентът е натоварил стоката си в камиона и осигурил стоката срещу разместване с бандажи,камионът може да пътува по 500-1000 км до адресанта, без да се налага претоварване в ЖП вагони.Има камиони с товароносимост 10-20тона.

  8. Анонимен
    #1

    Пради тотална некадърност на управляващите парите на България продължават да изтичат на вън.Така е с енергото така е и със златото в Пирдоп и Челопеч с бдж и с много други.Такава обезличена държава едвали някой си е представял.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.