Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Чешка компания спечели проекта за жп-отсечката Свиленград - Турция

4 коментара

Ремонтът и модернизацията на жп-отсечката Свиленград – турска граница ще се изпълни от чешката компания "ОХЛ ЖС", съобщиха от Министерството на транспорта в понеделник.

Фирмата трябва да проектира и изгради ново трасе на железопътната линия Свиленград – турска граница, което ще позволява движение на влаковете със 160-200 км в час. Проектът обхваща строителството на приблизително 19 километра нов железопътен участък и включва електрификация и обвързване на българската със системите на железопътната мрежа на Турция.

Чешката фирма ще получи близо 70 млн. лв за отсечката, като крайният срок за реализация на проекта е май 2011 г.

"ОХЛ ЖС" е една от най-големите чешки строителни компании с проекти в Гърция, Хърватия, Босна и Херцеговина, Унгария и Словакия.

За проекта наддаваха освен чехите сдружение между италианската С.М.С. и българските "Трейс" и "СК 13", както и гръцката "Терна", която изгражда жп-отсечката Крумово – Първомай, която трябва да бъде открита през юни.

Проектирането и изграждането на жп-участъка Свиленград – турска граница се финансира по Оперативна програма "Транспорт" и е с индикативен бюджет от 35 млн. евро.

От тях безвъзмездната помощ идва не от Кохезионния фонд, а от Европейския фонд за регионално развитие и е на стойност 28 млн. евро.

Това е третата част от проекта "Реконструкция и електрификация на жп-линията Пловдив – Свиленград" за 340 млн. евро, от който беше извадена отсечката Свиленград– турска граница.

От общата сума 153 млн. евро са безвъзмездна помощ от ИСПА, 150 млн. евро

са кредит от Европейската инвестиционна банка и 37 млн. евро са осигурени от българския бюджет. Първата част се изпълнява от гръцката фирма "Терна", втората от италианците от "Асталди".

Проектът "Реконструкция и електрификация на жп-линията Пловдив – Свиленград“ е ключов не само за България, но и за целия Европейски съюз, защото ще осъществява основната железопътна връзка между Европа и Азия. В момента се подготвя документацията за строителството на отсечката, която трябва да мине на одобрение от ЕК, преди да се премине към реализацията му.

От транспортното министерство съобщиха още, че има избран изпълнител за изграждането на Географска информационна система (ГИС), която да съдържа електронна база данни за жп инфраструктурата у нас. Проектът се финансира с близо 8 млн. лева и е част от Приоритетна ос "Техническа помощ" на ОПТ. Информационната система ще бъде изградена от консорциум "ЕвроГеоРейл", който е сдружение на българските "Контракс", "Лирекс БГ", "Геокад-93", "Геотехинжинеринг", българския клон на американската "ЕСРИ" и "Евросенс" ЕООД.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. aaa
    #4

    Това е проект от 1993 и до сега само се говори за него а и планираните средства предвид инфлацията не стигат доникъде

  2. milcho milchev
    #3

    v kazarmata bex mashinis na dmka rabotex po visokoto naprejenie ikam da rabotia po tazi linia no neznam kak da se svurja srabotodatelia moje li da mi pomognete za koeto vi blagodaria za kon gsm 0887070405

  3. СДС
    #2

    http://marianenova.com/

  4. ММ
    #1

    ЗА ТОЯ ПРОЕКТ СЕ ГОВОРЕШЕ ОЩЕ ПРИ СТАРОТО ПРАВИТЕЛСТВО НА НДСВ. ДОЖИВЯХМЕ ТОЯ КРАДЕЦ НА ТРАНСПОРТА, НАЙ-НАКРАЯ ДА РЕШИ ОТ КОГО ДА ВЗЕМЕ КОМИСИОННАТА. ПЕДЕРУГА ЧЕРВЕНА.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.