Чехия не успя да забрани на САЩ да ползва името "Будвайзър" за бира

Световната търговска организация (СТО) е подкрепила САЩ в битката им с ЕС за използването на географски наименования от Европа от американски и други производители извън Евросъюза при продажбата на техни стоки на европазара, предаде ДПА.

СТО е обявила, че е дискриминация забраната да се използват европейски географски наименования на американски стоки.

Това е победа за американските фермери и хранителната индустрия в САЩ, коментира решението на СТО американският търговски представител в организацията Робърт Зелик.

Така, както Парма може да претендира за наименованието Пармска шунка, а името Каламата може да се свързва само с регион, в който се отглеждат маслини, така и американската фирма Анхойзер-Буш може да защити името на своята бира "Будвайзър" от претенциите на чешки производител на бира, според решението на СТО, допълва ДПА.

Спорът за наименованието "Будвайзър" започна през 1999 г., като то се оспорва от чешката пивоварна компания "Будейовицки Будвар", базирана в град Ческе Будейовице. Тя твърди, че използва името Будвар от стотици години.

Търговската марка на Анхойзер-Буш е от 1876 г. - 19 години преди създаването на Будвар. Американската компания води спорове с "Будейовицки Будвар" в близо 50 страни по света заради използването на търговската марка "Будвайзър".

Още от Бизнес

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: