Черен петък: безумното празнично пазаруване започва

Безумното пазаруване в Ню Йорк започна още снощи.

Купувачите в САЩ се готвят да нахлуят в магазините днес, за да грабнат стоки на намалени цени по време на годишната "златна мина" за пазаруване след Деня на благодарността, предадоха световните агенции в петък.

Безумното празнично пазаруване на Черния петък се прави в деня след американския празник Деня на благодарността и поставя началото на сезона на празничното купуване на подаръци преди Коледа

Според оценки на Националната федерация за търговия на дребно на САЩ 116 милиона души планират да пазаруват днес, а 164 милиона купувачи - да посетят магазините през следващите пет дни, като се започне от Деня на благодарността и се приключи с така наречения Кибер понеделник, съобщи ДПА.

Много магазини отварят още на Деня на благодарността, за да привлекат потребителите, като им предоставят чудесно извинение да напуснат рано семейните събирания.

В проучване, направено от социологическата компания ФайвТъртиЕйт (FiveThirtyEight), 23 процента от анкетираните твърдят, че биха участвали в пазаруването в Деня на благодаренoстта.

Черният петък, най-големият ден за пазаруване, е последван от Съботата на малкия бизнес - тогава потребителите са насърчавани да подкрепят малките местни магазини, като харчат пари в тях.

Повечето магазини в страната ще бъдат отворени и в неделя, много от тях с удължено работно време, а всеки, на когото са му останали пари и има интернет връзка, може да се включи в Кибер понеделника. Този ден е белязан с разпродажби и специални сделки на сайтовете за електронна търговия.

Във Великобритания търговците на дребно се надяват, че намаленията за Черния петък ще накарат купувачите да харчат отново повече след буреносна година за по-голяма част от сектора, съобщи Ройтерс.

Редица магазини вече са извън бизнеса или обявиха затварянето си през тази година, тъй като се борят с по-слабото харчене на потребителите, повишените разходи за работни заплати, по-високите данъци за бизнес сградите, нарастващата онлайн конкуренция и несигурността около Брекзит.

Британските търговци на дребно се опитват да си поемат дъх с годишния промоционален Черен петък - събитие, което Амазон (Amazon) "внесе" от САЩ от през 2010 година. Оттогава всяка година се харчат все повече пари, въпреки че след хаоса и сбивания в магазини през 2014 година, сега събитието е предимно онлайн.

Според прогнозите на социологическата компания ГлобалДейта (GlobalData) разходите на британците през периода около Черния петък - от 19 до 26 ноември - ще нараснат с 3,1 процента до 10,4 милиарда лири (13,4 милиарда долара).

Миналата седмица официалните данни за октомври показаха, че растежът на продажбите на дребно във Великобритания се е забавил до най-ниското си ниво от 6 месеца, тъй като купувачите отлагат покупките на зимни дрехи заради меката зима.

Черният петък е наречен така, тъй като харченето в САЩ се засилва значително и търговците на дребно традиционно започват да постигат печалба за годината, преминавайки от червено на черно.

Популярността му във Великобритания означава, че коледното пазаруване в страната вече има три връхни точки - около Черния петък, седмицата до Коледа и следколедните разпродажби.

Купувачите са съветвани внимателно да проверяват цените. Потребителските организации постоянно предупреждават, че някои от сделките за Черния петък не са по-добри от другите разпродажби през годината.

Идеята за Черния петък все още разделя общественото мнение в Обединеното кралство, допълва Ройтерс.

Още от Свят